För liten för att plocka ögonbryna?
Hejsan Hejsan. Jag har ett stort problem. Min mamma säger att jag inte får plocka eller göra något med mina ögonbryn, men det vill jag. Jag menar det är ju inte så att mina ögonbryn växer ihop eller något men alla andra i klassen gör det och det känns då som jag är lite efter. Det värsta var endå när en tjej och jag skulle va och hon undrade om jag hade börjat göra något med mina ögonbryn. Jag sa då nej och då började hon snabbt peka ut mina fel i ögonbrynen och hur jag kunde fixa dem. Jag sa då tack men mina föräldrar säger att jag inte får det. Och då sa tjejen : Fy fan vad larviga föräldrar, du är 12 inte 6 år. Igentligen bryr jag mig inte så mycket men jag börja tycka att det är jobbigt att alla kommenterar det. Det får mig att känna mig ful..
Tycker ni att jag är för ung för att göra det?
Enjoy the small things in Life...
For one day you will look back and realize they were the big things 
För ung tycker jag inte, men däremot har du ingen kunskap. Många plockar på tok för mycket och formar ögonbrynen helt fel! Ska man plocka ögonbrynen ska man ENDAST plocka hårstrån som växer under själva brynet. Man ska inte noppra en helt ny form på dem! :/
Precis som #1 säger så har du inte kunskapen för att plocka så det blir bra. Jag skulle rekommendera att få det gjort hos en salong som håller på med sånt :) Då får du något att utgå från när du själv ska göra det. Det kan ju dock vara lite svårt när inte dina föräldrar vill att du gör det.
Ful ska du dock inte känna dig! Jag började först noppa ögonbrynen när jag var 17 :)
#2 Tack för de bra tipsen!
jag är 14 och jag plockar inte ögonbryna xD tycker inte du behöver göra det ännu, men om du vill får du väl försöka prata med din mamma om det :)
#4 Tack 😂
Haha alltså jag är 18 år och började väl med det typ när jag var 15-16 eller något.. då hade jag fått höra alldeles för mycket från en vän om hur mycket jag borde fixa till ögonbrynen osv, jag stog inte ut med hennes tjat och började noppa..
Börja när du själv vill och tycker att du behöver ta bort nåt hårstrå som hamnat utanför resten av ögonbrynet.
Jag är 12 och har noppat bort håren under mina ögonbryn som växer för långt ner, men inget annat. Störde mig bara på alla hår som växte på "fel plats", så jag noppade bort dom med en pincett helt enkelt. 😃
#7 Det är precis så man ska göra! :) Jag har aldrig nopprat bort mer än så.
#7 Okej.. Denna tjejen sa till mig att jag skulle skapa en helt annan form. Det borde jag då inte göra?
#9 Nej, absolut inte! Man är aldrig snyggare med någon annan form än den naturliga.
Måste fråga, är din kompis samma ålder som du? För i så fall är det väldigt stor chans att hon inte heller har den kunskap som krävs, varken för att göra det själv eller för att ge råd ang det. Och det baserar jag då på att hon sa åt dig att skapa en annan form :)
#9 Absolut inte! Då blir det helt fel och ser oftast väldigt konstigt ut!
Ja, min kompis är lika gammal som jag är.
#12 Mitt råd till dig är att vänta :) Gör man det fel (vilket om man ska vara ärlig chansen är stor för) så kan det ta väldigt lång tid innan det blir bra igen. Jag hade en kompis som noppade fel, och hon såg jämt förvånad ut. Inget man vill, hehe
Haha, Okej. Det vill jag ju inte!
Jag har plockat mina ögonbryn sen jag var tolv, nu var det dock någon som rakade av mina ögonbryn för några månader och jag får fortfarande inte rätt det. Så föredrar att du gör till salong så det ite blir fel ch du får samma problem som jag :(
www.shadrins.weebly.com ~ uppfödning av hoppkaniner
-Medarbetare på Social Fobi Ifokus, Välkomna in! -
När jag var 14 började jag raka ögonbrynen så jag hade lite mer mellanrum mellan brynen. Är 16 år nu och för inte alls längesen , typ i vintras så råkade jag ta alldeles för mycket av brynen och så hade jag värsta mellanrummet. Såg bara ut som två tjocka sträck i slutet av ögonen. Då tyckte jag inte det var så jättehemskt , försökte förtränga det men min mamma undrade vad fasen jag gjort och då fick jag växa ut dom igen och då blev det hemskt stubb. Nu när jag tittar tillbaka på bilder undrar jag hur jag kunde gå runt så utan att skämmas. Det var lixom inte alls längesen och hur kunde jag få idén att ens börja raka dom , och nästan halva mitt år i nian gick jag omkring med hemska ögonbryn. Vill bara glömma det hela 😉Men nu är mina ögonbryn utväxta och ser bättre ut än någonsin så dom får en ny chans på gymnasiet i höst! 😉 Ville bara dela med mig så ingen får idén att börja raka dom! 😉
Haha, Okej !
Depend har en "ögonbrynskniv" .. Okej det låter hemskt, men nej.. :p Min mamma använder såna, och jag brukar låna en och bara plocka det som är utanför ksk en gång i månaden bara. 🙂
Jag började noppa ögonbrynen för att alla andra gjorde det. Jag hade även ganska breda som jag skämdes över. MEN. Tittar jag tillbaka idag så förstår jag inte hur jag kunde börja så tidigt. Ögonbrynen är ojämna, för smala och jätte fula. Jag hade ingen aning om vad jag höll på med.
När jag var typ 16/17 fick jag gå till en salong med min mamma som fixade till en form till mig. Denna har jag använt som mall sedan dess.
Så jag säger som de andra. Vänta, och gå till en salong om du inte har den rätta kunskapen. Det hjälper en otroligt mycket. 🙂
Okej, tack för de bra tipsen!
Jag har aldrig gjort något åt mina ögonbryn, förutom att kanske dra bort några strån som letat sig in mot mitten av ansiktet. Jag älskar mina ögonbryn! De är stora, härliga, roliga och passar mig skitbra👍
Här är bilder på skojiga ögonbrynsfrisyrer http://ziggson.blogg.se/2012/october/far-jag-luta-mig-narmre.html
Självklart är det upp till var och en om hen vill hålla på och pilla med ögonbrynen, men för mig är det ganska onödigt🙂
#21 Dina ser typ ut som mina!
#22 Grattis till snygga ögonbryn, då! 😃
Haha, tack!
Jag började plocka och måla mina ögonbryn när jag var 14, är 15 nu. I början gjorde jag det för att alla andra gjorde det men nu gör jag det endast bara för att jag vill! Gillar verkligen mina ögonbryn när jag målar dem, känner mig mer som mig själv då.
Jag tycker du ska göra det om du vill, det är ju dina ögonbryn och ingen annans :)
Perfection is achieved, not when there is nothing more to add, but when there is nothing left to take away.
Jag har plockat bort strån så det inte skulle växa ihop. Sen även lite under. Senast idag plockade jag. Min storasyster ser det som ett måste och mamma har väl ingenting emot det. Men ska dock vara naturligt, inte någon form. 🙂
Är 12 år.
#25 #26
Okej!
Tack för alla undebara tips. Ska börja plocka lite mellan ögonbrynen, men jag ska inte ändra form!
Putt Putt🙂
Putt Putt
#1 Hur formar man sina ögonbryn fel egentligen?
#30 Man noppar på ovansidan som många gånger har en s.k. båge och jag tycker att detta förändrar hela ens ansikte och det blir helt enkelt fel utseende för ansiktet.
TS jag började noppa mina ögonbryn när jag var 13 tror jag. Min bästa kompis som jag hade då hade börjat noppa ögonbrynen innan mig och påpekade att mina såg lite buskiga ut. Inget jag tog illa av men jag testade att noppa lite.
Noppade bara de hårstrån som låg för "långt ner" mot ögat så att säga, och några få hårstrån mellan ögonbrynen. Jag har aldrig haft kraftiga hårstrån mellan ögonbrynen men ibland så kan jag ta bort några bara för syns skull, ifall att liksom.
Idag ser mina ögonbryn ut såhär, inte för smala och inte för tjocka för min del 🙂
Jag noppar sällan form på mina ögonbryn men när det händer så brukar jag noppa mer så att den undre sidan formar sig lite mer som ovansidan och blir smalare. Just nu är undersidan ganska rak men det funkar också 👍
Så jag tycker att du kan börja lite nu om du känner för det, men bara för DIN skull, inte bara för att alla dina kompisar gör det.
Börja isåfall smått med de hårstrån som är nära ögonen, för att "rensa ogräset" som växer "utanför" ögonbrynet.
#30 Okej, Tack!
Min syster noppade mina ögonbryn första gången i 6:an. Jag tyckte då att dom var för smala..Min mamma sa ingenting så antar att hon tyckte det var okej då :) Det var ingenting jag höll efter eller så utan lät det bara växa ut..var inte alls utseendefixerad när jag var yngre så jag brydde mig inte..när jag började själv så var jag kanske 13-14.. Vet inte helt men någon gång i början av högstadiet :) Jag tycker inte alls att du är för liten men du kanske ska prata med din mamma om varför och att du inte har tänkt att göra mycket. Kanske det kan få henne att ändra på sin åsikt :)
Okej Tack!
Putt, Putt
Varför puttar du, va vill du mer ha svar på? Onödigt att putta upp massa trådar i onödan :) har inte sett nån mer fråga så ;p
www.shadrins.weebly.com ~ uppfödning av hoppkaniner
-Medarbetare på Social Fobi Ifokus, Välkomna in! -
Jag började plocka mina försiktigt när jag var 12 år… sen läste jag på om former osv. Men mina ögonbryn är grymt ljusa och svåra att få en form på då jag inte har så mycket hårstrån fån början. Började måla mina ögonbryn när jag var 14,5 år då jag färgade mitt hår svart… måste även det med mitt naturliga ljusbruna hårfärg. Då ögonbrynen inte syns, smälter in i hudfärgen. Nu är jag 18 år och har lärt mig mycket om ögonbryn under den tiden :)
Okej, Tack 😂
Jag började noppa ögonbrynen när jag var 10 och måla när jag var 11 (men dock väldigt naturligt då jag inte vill se ut som en clown. Jag får noppa ögonbrynen för min mamma gör det med så sprucket hon att det är okej :) )
#1 För ung tycker jag inte, men däremot har du ingen kunskap. Många plockar på tok för mycket och formar ögonbrynen helt fel! Ska man plocka ögonbrynen ska man ENDAST plocka hårstrån som växer under själva brynet. Man ska inte noppra en helt ny form på dem! :/
Vadå kunskap? Och du skriver SÅ ska man göra, FEELL!!! Varje person föredrar väl olika ochtycker olika är snyggt. Jag känner folk som format sina ögonbryn och gjort dem 2mm tjocka och tycker det är snyggt och jag känner folk som inte plockar alls och tycker det är snyggt. Alla föredrar olika och man får helt enkelt hitta sin egen grej. Du tycker att det är snyggast att bara plocka rester, fine kul för dej men du är ingen att säja hur andra ska göra.
Sedan till ts så är det faktiskt bra start, alltså att bara göra under, men att gå till en salong tycker jag du inte behöver göra. Övning ger färdighet, visst? Plocka ögonbrynen lite när du vill och känner att det behövs. Visst det kanske blir skit första gången men som sagt övning ger färdighet så snart kommer du ha perfekta ögonbryn!🙂
Gör inget dumt med dom bara.. Vet så många som hade sett fina ut om dom hade låtit sina ögonbryn va eller åtminstone tagit de lite försiktigt. Ögonbryn som är tjocka så dom täcker halva pannan är inge fint och små streck är inte heller så fint. De är så lätt att man inte ser vad man gör och tycker det ser bra ut framför spegeln ^^
Fattar inte varför dina vänner gör en sån stor grej av de, när jag va 12 började jag tänka på killar, inte ögonbryn haha.
#41 Du menar tycker jag är inge fint. Och man kan väl tänka på utseende och killar, det ena utesluter inte det andra…😛
#40 Jo, att plocka ögonbryn är en egen vetenskap 😉 Man får såklart plocka dem hur man vill, men då får an vara beredd på att man förmodligen kommer att ångra sig efteråt - eller om inte det så tycker folk att man ser konstig ut (om man nu bryr sig om sånt). Olika former på ögonbrynen påverkar huvudets form och tvärtom - kan se helt fel eller snyggt ut beroende på.
Man behöver inte vara en goodiegoodgood som ska behaga alla när man skriver. Man har rätt att yttra sin åsikt utan att behöva påpeka att "såhär är det enligt mig". 🙂 Folk som läser har förhoppningsvis en egen vilja och egna åsikter och fattar beslut utifrån det :) Alla behöver inte tycka lika och det är helt ok!
Jag är snart 20 år och tycker det är omöjligt att plocka ögonbrynen typ haha 😉 Det är inte för ens nu jag börjat färga och plocka mina ögonbryn. Färgar dom framför allt för att jag har väldigt ljusa ögonbryn som knappt syns.
Men tänk igenom på vad du gör om du nu väljer att plocka dom, ögonbryn är en stor del av ansiktet och gör man fel så påverkar det. Men det som är viktigast är framför allt att du är nöjd med dom. Jag gick till en frisör först som plockade mina och visade hur jag skulle hålla dom fina, det rekommenderar jag om man känner sig osäker 🙂
Mvh. Ida Lundahl
www.idalundahl.com / www.ovarpskaniner.weebly.com
Jag börjde plocka mina ögonbryn när jag var 10, jag har ganska tjocka ögonbryn och hade en tedens att bli uniborwn(s). Började först med att bara se till att jag hade två ögonbryn, senare började jag även plocka så det blev en "form", jag har varit skitnoga med att det inte ser konstigt/ojämna ut redan när jag var 10 och jag kollade på lite på google på bryn som liknade mina och sedan körde jag på. 😂
Jag har en ganska "naturlig form" på mina bryn så de var ganska lätta att fixa så det såg bra ut. 🙂
- Nederlandse Kooikerhondje -
Jag började noppa av och till när jag var… Runt 20, kanske. Jag var ganska "gammal" då. Anledningen var för att det var då jag började få hint till 'uni-brow' och tog bort det haha. 😂 Har aldrig brytt mig speciellt mycket om vad andra tycker och tänker om mitt utseende. Noppar väldigt sällan även idag, och fixar absolut inte de pinnsmala ögonbrynen många i min ålder verkar vara så fruktansvärt förtjusta i… 🤔
Just a Block Party MonstAr with a Heart of Gold on this Blue Planet
http://vizualfreakkaipon.blogg.se/
TS dina kompisar kan ju hjälpa dig :)