Tonåringar iFokus

Tonåringar

Etikettinternet-datorer-tv-spel
Läst 546 ggr
setrin
0

xbox!!hjälp!!

Hej 

mitt xbox 360 har varit sönder nu i några år, det var när min bror blev arg o sparkade på det som det inte funkade efteråt vi har inte kunnat laga det kan man lämmna in det på någon affär o fråga om de kan laga det eller har ni tekniker några/något bra sätt att prova laga det på. vore sjukt tacksam om någon kunde hjälpa mig, vi har rätt många roliga spel jag längtat efter att få spela sen vill jag ju köpa bra nya spel, också! snälla hjälp!:)

setrin
0

Lite hjälp? :)

Fridaaaa
0

#1  Tänk på att inte putta en tråd samma dag du gjort den, speciellt inte så tätt inpå. Bara gått typ 14 min xD

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

setrin
0

#2 är sjuk av behovet att få det här dumma xboxet att funka tänkte inte på det :D snart händer det väll att jag sparkar på det :p

Fridaaaa
0

Vart köpte ni den? Om ni köpte den ny: ring dit och hör om de vet? 
Eller googla, så kanske kommer upp nått?

setrin
0

#hmm vet inte vart jag köpte den eller det var ju inte jag som köpte den utan min bror tror jag … kan googla dumt att jag inte tänkte på det :D haha

silverfiisk
0

Det är väl klart att den går sönder om man sparkar på den? Lite "skyll dig själv" där tycker jag. Du kan gå till affären där du köpte den och fråga om dom kan fixa den, eller så köper du ett nytt Xbox (eller begagnat). Kanske finns något ställe där du bor som lagar trasiga spel, datorer etc. Jag tycker inte att du och din bror ska hålla på att skruva isär spelet osv om ni inte vet hur/vad ni ska göra. Tänk på att det kan kosta lika mycket att köpa ett "nytt" Xbox på tex blocket.se som att laga det ni har nu. Men du kan ju alltid fråga på tex elgiganten eller liknande.

[rumelle]
0

Nja, grejen med Microsoft är att de vill att man skickar trasiga produkter till deras egna kontor så att de själva får fixa det. Bara felsökning kostar nästan tusenlappen, sen tillkommer det reparationskostnader, frakt och sånt. Du kommer nog billigare undan om du köper en ny, alternativt hittar någon du känner som vet hur man pillar med prylar.

silverfiisk
0

Jag kikade lite på blocket.se, och det finns många Xbox 360 med tillbehör för väldigt lite pengar. Det är dock lite svårt att hjälpa dig att hitta ett nytt Xbox på blocket när jag inte vet vilket län du bor i, men du kan ju gå in där och kolla själv :)

setrin
0

#8 bor i skåne 

tack för hjälpen nog ingen ide att fixa det fast att min bror är tekninker då han sa att det inte gick o laga blir nog ett begagnat då! men har consoller osv bara själva xboxet jag behöver då!

Fridaaaa
0

#9 Ja har du kontroller räcker det ju med bara xboxen.Brukar finnas på blocket nu billigt då flera har gått över till xbox one istället 🙂 Lycka till!