Tonåringar iFokus

Tonåringar

Etikettmåste-skriva-av-mig
Läst 462 ggr
eme.jon
1

behöver skriva av mig lite!!!

Varför dömmer folk varandra? Någon som kan svara på det? Varför finns där folk som alltid måste trycka ned andra? Undrar hur dom personerna som dömmer, mobbar och trycker der folk hade känt sig om det hade varit dom som blev kallad massa elaka saker, blivit skrattad åt bakom ryggen, eller kanske till och med blivit slagna? Då hade det nog inte varit lika kul!!! Ingen är perfekt. Folk borde verkligen lära sig att förstå att alla ser olika ut, och bara flr det ska man inte hålla på och trycka ner folk . Blir så jä**a lack på sånt!!! Världen hade varit såå mycket bättre om folk hade behandlat människor som dom själv vill bli behandlade.. hhmm eller det kanske är det mobbarna redan gör, mobbar folk för att dom själv vill bli det… njae det är nog mest för att visa sig cool inför sina kompisar för jag har aldrig varit med om en person som har gett sig på någon ensam, har ni det? Har själv blivit skrattad åt, kallad elaka saker nästan hela mitt liv… Som idag när jag var ute och cykla så cyklade jag förbi ett gäng idioter dom var nog 4-6 personer och när jag kommit bara några meter ifrån dom hör jag en av killarna säga till en av tjejerna: jag hade hellre varit tsm med dig än henne , hon var ju fan ful. Jag blev faktiskt väldigt ledsen när dom sa det för med mitt super dåliga självförtroende så gjorde det mig mindre självsäker, hade jag inte varit så jä**a blyg så hade jag sagt något till dom men det vågade jag inte… Tack för mig!!

allhealing
2

Det fungerar så när man inte vet hur den större bilden av verkligheten ser ut. När man väljer att se sig som frånskild från sin omgivning. Det handlar alltid om rädsla. Med inställningen att det är bättre att trycka ner så man inte själv blir nertryckt. Det är ett begränsat sätt att leva livet på. Vet man inget annat sätt så är det såhär man gör.

Kent Asp

kentasp.com
www.kentasp.com
www.MindKnowlogy.com

förändring är alltid en möjlighet