Tonåringar iFokus

Tonåringar

Etikettövrigt
Läst 940 ggr
Jossan_0101
0

Smink :D

Hejsan allihopa! Jag vet inte riktigt vad man ska skriva om när man har tråkigt så jag tänkte fråga er om lite smink bah sådär random :) Bra foundation som täcker bra? Har ni något förslag? Concealer? (Mörka ringar och irritationer i huden) Läppstift? Lipgloss? Mascara? Puder? Hoppas att ni som ser detta kan ge något bra tips på vad ni använder eller som ni tycker är bra :) Ha en fortsatt trevlig kväll alla underbara människor! ;)

jossan...
0

Rocket mascara har jag och är nöjd:)

Gud vad bra jag stavar…

Jossan_0101
1

:) okej

GiraffTunga
0

Jag är jätte nöjd med Miss Manga Mascara men Big Eyes Mascara av Maybelline är jätte dålig för man får massa mascara klumpar. Lipgloss (ljus rosa) skulle vara ganska fint. Puder är bra. Foundation är bra, många är faktist bra. ;)

You can not judge me unless you know me.

GiraffTunga
0

P.S Manga mascara tar typ ALDRIG slut för min e nästan slut fast den är som att den är ny! Man får jätte långa ögonfransar.

Pinglan00
0

Jag Garnier conseler och den fungerar INTE. Folk ser när jag har den på mig och den täcker ingenting. (Och jag använder i små mängder ibland för att försöka täcka lite så det inte syns men det fungerar inte och mycket ibland för att täcka fast då ser ALLA det)

simskakan.blogg.se

En blogg om TS4

Tokyo
2

Mac's pro longwear concealer är grym när det gäller mörka ringar, inte så jättedyr heller med tanke på the amount of product that you get (har glömt vad det heter på svenska, haha, sorry 😃)

Annars om du vill ha ett ännu billigare alternativ så täcker maybelline's fit me concealer finnar och utslag riktigt bra, håller dock inte lika länge.

Vill du ha ett transparent puder som sätter sminket men ser naturligt ut på (och som även gör din hy silkeslen) så rekommenderar jag Too Faced Primed & Poreless powder. Grymt puder som man kan bära under sminket, över sminket eller bara för sig själv för en matt och naturlig look. Jag gillar att använda det över sminket för att sätta det som sagt, grymt! Dock ganska dyrt, så därför vill jag tipsa om ett löspuder från Miyo som kostar runt 50-lappen. Det är också ett transparent löspuder som sätter sminket på plats, basen håller dock inte alls lika länge när jag använder detta pudret (jämfört med Too Faced's), men det säger väl sig självt nästan. Vill du däremot ha ett pressed powder så gillar jag faktiskt maybelline's fit me puder riktigt mycket också, så det är också ett tips.

När det gäller läppglans så ÄLSKAR jag IsaDoras twist up gloss sticks, dom är hur grymma som helst. Jag brukar inte ens gilla läppglans vanligtvis, men dessa är inte alls så klibbiga som de flesta läppglans, och har även bra pigment.

Läppstift: Mac's plumful, helt klart! Det är mitt absoluta favoritläppstift under höstmånaderna, det faller kanske inte alla i smaken dock. Om du inte vill spendera 200 på ett läppstift så är maybelline's color sensational läppstiften jättebra och lagom krämiga. Min favoritfärg från mny är nummer 162 Feel Pink, en "my lips but better"-färg.

Foundation använder jag inte, så jag har inga tips. Är dock jättesugen på att skaffa Loreal's eau de teint foundation, den verkar superbra. Kanske inte så bra om du har torr hy dock, så det kan du ju tänka på. Annars är maybelline's dream pure/dream fresh (beroende på hudtyp) jättebra och täcker lagom.

Jossan_0101
0

Tack :) du hade ganska många säkert bra tips ;)

Tokyo
0

#7 Maybellines dream pure/fresh är en bb cream, glömde skriva det haha :) Men jag tycker nog att bb cream eller cc cream kan vara lämpligare i våran ålder.

[AnimalLover1]
0

Puder - True match, bra Concealer - Coverstick (vet ej namnet), superbra Mascara - Great lash (typ ingen mascara gör mina fransar långa, typ bara Great lash) och Volume million lashes

Tokyo
0

Förresten, glömde nämna benefit's erase paste concealer, samt deras fake up concealer. Båda är jättebra, fake up concealern har även en ring runt själva concealern som återfuktar huden samtidigt, superbra till mörka ringar!

Jossan_0101
0

#8 men jag måste ha något som döljer bra för jag har kanske inte lika fin hy som du har ;)

catcult
0

Bästa pudret är helt klart Skin79 Hot Pink Beblesh Pact. Det är som att ha Photoshop i en liten dosa, helt sjukt imponerande!

"I will not be pushed, filed, stamped, indexed, briefed, debriefed, or numbered! My life is my own!" - Number Six

Rumblebee
0

Jag använder concealer ibland, men främst foundation från Tikei än så länge. Tycker det fungerar bra till att dölja min rosacea. Innehåller bara mineraler så som zink etc, billigt är det också, och det räcker väldigt länge också.

Tokyo
0

#11 Den täcker bra, bättre än jag förväntade mig när jag köpte den. Jag tycker det är onödigt att förstöra huden ytterligare med foundation, så en bb cream är ett bättre val. Du måste låta huden andas, om inte annat vara jättenoga med att ta bort sminket på kvällen.

Jojaton
0

L'Oreal True Match (Lumi Magique om du vill ha en finish med mer glow i) är en av mina favoritfoundations, finns att köpa överallt där du kan köpa L'Oreal. Den har medium-full täckning och finns i väldigt många nyanser och toner, beroende på om du har varma, kalla eller neutrala undertoner. Deras True Match puder är också helt okej.

Min favoritconcealer är MAC Pro Longwear, Maybelline Fit Me är också bra. 

L'Oreal Voluminous Mascara är fantastisk, men jag gillar Maybellines Cat Eyes och Big Eyes också :)

Johanna - Instagram

GiraffTunga
0

#15 Får inte du mascara klumpar från Big Eyes? :o Min Big Eyes är jätte dålig.

Tokyo
0

#16 Jag får också lite klumpar av Big Eyes, inte överdrivet mycket men jag gillar den inte riktigt..

Jojaton
0

#16 Jag gillar riktigt mycket volym i mina ögonfransar, så jag har kanske helt andra preferenser - men jag tycker inte att den klumpar. Det absolut bästa med den mascaran är dock borsten för underfransarna - den är AMAZING, använder den på underfransarna samt på topparna av mina ögonfransar, de blir jättelånga då! :)

Johanna - Instagram

GiraffTunga
0

Oj vad bra, för jag har den och den är ny och den är JÄTTE dålig för mig, får ju massa klumpar… :( Fast du har tur att du inte får klumpar! :)

Tokyo
0

Jag håller däremot med #18 om att borsten för underfransarna är jättebra, jag har vanligtvis problem med att komma åt mina underfransar, men inte med denna borsten!

Jojaton
0

#19 Testa en sån ögonbryn- och fransborste (jag har den här från Real Techniques) om du tycker den klumpar, fungerar jättebra för att separera fransarna :)

Johanna - Instagram

GiraffTunga
0

Okej vad bra, tack för tipset! :)

Jossan_0101
0

Brukar ni ha någon primer elr nåt under sminket eller lägger ni bara på bb cream eller foundation rätt på huden?

Jojaton
0

#23 Jag använder alltid primer, just nu har jag en från Tikei, men brukar variera mig lite :)

Johanna - Instagram

Jossan_0101
0

Har du någon bra primer, asså som gör att sminket sitter HELA dagen, typ när man är i skolan och så utan att min foundation glider av??????? ;)

[Anamalar]
0

Jag är jättenöjd med make up stores foundation, roughe och puder! Mascara varierar jag lite mer men det är ofta isadora jag använder. 🙂

Cazzos
0

För mig så är det sååå viktigt att det inte är djurtestat, så just nu är det bara Lumene och IsaDora som gäller för mig 😎

Jag sminkar mig bara med eyeliner (IsaDora), mascara (Lumene Waterproof) och ögonbrynspenna (från H&M) 😊

Tokyo
0

#25 IsaDoras UnderCover face primer, Benefits The Porefessional och Maybellines Baby Skin är alla skitbra.