(X) onani
Hej jag har några förfor om ett onanera. 1. Bara för att man onanerar måste det betyda att man längtar efter sex? 2. Brukar ni onanera med sexleksak eller händerna elr annat? 3. Hur gör ni så att ni blir upphetsade? Tacksam för svar :)
1. Nej det behöver inte alls betyda att man längtar till just sex. Man kan onanera bara för att det är skönt.
2. Händerna. Dock använder jag en klitorisvibrator som hjälper mig lite på traven.
3. Jadu. Porr eller snuskiga fantasier. Min pojkvän har mig ganska lätt upphetsad och räcker med lite "tease", till exempel smekningar och kyssar vid rätt tillfällen.
//CaptainBunchie (fd. BlossaTossa) _
http://bunchiesphoto.weebly.com/
_
Okej tack #1
Hej jag har några förfor om ett onanera. Hej på dej med!
1. Bara för att man onanerar måste det betyda att man längtar efter sex? Japp utan tvekan.
2. Brukar ni onanera med sexleksak eller händerna elr annat? Då jag inte har någon dildo använder jag en parfymflaska som är "dildoformad".
3. Hur gör ni så att ni blir upphetsade? Hostar.
I got a dig bick $$$
1. Bara för att man onanerar måste det betyda att man längtar efter sex? Japp ibland för mej! 2. Brukar ni onanera med sexleksak eller händerna elr annat? Tar allt som finns hemma. Pensel, morot, fylld deo flaska med gildkräm! 3. Hur gör ni så att ni blir upphetsade? Tittar på snusk bilder på min Karl;)
1. Bara för att man onanerar måste det betyda att man längtar efter sex?
Nja, Inte alltid. Visst kan det vare ett jag längtar efter min partner eller jag saknar sex. Men samtidigt är det jäkligt skönt att onanera (enligt min egna mening). Som att många par inte bara har sex tillsammans utan man ser på varandra då de onanerar (live) eller hjälper varandra med detta. Sedan finns det många som använder onani för att slappna av då orgasmer kan få denna effekt. Många som har problem med att somna, pga stress eller andra orsaker, testar att onanera för att snabbare kunna slappna av och sedan somna. Att man onanerar har väl många betydelser egentligen.
2. Brukar ni onanera med sexleksak eller händerna elr annat?
Tja, jag är väl sådan som använder det jag är sugen på egentligen. Precis som andra svarat på tidigare. Jag har sexleksaker, jag har fingrar, men jag har också mycket annat trevligt i huset som alltid funkar på spännande vis 😉 Men jag har en slags vibrerande tandborste som jag verkligen tycker om :3
3. Hur gör ni så att ni blir upphetsade?
Jag är inte beroende på något vis, men är kallade för sextrem, dvs extrem angående sex och orgasmer. Älskar orgasme roch skulle väl säga att upphetsad och kåt är något jag typ alltid är. Frågan skulle snarare vara "hur gör du för att inte vara upphetsad". Men har man en partner kan jag gillar att: skicka snuskiga bilder till varandra, camsex (detta om man inte är nära), telefonsex, spela in en hemlig sexvideo till varandra och byta med eller spela upp för varandra samtidigt som man kör lite förspel :3 Eller göra något som man själv känner sig sexig då man gör. Jag gillar till exempel att dansa och har därför lärt mig både strippa, burlesque (med stil), lapdance, poledance osv. Sedan har jag en förkärlek till rollplays och gärna med olika kostymer :3
Är man själv men också med partner kan man ju alltid se på en porrfilm med något man själv/paren gillar. Ganska sexigt att se på en porrfilm och upprepa exakt det dem gör i filmen själv, både om man är själv eller tillsammans med någon. Precis som att camsex kan vara trevligt att ha då båda syns eller då bara en syns och den andra skriver olika saker den andre ska göra med sig själv (lite dominans lekar dvs). Att skriva och läsa sexnoveller är också något mysigt. Om man har en partner skulle man kunna skriva varsin novell till varandra om något man gjort tillsammans som man gillade eller något man skulle vilja prova och låta den andre läsa detta. Fantasier är ens bästa vän 😎
Men samtidigt vet jag inte hur många som egentligen tänker "hmmm….jag vill nog kanske ha sex/onanera. Jag är inte upphetsad men hur blir jag det?". Tror det oftast går andra vägen. Dvs. att man är upphetsad och sedan leker med sig själv/själva. Men vad vet jag xD Jag är ju nästan alltid kåt xD Kanske vanligare om ens partner vill ha sex och den andre kanske inte är upphetsad ÄN, men då får man ju ändra på det genom förspel och teasing. Visa ens partner vad dem kan få. 😃
Some days are just bad days, that's all. You have to experience sadness to know happiness, and I remind myself that not every day is going to be a good day, that's just the way it is!
1. Bara för att man onanerar måste det betyda att man längtar efter sex?
Nej det behöver det inte, känner man efter så brukar man få svaret. Ibland när jag onanerar så känner jag mig inte alls det minsta sugen på sex, ofta har det med om jag känner mig "fräsch" eller inte. Känner jag att jag behöver duscha så brukar jag inte vara sugen på sex. Men det är så klart olika för olika människor.
2. Brukar ni onanera med sexleksak eller händerna elr annat?
Händer, haha… Har faktiskt ingen annat, dock är jag kille, kanske däför…? Händerna duger gott i vilket fall som helst.
3. Hur gör ni så att ni blir upphetsade?
Olika, antingen så typ känner jag helt plötsligt "nu blev/är jag kåt.." eller om man ser på typ porr eller något annat man tycker är sexigt… Är man med någon annan (i mitt fall min flickvän) så är det rätt enkelt att bli upphetsad, men lite beroende på humör och hur man känner sig, men det är nästan aldrig några problem :p
Tack för många bra svar!