Tonåringar iFokus

Tonåringar

Etikettkärlek-och-förälskelser
Läst 688 ggr
[fiskenn]
0

problem med pojkvän

Jag tänkte bara fråga lite om råd angående min pojkvän och vad ni hade gjort om ni var i min sits. för jag behöver verkligen hjälp!

jo det är såhär att jag och min kille har varit tsm i snart 6 månader. Vi har ett distansförhållande men han har bil och körkort så det är inga problem att träffas. Det är bara 7 mil mellan oss. 

men för ungefär 2 månader sedan så började jag bli orolig och kände mig bara helt värdelös och som att jag inte betyder någonting för honom. Han skrev sällan, det kunde gå flera dagar mellan han skrev nått till mig, och jag pratade med honom om det och hur jag kände, och han sa att han skulle förbättra sig och skriva mycket oftare och han ville aldrig förlora mig.  Men nu har det snart gått 5 dagar och det har bara varit jag som skrivit en gång. Jag sitter bara här och väntar på att han ska sakna mig och skriva nått. det börjar kännas meningslöst. Och att göra slut vill jag inte heller göra än, vill ge det en chans och han fyller snart år och vi ska även iväg om ett par veckor med några utav mina vänner. så jag vill inte sabba allt pga att vi gör slut för jag har verkligen sett fram emot detta. 

Det har även hänt innan att han kommit till mig på en helg men sen alltid har varit tvungen att åka hem efter bara 1 dag pga en släkting eller en kompis som han skulle träffa. Har pratat med honom men det verkar inte som att han riktigt fattar att jag känner mig värdelös och börjar tvivla på vad det egentligen jag håller fast vid. 

Vad ska jag göra?? vad skulle ni gjort, ska jag prata med honom igen? problemet är att han säger att han är värdelös på sånt o han inte vet vad han ska skriva..

AnnaFagerell
0

Så tråkigt. Det verkar dock som om han har gått vidare på eget håll så det enda rådet jag har är att göra det samma. Killar/män, är ofta konflikträdda och deras sätt att hantera saker är ofta att låta saker bero. Tyvärr. Men tänk såhär: Om han inte saknar dig och inte vill vara meddig, då vill du garanterat i längden inte vara med honom heller. Skaffa dig någon som förtjänar dig bättre. Lycka till!

Medarbetare på djurskydd.ifokus

Gurky
1

Vad får du ut av att vara med någon som uppenbarligen inte vill vara med dig? Om han skulle vilja det så hade han prioriterat annorlunda.

Fizzy
1

Som kille säger jag att han inte riktigt är redo för ett förhållande. Jag vet att det är lite svårare att vara nära när man bor ifrån varandra men jag bodde 2 timmar med tåg från min flickvän. Jag smsa varje dag och vi ringde varandra så fort båda hade tid. Jag menar ett sms kan man svara på när man har tid.

Han verkar inte så intresserad om jag tyvärr får uttrycka min åsikt.

Jag själv är inte konflikträdd när det gäller känslor. Det är det enda jag varit bra på i mitt liv. Alltid visat känslor, tänkt på andras känslor och alltid försökt lösa alla problem i förhållande med en lugn ton.

Sen är jag fruktansvärt rädd för att slåss men det är en annan sak.

Så mitt tips: Prata, bättrar han inte sig på en tid så skulle jag nog gå vidare. Jag menar du är din egen individ och förtjänar lycka. En kille som kommer med något du tycker om och ger dig en kram när livet är skit!

May the Gerbils be with you :3

Sweety
1

Jag kan hålla med ovanstående, till viss del. 

Jag personligen känner inget behov av att skriva eller prata med min kille varje vaken stund på dygnet. Han behöver kanske lite utrymme? Han har kanske något som han går och tänker på som gör att han känns upptagen och otillgänglig? 

Nu vet jag absolut inget om ert förhållande men att han inte skriver till dig varje dag behöver inte betyda att han inte längre vill vara med dig. Känns läget inte okej för din del tycker jag iallafall att du ska prata med honom. Inte bara säga att du känner dig värdelös och att han ska skriva oftare utan berätta hur du VERKLIGEN känner. Om du känner att du vill göra slut om ni inte får bättre kontakt igen, BERÄTTA DET. Han kan inte läsa dina tankar när du är 7 mil ifrån honom (och förmodligen inte när ni är närmre heller) så du måste berätta hur du känner. Det absolut viktigaste i ett distansförhållande är tillit och kontakt. Tala om exakt vad det är du vill och hur du känner för precis som de ovanstående har sagt är det ingen idé att klamra sig fast vid ett dåligt förhållande. 😉

- Medarbetare på Lockar ifokus.

https://nouw.com/rosettagabriella - In och läs!

Fizzy
1

#4 Syfta inte på att man ska skriva eller prata varje vaken stund men att man kan skicka iväg ett simpelt SMS och fråga hur dagen varit eller önska en bra dag och sen låta personen svara när personen kan :) 

Vet själv hur jobbigt det är när man får sms på sms för att personen undrar varför man inte svarar när man kanske äter eller är och handlar typ.

May the Gerbils be with you :3

[fiskenn]
0

tacka för alla svar. det är så att jag redan har pratat med honom om detta. och verkligen berättat hur jag känner från hjärtat. Men han vet inte vad han ska skriva. när jag berättade vad jag kände. han skrev bara några få meningar att han inte ville förlora mig o massa annat… (han skrev också då att han skulle förbättra sig, men det har han inte gjort.) och när han inte skrivit på flera dagar skyllde han på att han inte hade tid. jag menar… så upptagen kan man väl inte vara för att ta sig tid 2 minuter att skicka ett sms. (han skrev också då att han skulle förbättra sig, men det har han inte gjort.)

och att han skulle behöva lite utrymme kan inte vara möjligt, vi träffas var 2-3 vecka.. och jag skriver inte alls ofta. innan har vi båda skrivit till varandra minst 1 gång dagligen en liten stund. men nu är det bara jag. och jag har bestämt att inte skriva något tills han tar kontakten. får se hur lång tid det kan ta. nu har det gått 1 hel vecka utan att ha hört nått från han.. det är bara jag som skrivit en gång.

Sweety
0

#5 Jag förstår vad du menar och jag håller med dig. Gav bara lite förslag. ;)

#6 Om det nu är så att ni gått från att prata varje dag till att nu inte ens höra av er 1 gång på en hel vecka så är det ju något som har förändrats. Vänta tills han skriver om det nu är det du vill men sen tycker jag att du ska RINGA. Jag tycker att ni ska prata och diskutera ert förhållande. Om ni pratar i telefon kan du även höra på hans röst om han är tveksam eller tillbakadragen när du ställer vissa frågor och då kan du verkligen få svar om det är något du undrar över. Hoppas att det löser dig mellan er. :)

- Medarbetare på Lockar ifokus.

https://nouw.com/rosettagabriella - In och läs!

AnnaFagerell
0

#6 Tråkigt men om han inte hört av sig på en vecka så betyder det att du inte kommit i hans tankar heller på en vecka… resten är lätt att räkna ut… Gå vidare.

Medarbetare på djurskydd.ifokus