(X) p-piller Yasmin 28
Ska nu börja med p-pillerna "Yasmin 28" om ett par dagar. Jag är jättenervös! Vad kan jag förvänta mig? Fördelar? Nackdelar? Hur har ni reagerat?
jag mådde illa i stort sett konstant när jag tog dom, så jag gick ner i vikt väldigt mycket. tog dom i ca 7 år, så det var inte bara i början heller. kom även fram senare att dom problemen jag fått med gallan även hade med just dom p-pillren att göra.
#1 Tack för svaret! Hoppas inte jag får illamående, haha. Var det jättejobbigt eller lite lindrigare?
Jag äter visserligen Prionelle, inte yasmin, men jag har inte märkt av några biverkningar. Enda nackdelen är att jag måste komma ihåg att ta pillret.
Hur man reagerar är väldigt individuellt, så förhoppningsvis slipper du negativa biverkningar (:
//Jessie
#3 Tack för svaret! :) Jag hoppas det!
Jag äter Yasmin 28, första veckan mådde jag illa men det hindrade inte mitt vardagsliv alls, kunde äta som normalt och så och sedan vändes min kropp vid dom, hade även kanske lite humörsvängningar men nu har jag tagit dom i 2,5 år och allt går prima! 😃
Jag tar Yasminelle och har inga biverkningar. Gick upp en storlek på BH'n (från B till C) när jag började, men jag var 18 då så hade kanske inte vuxit riktigt klart än. Inne på 6e året med dem och det funkar prima. Prova du, och mår du dåligt går det att byta sort =)
#5 Okej! Skönt att höra att det blev bättre! :D #6 Vad är det för skillnad på Yasmin och Yasminelle? Skönt att du inte har några biverkningar. :)
#7 Det är lite mindre östrogen i Yasminelle (0,02mg) än Yasmin (0,03mg). Annars är det samma hormoner :)
#8 Okej! :)
#2 Var inte så att jag gick omkring och var spyfärdig 24/7, men tillräckligt för att jag hade svårt att äta som innan, men då är jag ganska pipplig med just illamående tror jag :)
Jag tyckte inte alls om p-piller, jag spydde en gång varje månad (ej gravid). Sen så blev mitt humör inte det bästa och min sexlust började försvinna ganska mycket. Sen så tycker jag i efterhand att det känns inte bra att stoppa i sig någonting som ändrar hormonerna och det…