Tonåringar iFokus

Tonåringar

Etikettmåste-skriva-av-mig
Läst 520 ggr
Tyron
0

Har ont

Har ont i äggstockarna typ och har haft det i snart en vecka, det kommer och går liksom. Vill inte behöva stå ut med det här resten av mitt liv. Vill bara lägga mig ner och dö, känner mig så misslyckad. Har bara legat och gråtit idag för allt gör mig så deprimerad. Funderar på om det bara är enklast att ta livet av mig…

NordicSunset
0

SÄG INTE SÅ FÖR GUDSSKULL!!

Åk till doktorn om det gör så ont, inte ska du ta livet av dig för något sånt. :(

Be the best version of you.

• Zoella
Tyron
0

Vad kan dom göra? Vet ju redan vad som är fel och det är inget dom kan göra nåt åt.

NordicSunset
0

#2 Vad är felet då?

De måste ju göra något åt det, du måste ju kunna ta någon medicin som åtminstånende dämpar smärtan?

Be the best version of you.

• Zoella
[Lupse]
0

Är det mensvärk eller någon annan sjukdom? Kan du inte ta värktabletter eller få annan hjälp ? .. att ta sitt liv är ingen lösning

Tyron
0

Har pcos, googla om du undrar vad det är. Får väl knarka treo och se om det hjälper

Lexie82
0

#5 Fast, pcos har jag också, men jag känner inte av det alls. Är du säker på att det är därför du har ont?

Äter du p-piller? För det fick jag börja med när det upptäcktes att jag hade pcos, för det skulle hjälpa.

Lexie82
0

Fast jag förstår inte varför det skulle göra dig misslyckad, iofs..

Tyron
0

#6 Dom sa att det kunde hjälpa men har tagit p-piller förut och det gjorde allt värre, blödde vattenfall och fick rejäl mensvärk som jag aldrig haft innan. Det är det enda jag kan tänka mig som det kan bero på.

Tyron
0

#7 För att jag känner mig misslyckad pga det, är tjockast i familjen och det gör inte saken bättre. Mitt självförtroende är på botten.

Lexie82
0

#8 Det finns ju olika typer av p-piller, så det kan ju vara värt att prova sig fram till en sort som passar dig. Om det var längesedan du åt p-piller så kan ju även din kropp ha ändrats så att det som inte fungerade förut fungerar nu.

Men jag tycker ändå att du ska prata med en gynekolog och kolla så att det inte är något annat som är fel. Eller om det finns något att göra.

[Lupse]
0

#5, jodå jag vet vad PCOS är, min syster lider av det. Jag tror att du vet mer än vad jag och det betyder att vi båda vet att det inte går att "bota". Men det går ju att lindra besvären! Gå till en läkare, de hjälper dig säkert med p-piller, värktabletter eller annat som kan lindra besvären. Man är inte värdelös bara för att man lider av PCOS eller annan sjudom, tänk inte så.. man ska aldrig tro att man är mindre värd än någon annan :)