Inga vänner..
Nu måste jag bara skriva av mig lite.. Snälla, ta er tid och läs, vill framförallt bara ha stöd.. Har ni någonsin blivit kallad för något så elakt av er kompis? Såsom ordet menandes av långfingret. Asså jag är så arg och ledsen, jag har nästan inga vänner, bara en människovän som jag känt sen vi var 3 år, vi har alltid hållit ihop, annars skulle jag nog vara helt ensam. Det värsta började nog i fyran sen bättre i femman, nu hemskast i sexan.. I lågstadiet var det oftast bra, förutom att jag mobbad för att "jag har långa ögon", de undrade "hur jag kunde se med mina ögon", att jag var kort, att jag "kommer från Kina" vilket jag inte gör, jag kommer från Sverige!! Alla frågar vart jag kommer ifrån, det är så j*vla JOBBIGT!! Också måste de veta vart mina föräldrar kommer ifrån, jag ljuger alltid - Sverige, Afrika, Australien, "Koreanien" osv. Ja, som sagt, i lågstadiet lekte jag oftast med andra, i trean när vi slogs ihop med en annan klass blev jag och min bästis vän med en ny tjej från den klassen (tjej 1), vi var bästisar, sen blev vi vän med en annan tjej (tjej 2) , sen lämnade hon oss för vi var för töntiga för henne, och i fyran började alla de andra tjejerna i klassen (typ 8 st) snacka skit om mig och min bästis, ink. den första tjejen. Sen blev det massa skit.. I femman började vi vara med en annan tjej i klassen (tjej 3), hon förstörde mitt liv, tog min bästis från mig så jag kände mig utanför när jag var med de, jag kunde inte likagärna vara med de andra tjejerna heller.. MIN bästis och hon tjejen köpte BFFs halsband, fast jag och min bästis var bästisar, sen kom en annan tjej (tjej 4) som vi gått med i samma klass sen F- klassen i vår grupp, hon förstörde mitt liv ännu då mer, än dag bara kom hon och min bästis var bara med henne och ignorerade mig, de väntade inte på mig och tjej 3, så då blev jag och tjej 3 bästisar och min bästis och tjej 4 blev bästisar. Jag var med i "coola gänget" då och var en sk. efterhängare så följde med de coolaste tjejerna, ink. tjej 2.. Jag hade fler "vänner" (falska), jag fick vara med i kikgrupper, jag pratade med killarna, chattade med killarna.. Min nya bästis då var urjobbig, i slutet av femman ville jag bli vän med min bästis igen så jag pratade med henne och vi blev vänner igen, min nya bästis hatade min gamla bästis så hon tyckte inte om när jag blev vän med min bästis igen, så då blev hon väl svartsjuk och ville "hämnas" och började vara med en av ledartjejerna och ignorerade mig. När jag blev vän med min bästis igen skulle hon efter nån vecka åka på semester, då var jag med tjej 4 som var anledningen till att jag och min bästis inte längre var vänner, iaf, jag var med henne och hon var snäll, jag blev ovän med min ex bästis (tjej 3). Sen var det sommarlov och vi skulle börja sexan. Då var vi 3, jag, min bästis, och tjej 4, jag och min bästis var då utfrysta, typ ingen ville vara med oss för vi var töntar och man kan ju inte vara med en tönt för då blir man själv mobbad, enligt de. Men vi är inte ovänner med de iaf, också i tyskan så alltid när hennes bästis på franskan har börjat så kommer hon alltid till mig och min bästis för det är ju töntigt att stå ensam så därför måste hon stå med oss, enligt de. I vanliga fall får de tydligen inte vistas med töntarna, min exex bästis, tjej 1 som jag brukade vara med förut pratar aldrig med mig längre. Så en dag stod min bästis inte ut, alltså jag och min bästis avskyr de alla andra tjejerna för de är elaka, så hon smsade tjej 3 om vad hon könde och att hon var falsk osv, då blev det bråk mellan de i flera dagar, massa elaka saker skrev de. Sen på måndagen när vi var i skolan visade tjej 3 det för de andra tjejerna och de skrattade och skulle få oss att skämmas genom att typ säga "åh, hur kan du vara så perfekt" till tjej 3 för att min bästis via sms skrev typ "du är så ful" bara för att tjej 3 först skrev "vem kan älska en smal och äckligt tjej som du" till min bästis. Sen läste de smsen högt inför alla, min bästis skrev inte fina saker, därför var det ju hemskt att höra de läsa det inför alla på rasten, då blev hon ju ledsen, då sa jag till läraren och vi berättade allt om vad de gjort och att de inte vill att vi ska sitta vid deras bord när vi äter osv. Sen fick min bästis och tjej 3 prata enkilt med läraren och skulle lösa det, sen blev det fred mellan dem, då sa tjej 3 till min bästis att det var de andra tjejerna som sa att hon inte fick vara med min bästis för att de tyckte min bästis var dum i huvudet. Ett tillägg. När de läste smsen inför alla satt även tjej 4 där och bara satt och lyssnade utan att göra nåt även fast vi var vänner.. Nu börjat min och min bästis relation mellan tjej 4 bli sämre, tjej 4 är typ bara med de andra tjejerna, vi är som hennes reservvänner som hon är med när de andra tjejerna skulle göra nåt annat eller så. Som när vi var på Liseberg med klassen så skulle hon va med de andra, ibland bara gick hon till de andra och lämna oss ensamma, sen när de skulle åka nåt hon inte ville bara gick hon till oss. Också är hon sådär jobbig, typ ska alltid hålla på, och jag och min bästis tyckte den här sommarlovslåten vi sjöng var dålig och rätt mesig för man sjöng den i ettan, de andra tjejerna valde den, de väljer allt, vi får aldrig bestämma nåt.. Då säger tjej 4 att vi är så negativa och att hon hellre är med de och är lyckligare ön med oss, hon vet f*n inte vad de andra tycker om henne.. Men det vet vi.. Och på kik bjuder hon in oss i grupper som vi lämnar för vi har inget att skriva där, sen får hon typ damp och säger långfingerordet som jag nämnde i början, när jag bjuder in henne i en chatt sen lämnar som hon gör, hon skrev "*långfingerordet* Elise! Sluta! Fatta!" Typ till mig.. Sen kommenterar hon dumma saker på mina instagrambilder och blir sur för typ allt! Asså mitt liv är i kaos! Snart ska vi börja sjuan och hamnar i nya klasser, vi lämnar de där skithuvuderna, jag, min bästis och tjej 4 hamnade i samma klass för vi var bästisar förr och valde varann vilket vi inte är nu, tjej 4 vill hellre va med de andra tjejerna. Men jag hoppas iaf att denna klassen är bättre än den gamla. Jag har iaf min bästis som jag aldrig tänker splittras ifrån, men nu är i iaf bästisar och har det bra. Och mina kaniner har jag också som gör mig gladare och starkare :) Nu har ni fått läsa om halva mitt kaotiska liv i skolan och hoppas ni vill läsa det, förlåt för rörigt och långt inlägg men behövde verkligen bara skriva av mig, och behöver verkligen lite stöd.
Saker brukar bli annorlunda när man börjar med en ny klass, som bra är.
Hon som hela tiden bestämmer allt riskerar att göra sig ovän med folk, men kanske hon inte vet om att hon är så jobbig.. det kanske är normalt hemma hos henne. En del måste man säga till för att dem ska förstå.
Jag hoppas att det fortsätter vara bra med din bästis du nu har, att du kan känna dig glad och fri och rentav hitta nya bästisar på högstadiet. 🙂
När jag började högstadiet så blev mitt kompsgäng helt annorlunda(alltså på ett bra sätt) det var ju inte dåligt från början för mig heller… Vi e typ töntarna men vem bryr sig… Jag vet inte om man kan bli kallad töntarna för man inte är med dom poupulära när man e ett gäng på mellan 9 och 12 personer… men ja vi går i nördklassen… men det går typ bara 2/4st nördar i vår klass beroende på vad man menar med nörd.. Men jag är nöjd och du har en bästis och en bra vän är världefullare än 1000 falska, bry er inte om folk som är osjyssta, det gör inte jag och jag har blivit av med många som jag inte vill ha i mitt liv… dessutom så är det faktiskt så att mellanstadiet var värst för mig… mäst pg av lärarna men blev även en hel del bråk!
Gud vad bra jag stavar…