Tonåringar iFokus

Tonåringar

Etikettövrigt
Läst 618 ggr
NordicSunset
0

Hårborttagningskräm

Nu har jag fått problem. Istället för att raka mig så tog jag såndär hårborttagningskräm från veet på mina ben. Min mamma hjälpte mig så att det satt på lagom länge. Efter att vi hade tvättat bort det smörjde jag in benen med en bodybutter fråm the body shop och nu har jag fått massa utslag. Det är röda utslag och ävn vita stora märken o.o Vet någon vad jag kan göra åt det? Det svider och kliar..

Be the best version of you.

• Zoella
linda88
0

Att skölja med kallvatten är nog de effektivaste och det skönaste. Skölj i minst 20 min. Sen kan du nog bara vänta på att de skall läka. Jag använder hårborttagningsmedel o får ibland röda prickar på armarna men de går över efter ca 1 dag.

silverfiisk
2

Det står på veet's hemsida att du inte ska vara i sol eller smörja in benen med något på 24 timmar.. Utslagen kan alltså ha kommit för att du använde bodybutter. Skölj med svalt vatten och vänta i några dagar, försvinner det inte så skulle jag kontakta en läkare. Det kan även vara så att du är allergisk eller känslig mot något i krämen..

NordicSunset
0

Somt ur har det lugnat sig nu, det kliar eller svider inte längre tack och lov. Får skölja av med vatten då och inte använda body butter direkt efter nästa gång ;)

• Zoella
[Lupse]
0

Det kan också bero på att du är överkänslig mot krämen. Det står på förpackningen att man ska pröva en liten mängd på huden innan för att se om man får en allergisk reaktion mot den :)

NordicSunset
0

#4 Det har jag gjort, har snvänt den förut utsn problem nämligen:)

• Zoella