älskar blod!
emh.. jag har blivit beroende av att dricka blod. när jag fick näsblod igen för ca 3 veckor sedan, så tänkte jag 'jag ska smaka på det'. jag visste att blod var gott redan innan, men näsblod var lite sådär.. tyckte inte om när det åkte rakt ner i halsen, alltså 'bakvägen' i näsan. men jag lät det rinna ner vid läpparna och tar in det i munnen. jag blev galen av att det var så gott… godare än godis. sen dess har jag slagit till mot näsan(inte så hårt, då jag får näsblod lätt) några gånger i veckan, och suger i mig blodet tills mamma eller någon kommer hem(gör det bara när ingen märker). har varit täppt i näsan ett tag nu, så köpte nässprej, och kom på, att nässprej gör så det kommer blod om man tar för mycket, så nu använder jag nässprej för att få näsblod.
det bästa med näsblodet, som inte 'finns' i sår osv, är att det gör inte ont, och det kommer mycket mer blod från näsan än från ett sår. och sår svider.
jag sa det utan att tänka till en i klassen, och han sa att det är stor risk för att jag hamnar på psyk-hem.
kommer jag hamna på psyk-hem? hur stor är risken? hur långt måste jag gå för att hamna på psyk-hem?
vill ju inte hamna på psyk-hem, men blodet smakar så gott!
Black Veil Brides ~ Slipknot ~ Three Days Grace ~ Falling in Reverse
Du kommer inte hamna på psykhem bara för du gillar blod. Däremot borde du inte blöda näsblod för ofta, hur gott det än är. Det är inte bra.
Roligt för dig att det är gott med näsblod själv så mår jag illa av smaken.
Jag tror inte du hamnar på psyk-hem om du nöjer dig med dit eget blod
bra. då behöver jag inte oroa mig :)
Använder du nässpray ofta så är det stor risk att du får skador i näsan! Sen att du skadar dig själv för att kunna dricka blodet tycker jag är helt sjukt och dumt.. Ta det lugnt med nässprayen, så att du inte får permanenta skador i näsan.
#3 Du behöver knappast oroa dig för att hamna på psyket, men det är inget du borde fortsätta med.
wat.
Om du slår dig själv och överdoserar nässpray för att du gillar blod kanske du borde söka nån form av hjälp.
we're always chasing that paradise
När dom säljer blod i affären kan jag sluta. Jag har utväklat beroende, jag tänkte sluta, men det gick inte. Klarade en vecka, sen var det en i klassen som fick näsblod, och då klarade jag inte mer. Vad kan hända? Blod innehåll er järn, som är bra, och det är väl inget farligt med att dricka blod? Vi har ju blod i kroppen, och finns andra djur som dricker blod. Vad är det dåliga? Jag använder inte bara nässprejen. Jag slår också, för vet att det inte är bra.
Så länge du inte dödar någon och suger deras blod så gör vad du vill. Tycker ändå det är otroligt dumt att du skadar dig själv för det. Sluta bara. Eller om du är en tjej drick ditt mens eller något sånt.. 🤐
#9 Hahaha mens:D men seriöst mens är jätte näringsrikt för det är ju typ till fostret…:)
Euw… mens är ju äckligare. Och får det bara en gång i månaden. Och det är massa släm i skrevet… euw..
… vad är det förskillnad.. blod som blod.
Massa slem i mens äcklar dig, men allt snor du fått i dig genom näsblodet bekommer dig alltså inte? 🤔
Att dricka sitt eget blod ska nog inte vara skadligt. Dock bör det nog vars små mängder i och med att blod innehåller mycket järn… Kommer ihåg när jag var nedsövd för att dra ut en del tänder inför min käkoperation.. Då når jag vaknade upp så mådde jag väldigt illa vilket var dels pga att jag svalt en del blod. Samma sak efter att jag fått min käkoperation och vaknade upp efter narkosen, då blev städer också att jag spydde upp blod jag råkat svälja . Var försiktig med din kropp, så att du inte får permanta skador. Och drick aldrig någon annans blod pga sjukdomar.
Haha denna tråden äcklar mig fruktansvärt…
Men det kan vara så att om du har "cravings" efter blod så kan du ha brist på järn, så kolla upp dina blodvärden! Men jag tycker att du ska sluta med detta, om du har järnbrist finns det tabletter och har du bra blodvärden så finns det ingen annan anledning än att du gillar smaken och då borde du bara försöka vänja bort smaken och dricka/äta något annat när du känner att du vill ha blod.
Håller med #15, jag tror med stor sannolikhet att du får sug efter blod för att du har järnbrist! Kontakta en läkare!!
Jag tycker att du ska kontakta en läkare eller psykolog, för det låter faktiskt inte som ett friskt beteende att skada sig själv för att kunna dricka blod.. Du själv kanske inte tycker att det är konstigt att dricka blod, men jag tror att de flesta andra här tycker det.. Tänk såhär, hur skulle du reagera om någon drack sitt urin? Skulle du tycka att det var normalt och friskt? Återigen, ta det lugnt med nässprayen eftersom den kan göra stor skada om den missbrukas eller inte används på rätt sätt. Tänk på din hälsa!
Eh, ni som föreslår att dricka mensblod och inte förstår skillnaden mellan det och vanligt blod.. mensblod är inte sånt blod som flyter runt i våra ådror, det är består av den bortstötta slemhinnan och lite färskt blod från ytliga blödningar. Så nä, inte riktigt samma sak..
#18 Kommer ifrån samma ställe ifrån början.. Smakar säkert precis samma sak som näsblod så varför inte dricka det istället för att skada sig för att få blod =P
#19 från början ja:P
Innan du går hemifrån, kolla både en och två gånger så att du är säker på att du har huvudet med dig!
#19 Mensblod luktar illa (enligt mig) har svarta klumpar ibland och kan var brun. Näsblod är alltid rött luktar inget mer än vanligt blod. har haft båda samtidigt och tycker att näsblod känns tusengånger trevligare att ha i munnen, även om det får mig att må illa.
#19 Varför överhuvudtaget dricka blod? :PpPPpPpp Tror folk skulle börja undra hur det stod till i huvudet om man satt och drack mensblod.. nej fyfan *ryyyyser*
#22 hahaha ser det framför mig, vad dricker du? Ääääää mens?
Innan du går hemifrån, kolla både en och två gånger så att du är säker på att du har huvudet med dig!
#23 XDDD
Jag kan inte så mycket om kvinnokroppen.. Så jag vet inte riktigt om blod smakar anorlunda om det är ifrån näsan eller om det är mens.
Herregud.. Förlåt men vart är världen på väg?!
Kristallens Smådjursuppfödning & Omplacering
www.kristallens.wix.com/kristallens
Sajtvärd på degus.ifokus
Jag visste inte att människor kan tycka om blod :o zombie apocalypse i framtiden? ^^
Du är har inga andra vampyr tecken då? 🤪
Men håller med om att du borde söka hjälp om du inte kan sluta. Du ska inte hålla på och skada dig själv sådär. Kan du inte prova att äta ärtor eller något? Dom har lite järnsmak tycker jag. 🙂
//Flöffo
hur söker jag hjälp? om jag går till skolsköterskan kommer hon bara '? what?' och säga 'vi väntar någon vecka, så får vi se om det blivit bättre'.
det är typ det ända hon kan säga.
finns det inte någonting man kan äta som smakar blod?
#29 Järn tabletter smakar blod.
#10 Mens är inte till fostret 😉
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Tycker inte du ska hålla på så. Och verkligen inte ta för mycket nässpray, det skadar näsan och du kan bli täppt i näsan för evigt.
#32 Vad är det till då? Är man gravid så får man ju inte mens… ;) but what do I know, jag trodde det. :)
#34 När ägget inte blir befruktat, så "stöts" det ut som en blödning istället = mens 🙂 Och är också därför man inte har mens när man är gravid 🙂
Bara jag som är lite rädd?
Du bör nog inte skada dig själv för att kunna dricka blod! Kanske är bra att söka hjälp så du kan bli av med ditt beroende :)
finns det inte typ djurblod att köpa? eller hur ska man kunna göra egen blodpudding utan blod?
#37 Blodpudding utan blod blir ingen blodpudding. är som att man skulle beställa en cheeseburgare utan ost.
Man kan köpa djurblod ja, men inte särskilt bra om du skulle "dricka" massa sånt.
Sluta dricka blod bara herregud.. Blir lättare för dig om du bara slutar.
varför är det inte bra med djurblod? blodpudding är ju nyttigt
#40 Nja blodpudding är delvis nyttigt (dessvärre i regel socker i blodpudding) men det är skillnad att äta blodpudding och "dricka" rent blod, är inte alls samma sak.
Sedan tror jag inte du är beroende, beroende blir man inte så snabbt.
Nu får du väl ge dig! Köpa djurblod? Sök hjälp snarast!!
Sajtvärd på degus.ifokus
hur skaffar jag hjälp då? känner ingen som kommer ta det seriöst.
Psyk.
Sajtvärd på degus.ifokus
#43 Kontakta barnpsyk eller ungdomsmottagningen. Du kan prata med en psykolog.
underhållande tråd…ne men allvarligt lägg ner detta kan ju inte nyttigt!
Förlåt men detta låter som troll, kanske inte är det menmen.. Om det är seriöst så, snälla sluta, om du överdoserar med nässpray och inte händer nåt nu kan det hända nåt med din näsa i framtiden. Själv ryser jag när jag ser blod, om min läpp blöder och jag råkar slicka så typ spyr jag av smaken av blod.. Fattar inte hur man kan älska blod haha.. Tanken på att du vill dricka rent djurblod får dig att låta som en vampyr xD menar inget illa! Men om du nu inte kan sluta göra illa dig själv för att "bloddroga"? Så gör såhär. Lägg undan nässprayen och använd den inte i onödan! När du känner dig sugen på blod, ät en bit blodpuddning. Varje gång du känner dig sugen på blod, är mindre och mindre blodpudding för varje gång. Skydda din näsa mot dig själv. :)
Snälla väx upp. "Jag hatar barn" "Jag tycker folk med smink är fula" "Jag dricker blod" Väx. upp.
-
jag kan ju fortfarande hata barn, smink och gilla blod även om jag är vuxen :)
om man kan äta mat med blod kan man väl dricka blod? enda skillnaden är ju att man tuggar det ena och det smakar olika.
ok. ska kolla om det finns psykhem i närheten.
blodpudding är äckligt, och smakar inte blod.
sånhär bluth saft eller vad det heter.. järndryck.. smakar det blod?
vampyrer gillar jag. vi delar samma intresse :P
Det är inget konstigt med att dricka blod, det låter inte precis som att du dricker 1L per dag.men det lite annorlunda/konstiga är nog att du skadar dig själv för att få fram det blodet du vill dricka. #48 alla har åsikter om saker jag försåt inte det där "väx upp" . Så om man inte har åsikten " JAG ÄLSKAR BARN""Alla med smink är vackra" så är man omogen? Jag hade ett liknande problem när jag var mindre, men jag åt allting precis allt som jag kunde tugga och svälja eller dricka. Det gick så långt så att jag började äta på utsidan av huset och gjorde stora hål och peta in mitt finger i avgasröret på bilen för att slicka i mig aölt som fanns där inne. Det visade sig att jag hade järn brist och åt på allting för att min kropp visste att något fattades. Jag tror det är därifrån din blod lust kommer från, järn brist. Du börde prata med någon om det.
En bebis i magen dricker inte blodet utan den får näring från det mamman äter genom navelsträngen. Mensen kommer inte eftersom livmodern inte stöter bort något ägg eftersom man redan har ett befruktat.. *facepalm* Vad får ni lära er i skolan egentligen?
Är du vampyr?
Be the best version of you.
- Zoella
Järndrycken smakar INTE blod. Jag har smakat lite på blod, typ när jag av misstag stuckit mig med en nål! Blutsaft är det absolut äckligsste vidrigaste som finns.
- Zoella
#52 hade varit kul :) men vad jag märkt kan jag inte springa snabbare, brinner inte i solen, tål vitlök, sover på natten, har inga huggtänder(har inte ens några hörntänder :x tandläkaren drog ut dom..) och har inte bättre sinnen än någon annan..
jag skulle vilja vara vampyr :) synd att jag inte är det dock..
tänk, att få dricka hur mycket blod som helst!
Herregud jag är chockad! Sök hjälp snarast möjligt, detta är inte normalt.
Sajtvärd på degus.ifokus
måste man vara normal? det är ju stort snack om att det är bra att vara onormal?
får inte ihop det… först säger ni att man inte behöver vara som alla andra, och ska följa sin egen vilja, men nu ska man inte det?
#56 Jag tror du förstår vad han/hon menar. Även om man är vilken människa som helst så är det inte normalt hur du än försöker vända det att dricka blod och överväga att dricka djurblod för det. Det är inte ens onormalt, det är SJUKT.
Man ska inte vara som alla andra nej, men att dricka blod är inte att "sticka ut lite från mängden", det är inte friskt. Enligt mig. Hade jag vetat att någon i min närhet hade gjort något sånt hade jag ringt psyke direkt!
Hoppas du söker hjälp för det här och att det hjälper
Sajtvärd på degus.ifokus
#56 Det är en skillnad på att inte ha jeans på sig hela tiden och att dricka blod.
-
Sen tycker jag faktiskt det är obehagligt att du tar upp att du vill dricka djurblod.. Hur hade du tänkt göra för att få till dig det? Skada djuret?
Sajtvärd på degus.ifokus
ok. finns det någon hemsida för psykhem?
#60 köpa i affären…?
Du antingen ringer upp dom och berättar att du VERKLIGEN behöver hjälp, annars går du in på psyke och pratar med dom personligen.
Sajtvärd på degus.ifokus
#51 Det skrev jag inte.
vet inte om det finns ett psyke i stan..
kommer jag få ha på mig typ tvångströja, och kommer jag få såna där 'elpinnar' mot huvudet?
om mina föräldrar får veta det kommer min plastpappa reta mig resten av livet… typ 'du kan ju inte jobba där, du är ju psyko' eller 'du kan inte träffa kompisar, för tänk om du skadar dom'.
Ta reda på det då. Om inte annat finns det alltid i någon stad intill.
Sajtvärd på degus.ifokus
#65 Du kommer troligtvis inte få tvångströja eller elpinnar, utan prata med psykolog
psykolog vilket jag vill att du kontaktar snarast möjligt.
..eller så går man till Bup. Barn och Ungdoms Psykiatrin :))
-
Det här med att dricka blod ingår ju i ett flertal kulturer, Masaierna brukar blanda det med komjölken bl.a. Sedan så bör ju alla som känner till Bear Grylls veta att han då och då klunkar i sig blod.
Du bör dock vara försiktig. Ser man till nötblod så innehåller det ca 35mg järn per 100g. Rekommendationen för fertila kvinnor är ca 15mg per dag. Det övre dagliga intaget är satt till 40mg/dag varvid doser över kan ge gastrointestinala bieffekter. Högt intag av järn kan även öka risken för tarmcancer.
Mängden järn som krävs för att det skall utgöra en faktisk akut fara är rätt hög dock. Om du skulle väga 70kg så skulle du minst behöva få i dig 12g (12'000mg) innan dosen är dödlig. Men vill du undvika magproblem och illamående m.m. så bör du hålla dig till att klunka max en liter blod per dygn.
Mängden näsblod som kommer är förhållandevis liten. Ungefär som med mensblod så verkar det vara mer än vad det faktiskt är. Så även om du är okej med att svälja blodet från näsan så riskerar du att kräkas om du väljer att dricka blod, på grund av mängdskillnaden.
Sedan när det gäller att dricka sitt egna blod. Blod är järnrikt. Så om man dricker sitt egna blod så bör man få i sig mycket järn, eller hur? Inte riktigt. Genom att blöda så förlorar du blod och därmed järn. Sväljer du ditt egna blod så kommer det att transporteras till tarmen. Väl i tarmen kommer viss mängd järn att tas upp men en del kommer att fortsätta ut med avföringen. Så genom att framkalla blödning så förlorar du per de facto järn, även om förlusten blir mindre om du sväljer det.
Vad gäller blodpudding så brukar, eller åtminstone brukade, man säga att mängden socker är likt Cola. Sedan om det är nyttigt eller ej kommer jag inte gnälla om igen, termens värdelöshet har jag påtalat tidigare.
Snälla TS, sök hjälp. För din egen skull. Den här tråden blir bara mer och mer sjuk. Det ÄR inte friskt att dricka blod. Det låter helt sinnessjukt. Jag menar inte att kränka dig, men det låter faktiskt inte friskt.
spartanska krigare drack ju blod blandat med mjölk. det var deras dagliga föda. så det kan väl inte vara farligare att dricka blod 3 gånger i veckan ungefär, när krigarna i Sparta drack det dagligen?
Jag är också tokig i blod, fast jag biter sönder insidan av min läpp, inte slår på näsan. :)
#71 hur skulle du reagera om någon sa att hen drack sitt urin? Skulle du tycka att det är friskt? Jag tror inte att du själv inser hur sjukt ditt beteende låter. JAG tycker att du ska prata med en psykolog, för det är inte bra att använda mycket nässpray, och det är verkligen inte bra att skada sig själv för att dricka blod..
#73 Urin och blod är imte samma sak. Det är en dum jämföring. Det är väldigt notmalt att dricka blod (sitt eget) i mindre mängder och t.ex. när man blöder näsblod, men däremot är det inte normalt att skada sig själv flr att få fram det blodet.
Håller med #70, denna tråd är helt sinnessjuk. Ni som nu tycker om att dricka blod, sök hjälp, prata med en psykolog eller något! Man kan visst jämföra detta med att dricka urin, inget av det är normalt. Heller inte att man använder nässpray för att göra illa sig själv!
Sajtvärd på degus.ifokus
Tycker det är väldigt överdrivet av er som skriver att TS bör kontakta psykhem. Kurator eller liknande, ja, men inte psykhem. Jag själv är väldigt fascinerad av människans kropp, blod osv men även zombies och vampyrer och liknande och jag har själv haft liknande tankar och själva blodet tycker jag personligen inte är så sjukt, bara så länge det är ditt egna. Och självklart så är det inte bra att du skadar dig själv då du kan få permanenta skador och kan utveckla ett självskadebeteende. Det verkar som du redan på ett sett har det så det är därför du bör gå och prata med någon om det för din egen skull. Jag vet mycket mer sjuka personer och har hört om flera andra som levt genom åren och för tillfället så kan du sluta med det för din egen skull så att du inte utvecklar ett mönster som sedan eskalerar till något större. Att börja prata om att köpa djurblod är inte bra för dig. Jag vet inte vad det kan ge för skador men jag gissar att du är i början av dina tonår och jag skulle gissa på att det kan skada dig på ett eller annat sätt. Jag tycker att onormalt är bra, nästan oavsett vad det är och tycker ändå det är bra att du skriver av dig även ifall det finns folk som överreagerar, enligt min åsikt. Alla har olika åsikter, vissa tycker det är äckligt och sjukt medan andra, som jag, kan relatera utan att jag har gjort något liknande själv. Du bör sluta med nässprayet då det skadar dig på andra sätt, men även sluta slå dig själv. Vet att det kan vara svårt att sluta med något man tycker om men för din egen skull så rekommenderar jag att du går och pratar med någon samt en läkare för att kanske se om du har järnbrist.
#75 tyvärr men jag håller inte med dig. Urin inehåller massor av avfall som kroppen vill få ut, blodet är renare än urinet och inehåller inte avfall eller åtminstånde inte lika mycket. Det är normalt att dricka blod i mindre mängder och inte precis så ofta . Men däremor inte normalt att man skadar sig för att få fram blodet.
#74 jag menade inte att det är samma sak. Men för vissa är det normalt att dricka blod, och för andra är det jättekonstigt och äckligt. Därför tog jag urin som exempel, för att ni som gillar blod ska förstå hur vi andra tänker, på ett ungefär.
Det finns faktiskt människor som förespråkar att man dricker urin. Urin innehåller avfall men det följer även med stora mängder näring i vår urin idag när vi i Sverige äter mycket bra och näringsrikt. Men jag tror inte dessa är sinnessjuka eller beroende, inte skadar de sig heller för att kunna gneomföra det hela.
TS borde söka för att fåprata med kurator eller psykolog. TS kommer inte att få el-stavar mot huvudet eller tvångströja (om hon inte vill det???), är detta vad film och tvserier gör med vår ungdom? ;D
Man ska prata med kuratorn och förklara vad man känner och varför, och kanske komma fram till en lösning. För att skada sig själv och dricka sitt eget blod är inte en bra lösning i längden.
Kolla gärna förbi mina bloggar.
dvärghamsterblogg: http://sleepyforestdwarf.blogspot.se
Akvarieblogg: http://sallskapsakvarium.blogspot.com
#78 Bara för att ni inte tycker det är normalt betyder det inte stt det inte är normalt. Blod är till en viss del rent (beror på vems blod också då) och det är naturligt att dricka en liten mängd blod, med det menar jag när man t.ex blöder så slickar man upp det. Enligt vad du sa så är en stor procent av jordens befolking "sjuka", det ända sjuka beteendet är att T.S skadar sig för att få fram blodet och jag tycker att T.S ska söka hjälp med att sluta skada sig själv flr att få fram blodet. Blod i mimdre mängder är ok.
#80 du missuppfattar allt jag skriver.. Nu diskuterar inte jag detta med dig mer.
Jag mår inte dåligt av detta. Men får kontakta någon kurator eller nåt. Inte skolans, jag litar inte på henne.
#81 Jag missuppfattade inste något du skrev, du kanske uttryckte dig fel. Men jag föstod vad du menade i det du skrev. Jag kan erkänna att jag vet inte vad jag skrev i min förra komrntar, jag halv sov då och allt blev så fel. Men jag tycker det är lite "extremt" att jämföra att dricka urin och blod, då det är otroligt mycket vanligare med blod.
#82 jag ser själv inget problem med att du gillar att dricka blod, men däremot är det skadebeteendet som inte är okej. Du mår bra nu, men om du fortsätter såhär kommer din näsa att få skador och du får kanske bestående men som kan försvåra din andning, ge kronisk smärta, kanske infektioner? Kanske skador som rent av kan förändra ditt utseende.
ät blodpudding?
Strong people don't put others down, they lift them up.
#85 inte gott… och smakar inte blod.
#83 Vadå extremt mycket vanligare att dricka blod än urin? Bara för att du dricker blod så är det inte normalt eller "vanligt" på något vis.
Medarbetare på Social fobi iFokus
Om du är så kräsen så kan du köpa nötblod.
Det säljs på bl.a. ICA (nötblod ingår i vissa maträtter t.ex. blodpalt).
Inget jag rekommenderar egentligen då du kan få sjukdomar av det men om du vill leka med elden så varsågod!
#87 Det är väl inte direkt så att man går runt och säger att man dricker blod. Det kanske är vanligare än du tror.
//Flöffo
#89 Hur kan hon då veta att det är vanligare att dricka blod än urin om ingen går runt och säger det?
#90 Tänkte mer på att du skrev "Bara för att du dricker blod så är det inte normalt eller "vanligt" på något vis.". Jag känner ingen som direkt dricker blod eller har så stark lust för blod som TS. Men att gilla blodsmak och kanske vilja känna den ibland är inte så ovanlig. Jag känner till fler folk som gillar blod än folk som gillar urin. Men man kan ju inte veta allt om andra. Fast tror ändå det är rätt vanligt att gilla blodsmaken.
//Flöffo
Med tanke på att folk älskar blodmat av olika sorter så är det inte peciellt märkligt att människor gillar blod. Sen var ju nötblod fylld med mycke järn så där kan ts bara dricka någon dl? Innan hon kommer upp i så pass höga mängder.
Nötblod lär väl inte ha mer sjukdomar än dåligt tillagat nötkött? Man bör se till att det är blod av god kvalité. Men det blir nog fortfarande inte samma sak som det TS upplever när hon "dricker" sitt eget blod.
Men kanske det handlar om järnbrist, och om TS börjar äta t.ex blodpudding eller blodpalt eller annan blodmat, så dämpas "beroedekänslan". Jag får cravings efter chips när jag vill ha salt.
Egentligne är frågan om "blodlusten" ett ickeproblem, problemet är att TS är redo att skada sig själv för att få tillgång av det. "det är inte normalt" "ingen annan gör det" är sällanmotiverande argument när någon gör något de är helt bekväma med- Men att skada sig är något som kan få framtida, oanande och obehagliga konsekvenser för TS.
skumt…
Gud vad bra jag stavar…
förresten hur kommer man på tanken att dricka sitt eget näsblod från första början?:/
Gud vad bra jag stavar…
#94 det rinner ju ner i halsen oavsett? Aldrig blött näsblod? Själv tycker jag att det är enbart en obehaglig upplevelse. Och när man slickar blodet från läpparna så smakar det mest bara salt och järn tycker jag, och det är småläbbigt för det är liksom….ljummet/varmt :((( Jag tycker det är obehagligt >_<
Skumt, vore att dricka sitt mensblod…eller nej, jag tycker bara tanken är otroligt äcklig! Men det finns säkert någon som testat att göra det med sin mens-kopp, tror ni inte?🍸😃🤪😉
#54 ne j jag har aldrig blött näsblod… och usch!?
Gud vad bra jag stavar…
TS , kollat på american horror story? ;)
Det med tvångströjan och pinnarna kit får vid huvudet.
Läs igenom denna tråd kl 1 på natten. Skrattar så jag gråter. Ni är så söta och roliga allihopa.
Oj blev chockad och kräksjuk 🤮
Herre Gud! Det känns jätte obehagligt att läsa dena tråden. Men jag håller med dom som säger att problemet är att du skadar dig själv och inte att du dricker blod.
Förstår inte varför ni bara inte slutar läsa om ni är känsliga? Man märker ju vad det hela handlar om bara av att läsa den fösta meningen. Istället för att gå in, läsa tråden och sedan också skriva en kommentar.
Kanske man ska varna och sätta ett X i rubriken för att folk ska förstår att det kan vara känsligt? :))
//Flöffo
nej, har inte sett american horror story, men i Dark Shadows och Constantine är det med, som är några av mina favoritfilmer. där har jag fått det ifrån :)
urin är inte naturligt att man dricker? finns ju blodmat, men inte urinmat.
när man inte visste att man kunde grilla köttet (för flera tusen år sedan) så åt man ju blodigt kött. som man även gör idag, dock inte rått kött.
djuren äter blodig mat, och vissa djur dricker ju även blod. så blod är naturligt att dricka, men inte urin. säg en maträtt som innehåller urin…
#102 Människan är ett djur ;) sedan kan man inte jämföra helt skilda arter eller förr med nu :P Våra kroppar har ändrats med åren bland annat pga den kost vi äter ;)
#103 , jag vet att människan är ett djur… men ni fattar väl?
mjölk är inte alla som tål(laktos), pga att det inte är en naturlig föda för människor.
men det är ju fortfarande naturligare än urin.
#104 Javisst är det naturligare med mjölk än urin helt klart.
Likaså är våra kroppar igentligen inte gjorda för att äta all den spannmål vi äter, därför många är glutenintoleranta med 😉
#105 oj, menade att blod är naturligare än urin.
Blod är inte naturligare än urin, det är lika naturligt, om du ska jämföra människor som va för flera tusen år sen så kan man lika gärna säga att dem som satt på koncentration lägret under andra världskriget Drack urin då dem inte hade så mycket vatten
hell is empty. All the demons are here
blod är naturligare att dricka än urin.
judarna tvingades, vilket inte är samma sak som naturligt.
det finns ingen mat med urin i, och inte häller något som andra djur dricker.
blod är något kroppen behöver. urin kissar man ut för att kroppen inte behöver det.
urin innehåller ämnen som kroppen inte behöver, och därför är det onaturligare. hade det varit ämnen som kroppen behöver, så skulle det vara naturligt, och andra djur skulle slicka upp det. även människor kanske, eftersom det då är naturligt att dricka.
urin kan även innehålla sjukdomar, vilket blod inte gör(om det inte är från ett sår där smuts kommit in, eller om man förgiftar blodet med alkohol osv.). men det är inte naturligt smutsigt. urin är naturligt smutsigt.
Sluta försöka få det att verka normalt att du gör illa dig själv för att kunna dricka blod! Sjukaste jag hört!
Sajtvärd på degus.ifokus
Är det verkligen normalt att dricka sitt eget blod? Du kanske ska göra något åt det..? Och speciellt det att du skadar dig själv för att dricka blod. Kan skuta illa!
- Zoella
#109 … nej, inte normalt att göra sig illa. har jag inte sagt. men att DRICKA blod, är naturligare än att dricka urin.
tycker att alkoholister, knarkare, tjuvar, misshandlare och mördare är sjukare. då förstör man sitt eget och andras liv. jag förstör bara mitt egna.
kan göra såhär… jag slutar göra mig illa, men om jag börjar blöda näsblod utan mening(inte skadat mig själv, utan får det pga att någon annan slår mig eller att det bara kommer) så dricker jag. så gör inte illa mig med flit.får näsblod ganska ofta, så kanske klara det..
#111 Så du tycker det är okej? bara för att du förstör ditt egna? Du behöver hjälp om du fortsätter såhär, se till att få den hjälpen innan det händer dig något anllvarligt. ingen kan tvinga dif, men om du verkligen skadar dig själv för att dricka blod borde du söka hjälp.
- Zoella
#113 nej. jag tycke inte det är okej. #109 skrev att det var det sjukaste hon hört. tycker det är sjukare att förstöra andras liv. jag går med på att skada mig, men andra går inte med på att bli skadade.
en missbrukare/misshandlare/mördare tvingar andra personer att bli skadade. jag tvingar inte mig själv(eller någon annan). för jag går med på det, då det inte gör ont alls.
jag skadar inte någon annans liv, och alltså är jag inte sjukare än misshandlare/mördare
#111 Varken heller är normalt, inte heller normalare än det andra. Visst det finns djur som dricker blod men vi är inte ett av dem. Det är inte normalare att skada sej själv för att dricka blodet än att kissa och dricka det, om något så är ju urin bättre eftersom det kommer ut ur kroppen naturligt och ingen skada behöver bli skedd. Vi äter blod i vissa maträtter men vi dricker det inte, speciellt inte vårat egna. Kroppen behöver blod, men det behöver stanna i kroppen, annars gör det ingen nytta. Urin behöver kroppen också, det för ut toxiner och dåliga saker som man har ätit. Och varför skulle det vara vanligare med sjukdomar i urin än i blod? Är det en sjukdom i urinet så är det ju i kroppen och troligen i blodet också.
Varför skrev du det här på iFokus från början? För att få uppmärksamhet? För at skryta? Eller för att få hjälp?
Sajtvärd på degus.ifokus
kroppen behöver inte urinet, eftersom urinet är alla rester. allt som kroppen inte behöver. urinet består ju av de dåliga ämnena.
#116 står i första inlägget… 'en kille i klassen sa att jag kommer hamna på psykhem, så hur stor är risken att jag hamnar på psykhem?'
jag ville veta hur stor risken är att jag hamnar på psykhem. det har jag inte tid med. och som det står i första inläggen 'du kommer inte hamna på psykhem så länge du håller dig till ditt egna' så behöver jag inte sluta med det, för jag kommer inte hamna på psykhem och förlora dyrbar tid.
det var varför jag skapade inlägget. uppmärksamhet vill jag inte ha. har aldrig haft mycket uppmärksamhet i livet, så ser ingen anledning till att helt plötsligt få det utan någon anledning. och häller inte av folk jag inte känner. jag avstår från onödig uppmärksamhet.
sen kom det massa andra som kommenterade något jag inte undrade om i inlägget. det ända var om jag hamnar på psykhem.
Du kan inte vänta dig annat än att folk kommenterar annat än dom fråga i det här läget! När jag gick i mellanstadiet var det en tjej i klassen som sökte uppmärksamhet genom sjuka saker, bl.a. att slicka i sig sitt eget blod. Hon skrattade när någon gjorde illa henne bara för att få uppmärksamhet! Är det konstigt att man undrar? Har du ens kontaktat någon att prata med?
Sajtvärd på degus.ifokus
#119 Hur vet du att hon gjorde det "bara" för att få uppmärksamhet, hon kanske var masochist(därav njöt av smärta) och slickade blodet bara för att tex inte få på kläderna… eller så mådde hon inte bra.
nej… om jag kontaktar någon så kommer dom kontakta mina föräldrar. och då kommer min plastpappa veta, och som sagt kommer han mobba mig för det hela livet sen. han kommer säga 'du kan inte söka jobb, du är ju inte frisk' eller 'hur tror du att du kommer få bra betyg när du dricker allt ditt blod?' eller 'du får inte skaffa någon hund! för du var psykiskt störd' och massa sånt… och mamma kommer tro att hon misslyckats med sin uppfostran, och tror att jag skadar mig själv för att jag mår dåligt, och då kommer hon klanka ner mig med 'jag som trodde att jag hade lyckats med mina barn, nu mår två av dom dåligt'
pappa kommer få utbrott och börja dricka igen, och säga 'det är mammas fel alltihop med att du inte mår bra, det är hon som får dig att må dåligt'.
jag vet att det kommer bli så. dock får min syster må dåligt, bara för hon var den första som började må dåligt.
de kommer inte fatta att jag mår bra, och kommer istället få mig att må dåligt.
#108 "urin kan även innehålla sjukdomar, vilket blod inte gör" Så du menar att blod inte kan innehålla sjukdomar?! Vad är då HIV, leukemi och VRE till exempel? Det finns otroligt många blodsjukdomar..
#122 läs hela kommentaren. 'blod är inte naturligt smutsigt, urin är naturligt smutsigt.'
det är inte meningen att blodet ska bära på sjukdomar eller ska vara smutsigt. urin är meningen att det ska innehålla dåliga saker som vi inte har nytta av. även sjukdomar följer med ut i urinet.
#120 För när vi blev äldre berättade hon det för oss. Hon skördefest sig för att få fram blodet. Sätt ett X i rubriken så folk är varnade när dom går in här.
Sajtvärd på degus.ifokus
#123 Sjukdomarna stannar kvar i kroppen även om urinet kan vara infekterat med den. Och jag väntar fortfarande på ett svar till #115.
#125 en del av bakterierna/viruset förs ut genom urin. det förs även ut genom andra sätt. t.ex näsan. är man förkyld så åker bakterierna ut genom snoret.
#126 i näsan ja.. Precis samma ställe som näsblodet kommer ifrån. Dricker du näsblod så får du ju såklart i dig snor och dess bakterier också. Simple as that.
jag kanske inte är sjuk när jag dricker det?? snor är även damm, behöver inte innehålla sjukdomar. och snoret åker ut med näsblodets första droppar, och vem har sagt att jag dricker de första dropparna? jag kanske väntar tills det inte är något snor kvar. blodet 'tvättar' rent näsan från snor.
jag älskar att få näsblod om jag är täppt i näsan, för då kan jag andas igen sen.
Jag bokstavligen kräks. Snälla, du har fått din hjälp härifrån nu, ta till dig det vi sagt eller skit i det, du behöver inte göra tråden vidrigare än den var från start!
Sajtvärd på degus.ifokus
#128 jag orkar inte argumentera. Ditt beteende är inte normalt. Du kan söka hjälp för det, eller så kan du fortsätta och riskera att få kroniska skador.. Det är helt ditt val. Kan vi avsluta denna tråd nu? Vi kommer ändå ingenstans eftersom du inte vill inse att du har problem. Ta till dig de tips och råd som du har fått.
#130 Håller med helt! Kan admin låsa tråden?
Sajtvärd på degus.ifokus
Ifall du får näsblod ofta kommer du få blodbrist. Jag får näsblod ofta och närjag har haft mycket näsblod under samma dag så mår jag illa blir trött och kan ibland känna mig svimfärdig. Jag tycker du ska sluta med den här tråden för du har fått svar på din fråga och äcklat många personer.
#128 Även mitt senare näsblod innehåller snor.
Näsblod åker oftast ner i halsen automatiskt så man får i sig det än då.
Finns en sjukdom i blodet så är man oftast sjuk av den.
Varför ska man låsa tråden bara för att det är äckligt? Det är ingen som tvingar er att läsa. Om ni tycker det är äckligt och mår illa är det väl bara att stänga ner och låta bli att gå in i denna tråd.
#112 Låter som en bra start. Gör du så. Sen tycker jag att du borde testa att äta järntabletter (?) ifall det kanske är så att du har brist på vitaminer eller liknande.
//Flöffo
Jag tycker inte det är äckligt men nu när TS har fått svar på sin fråga och det känns som TS snart kommer bli sårad. Tycker #112 var bra jag med :)
… jag skrev i #112 att jag kunde sluta ska skada mig själv. och bara dricka blod när jag får näsblod pga att någon slår mig, att jag råkar slå till mig på näsan eller jag bara får det..
ja.. stäng tråden. fick mitt svar i #1 .
1. Urin är int eheller smutsigt när det kissas ut. däremot innehåller det saker som kroppen gör sig av med och inte behöver men det är inte "skit". Det finns inga bakterier och sådant just när man kissar ut det, precis som svett också är rent (vatten och salt) när man svettas ut det, och börjar lukta i kontakt med bakterierna som lever på huden.
2. Urin är "naturligt" att dricka och hadr drckits av människor som "huskur" i tusentals år. http://www.2000taletsvetenskap.nu/tidning/03nr1/03-1art8.htm men jag skulle själv inte gå på det där. Att dricka sin urin gör nada om du frågar mig. Men det förändrar inte att urinterapi xisterar och att människan "experimenterat" med att dricka urin för att bli friskare, starkare, yngre osv.
3. Det är skit samma, vad som är normalt eller inte hör inte hit. Att skada sig själv på det här sättet är inte normalt, inte friskt och inte bra för dig TS. Dessutom tar du på dig ansvaret för andra, och tror att du vet hur det blir. Kontakta en kurator på skolan. Blir det problem hemma pga detta, så får du ta upp även det med kuratorn!
Alt sluta skada dig, drick bara när du råkar få näsblod, naturligt.
Tror du har nåt uppmärksamhetsbehov eller något, tror allvarligt talat inte att du gjort illa dig för att dricka ditt eget blod. Visst, jag tvekar inte en sekund på att du smakat på ett sår eller slurpat i dig näsblod när du gjort illa näsan… Du borde söka annan hjälp, inte för att "du dricker blod" utan pga ditt ständiga behov av uppmärksamhet.
Ville bara skriva min åsikt, försöker inte göra dig besviken eller nåt men man behöver inte ta till med extrema metoder för att skilja sin från mängden.
#137 jag tror inte det blir så. jag VET att det kommer bli så. har hänt samma sak, fast om en annan grej.
#138 fråga de i min klass. jag fick näsblod('naturligt') på en lektion, ville inte få det att sluta utan satt och sög det från läpparna. allt som hamnade på händerna försökte jag få upp. lärarna och alla i klassen sa sluta, men kunde inte.. tänk dig att en stor skål med ditt favvogodis(eller något annat du inte kan motstå) som står på bordet framför dig.
det smakar godare än godis. blodet är gratis, och det gör inte alls ont att slå sig på näsan, då jag får näsblod så lätt så jag behöver inte slå alls hårt, och då känns det inte.
den där goda järnsmaken… får aldrig nog av den. vissa kan dricka lite blod om de får t.ex näsblod, men sen mår dom illa. jag kan dricka hur mycket som helst utan att må illa.
Gå till en resturang och be om en riktigt blodig stek och ät den så kommer du aldrig vilja äta ditt blod igen… xD
asså denna tråden 😮
#139 får det dig att känna sig speciell? Att andra inte kan men du kan dricka mycket blod? :) Just att du gillar järnsmaken tyder kanske på att du behöver få i dig mer järn, andra vägar. du dricker ditt eget blod, som någon annan rätt tydligt och bra beskrev det- så dricker du dit eget blod, och då förlorar din kropp järnet.
Dvs du ökar din järnbrist när du dricker ditt eget blod- och det i sin tur ökar din längtan/sug/behov av järn- vilket blir att du blir sugen på blod t.ex. Precis som att en del nagelbitare kan lida brist på ämnen som kroppen behöver- som finns i naglarna, men det hjälper inte mot bristen.
Gå till vc och be dem kolla dina värden, om du har järnbrist kan du få järntabletter utskrivet så kommer du inte längre vilja äta blodet. ;)
menade inte att jag kände mig speciell… menade att jag gillar blod så mycket att jag kan dricka hur mycket som helst.
men… blodet är gott. därför jag dricker det. har alltid gillat det. om jag har järnbrist har jag haft det nästan hela mitt liv..