Tonåringar iFokus

Tonåringar

Etikett: måste-skriva-av-mig
Läst 979 ggr
[Hallons]
0

Svartsjuk? Hjälp!

Hej! Jag har varit bästis med en tjej sen vi föddes. Vi är födda på samma sjukhus, samma rum, lika gamla, samma skola, bor grannar och det ändå som skiljer oss åt är att jag är 4 timmar äldre än henne. Vi har alltid hört att det är något speciellt mellan oss, att vi borde höra ihop. Vilket vi gjort, tills 2013. Då fick min kompis en sköthäst och två häst kompisar i med det. Hon har aldrig tid att vara med mig, pratar alltid med eller om sina häst kompisar och är väldigt ofta med dom. Saker som hon och jag gjort kan vi inte göra längre. För det gör hon med dom. Jag har försökt strunta i det och hitta nya vänner. Men varje gång jag hör hon och hennes häst kompisar springa och skratta i hennes trädgård blir jag på dåligt humör och blir ledsen. Hon ljuger alltid om att göra läxor när jag frågar om vi kan hitta på något. Men istället är hon med dom. Vad ska jag göra? Är jag svartsjuk eller?

Lexie82
0

Kan du inte försöka bli inkluderad i gruppen då? Om hon blivit intresserad av hästar så är det naturligt att hon får vänner med samma intresse. Men du skulle ju också kunna intressera dig för hästar. Till exempel be att få följa med när hon ska sköta om hästen, eller när hon ska umgås med sina nya vänner.

ljungensjenka
1

Låter som att du är svartsjuk, men det är bara att fortsätta försöka hitta på saker att göra tillsammans :) Om du behöver 'stöd' så kan du alltid PM:a mig