Favorit film
Filmälskare som jag är så kommer en stor del av mitt påsklov att ägnas åt film! Nu vill jag höra vilken film som är er absoluta favorit, en film som ni kan kolla på 100 gånger utan att tröttna!
Min favoritfilm är Ender's Game och jag har kollat på den allt för många gånger så jag vill ha tips på andra. 🙂
Genre spelar ingen roll, dela med er om vilken film och skriv gärna vad den handlar om utan att spoila för mycket.😉
- Medarbetare på Lockar ifokus.
https://nouw.com/rosettagabriella - In och läs!
Har ingen direkt favoritfilm. Har dock massor av favoriter. Älskar alla Sagan om ringen, Hobbit filmerna (Dom som är ute), Resident evil filmerna, Lilo och Stitch och många fler. Men glor mest fantasy, skräck, animerat och zombie filmer i alla dess former.
Aldrig riktigt fastnat vid en film då jag tittar på så många. Trots att jag älskar många filmer har jag svårt att se dom mer än 3-4 gånger.
May the Gerbils be with you :3
Jag älskar filmen Impossible, eller vad den heter. The Impossible? Det är en familj som åker på semester till Thailand där det kommer en Tsunami. så tappar de bort varandra osv! Är baserad på en riktig historia! :) Älskar även Grown Ups ;)
Be the best version of you.
- Zoella
spirited away, det vandrande slottet, pirates of the caribbean, Harry Potter och lejonkungen ;)
The boondock saints. :3
// Anka
~ It's interesting to watch devils cry when angels want to stab you in the back. ~
Tack för tipsen! Fortsätt gärna att bomba mig med bra filmer, kan säkert vara till hjälp för andra också. 😉
här är en lista på filmer jag aldrig tröttnar att se på! :) kolla gärna på dom du inte sett;)
this means war
what to expect when youre expecting
easy a
just go with it
crazy stupid love
john tucker must die
grown ups 1&2
frozen
vissa har jag sett typ 20 gånger, helt underbara filmer :D♥
Avatar, the craziest, sweeney todd, 8 mile and zombieland :3 de är dom jag kmr ihåg
Dem filmer jag kan komma upp med nu som jag kan tipsa om är Sagan om ringen, Hobbit, Harry potter, Hachiko, Marley and me, Marvels olika filmer (typ Avengers eller Thor), Trassel (bland dem bästa tecknade filmer jag sätt) och Pirates of the caribbean. Narnia och Star wars är ju också helt okej :)
Never look down on someone unless you're helping them up ~
Harry Potter ❤️ tröttnar aldrig!! kan kolla hur många gånger som helst. ^^
Sen finns det några andra filmer jag kan kolla på utan att tröttna också, som jag typ brukar kolla på när jag inte känner för att göra något speciellt - när jag inte orkar tänka typ 😛 och det är: The hunger games, Transformers, Alice i underlandet, Twilight, Pirates of the Caribbean,Epic-skogens hemliga rike.. ^^
Mina favoritfilmer är Queen of the Damned, Romeo Must De, Anastasia, One Missed Call serien (Asiatiska originalet) och The Crow från 1994. 😃
Just a Block Party MonstAr with a Heart of Gold on this Blue Planet
http://vizualfreakkaipon.blogg.se/
Ser om alla MARVEL filmer som finns. Även de som är gjorda under 1900 talet. Alla MARVEL filmer är såå sjukt bra. Och bara älskar MARVEL cinematic universe.. HELT såld på dem 🤪
Gillar även filmer som Avatar, Transformers, Real Steel, Batman, Fast And the Furious, White house down, Pirates of the caribbean och många andra Action-Superhjälte-Utomjordiskt-Äventyr filmer. Är helt besatt av dem. Kan se dem om och om igen, bara för att klura ut alla detaljer och hitta skådespelare som är lite i bakgrunden, även en massa camero skådespelare i filmerna letar man efter haha.
Är en 16 årig tjej, som älskar action och snygga effekter 😃
''Ego'', den är jättebra! och ''Kvarteret Skatan reser till Laholm'', så grymt rolig 😃
Battle Royale 😂
Tror jag har sett den 13 gånger och har inte tröttnat än! Tycker det är sååå awesome och spännande och har en riktigt intressant handling!
En annan favoritfilm är REC, men den har jag nog bara sett 3-4 gånger.
Hitta Nemo😍Andra favoriter är Oceans 11, 12 och 13. Hunger games och Catching Fire, The Losers och Sherlock Holmes-filmerna😃
- Älska mig igen (the vow), den kan man kolla på hur många gånger som helst.
Den handlar om ett ungt lyckligt par som är gifta, de råkar ut för en bil olycka och tjejen blir svårt skadad. När hon vaknar kommer hon inte ihåg att hon är gift och vet inte vem den mannen är.
Däremot kommer hon ihåg att hon fortfarande är ihop med sitt gamla ex, som fortfarande gillar henne… Den är basserad på en sann historia.
Canning Tatum och Rachel McAdams spelar huvudrollerna.
-Allt för min syster (my sister's keeper), en jättesorglig film.
det handlar om 11 åriga Anna som i princip bara blev till för att föräldrarna skulle kunna donera till hennes syster Kate som har cancer.
Från att Anna var en liten bäbis har hon blivit opererad, men en dag får hon nog och vill därför stämma sina föräldrar. Anna vill inte längre vara en donator och hon vill att hennes föräldrar ska förstå att Anna är lika viktig som Kate. Men annas vägran att donera till systern kan leda till Kates död…
- what's eating Gilbert grape är också en väldigt sorglig film.
När Gilbert Grapes pappa hänger sig själv i källaren går allting snett för familjen Grape. Mamman börjar äta och går upp i vikt och lämnar inte huset. De tre barnen får ta hand om sin egen mamma. Gilbert är vuxen men tvingas ändå att stanna kvar i huset, han känner ett stort ansvar att ta hand om sin utväckligstörde bror och sin överviktiga mamma. Gilbert blir som en pappa för hans familjen. Det ingen ser är hur Gilbert egentligen mår…
Johnny Depp spelar Gilbert Grape.
Oj vad mycket jag skrev, hoppas ni orkar läsa det ;)
hälsningar cornelia med kanin och hund
(har bara haft den i en dag)
#15 Åh, såg den med Gilbert Grape i skolan förut! Väldigt speciell film… Och det kan nämnas att Leonardo DiCaprio spelar en handikappad pojke (Gilberts lillebror) i den filmen :)
Jag tycker Hunger games är bra, både 1 och 2:an. Men jag är inte en sån som kan se samma film flera gånger haha tröttnar xD
Frozen!
Jättebra tips! Tack! 😃
Disturbia, den är komplett - rolig, läskig, oväntad och spännande!
Pretty wise //
Först kommer "Eternal Sunshine of the Spotless Mind", och strax därefter kommer "If Only". Sen finns det massor fler, men främst dessa två!
Måste bara tipsa er om att se The Fault In Our Stars! Jag var på en förhandsvisning för någon vecka sen och HJÄLP vilken bra film! Jag trodde att jag var gjord av sten då de enda filmerna jag någonsin storgråtit till är The Green Mile och Hatchiko men ack så fel jag hade. Hur stora är oddsen att en kille från min skola ska sitta bervid mig? Inte så stora men så var det. Kan säga att hela salongen störgrät och filmen var helt enkelt fantastisk. Ni som har läst boken vet hur bra den är och ni andra, jag rekommenderar den verkligen. Se den när den kommer ut på bio!
Älskar verkligen filmen "Now You See Me"! Sen gillar jag massa jävla filmer men en annan som jag gillar lite extra är "A Nightmare on Elmstreet" från 2010 ^-^
/Robin | Medarbetare på Tonåringar iFokus
No one is weird or "not normal", because what's weird to one person is normal to someone else.
Jag brukar mest kolla på tecknat och/eller disney filmer. Men iallafall några filmer jag tycker är bra är : Prinsessan och grodan, Mulan, Anastasia och sen så kollade jag på Maleficent på bio, den var väldigt bra och den kan jag rekommendera till alla som inte kollat på den.
Min favoritfilm är rätt svår att komma fram till har jag märkt, däremot Django Unchained är nog den som står bland de första på min lista över vilka filmer jag sett fler än 10 gånger och som jag fortfarande älskar. :) Rekommenderar den absolut.
Scott pilgrim vs the world 😍
~ Kram Nadja ♥
♥ Ålandskaninhoppare ♥ Vardagsblogg ♥ Kaninblogg ♥