Tonåringar iFokus

Tonåringar

Etikettmåste-skriva-av-mig
Läst 890 ggr
Amimej111
1

Kommer sakna honom

Okej, alla tidigare sommarlovs avslutningar har vart "Yay!" och "Yes!!". Men nu känner jag mig bara förstörd. 

Jag har aldrig vart den som gillar skolan. Men nu saknar jag det så otroligt mycket… Eller tja… jag saknar honom så otroligt mycket.

10 veckor utan honom!! Jag kommer dö…

Och vi är inte i någon relation. Faktum är att han nog inte vet att jag gillar honom. 

Några idéer på tidsfördriv? :(

Well, what do i know?

felle-j
7

Kontakta honom

Amimej111
0

#1 Tja… om jag skulle göra det skulle snart hela skolan veta(småskola som skvallrar om exakt allt). Är dessutom för feg :( Men tack för svar.

Well, what do i know?

[MikeW]
20
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Skicka han denna bilden:

Fizzy
5

Meh. Alla snacka alltid om mig i grundskolan. På ett negativt sätt. Kvittade mig. Jag var "emo" under den tiden vilket gav folk mycket att hacka på. Men jag sket i det och gilla dom jag gillade och plugga på. Jag menar idag skiter jag totalt i vad andra tycker om mig. Det viktiga är att dom som är mina vänner gillar mig.

May the Gerbils be with you :3

Moalinn
8

Hur roligt är det att snacka om att en tjej (?) började snacka med en kille?

Kontakta människan om du vill! Annars hitta på annat. Finns massor av saker att göra. Sola, bada, umgås med vänner, promenera, hoppa fallskärm, sova i en rondell, tvätta, diska, dansa, terrorisera grannarna, sätta sig på ett ställe där det går förbi många människor och börja prata med de som går förbi, hugga ner träd, leka med katten, vattna blommor, åka till Kina och så vidare.

Gör en lista på saker du vill göra i sommar och gör dem! Behöver inte vara att du ska hitta en dinosaurie eller åka utomlands utan små saker som att lära känna en ny människa eller hopptävla med din häst. Det är bara fantasin som sätter gränserna. Däremot kommer ingenting kunna få dig att släppa tankarna från honom tyvärr. Bara hålla hoppet uppe och tänka att ja, om 10 veckor får jag se honom igen!

Sajtvärd för Naturfoto & Musik
Medarbetare på Djurfoto

Banonym
0

känner exakt likadant! kommer sakna en kille i åttan. vi brukar chatta på kik men har aldrig träffats. men det ska vi göra under sommarlovet! mn kommer sakna han. och jag går i sexan och han i åttan. kommer även sakna några i min klass som ska flytta. det könns jobigt….

Amimej111
0

Hehe, Tack för alla svar.

Om jag skulle ta kontakt med honom skulle han troligtvis bli ännu mer avståndstagande än han redan är. Och dessutom är han typ en av dem "coolare"- inte jag. Jag är den där tysta tjejen som bara finns där.

#4 Väldigt kul när man går i en skola där det inte händer någonting :P

Tack för tipsen… Det är ju det, man har alltid tid att tänka på honom…

Well, what do i know?

Fizzy
0

#7 Hände mycket. Folk spotta på mig, kalla mig saker och slog mig. Dom starta även rykten. Men det berodde på både mitt utseende och att jag inte var som dom. Men att jag gillade vissa tjejer blev jag aldrig mobbad förr. Folk såg det mer modigt att jag vågade berätta det :)

Amimej111
0

#8 vad elakt! :o

Tror inte ngn skulle mobba mig  för det precis  :) men vill gärna inte att han ska tycka jag är creepy eller så. :/ Vill bli vän med honom.

Well, what do i know?

Fizzy
1

#9 Säg bara hej. Chatta, smsa eller vad ni ungdomar gör numera. Sen till slut när det känns som om ni är lite små kompisar föreslå en film/bio eller något sånt.

Viktigt att lära sig vad dom tycker om.

Så länge du inte förföljer honom hem och tills han lektioner tycker jag inte du verkar "creepy".

Som sagt börja inte med att säga att du gillar honom utan lär känna honom lite mer och till slut hitta på något. Känns det bra och ni har glad/mysig stund kan du säga att du gillar honom.

Känner han inte likadant har du förhoppningsvis en framtida vän ändå :)

Som min far alltid sa: "Det värsta dom kan säga är nej."

silverfiisk
3

#9 hur ska ni kunna bli vänner om du inte tar kontakt med honom? Du måste visa att du är intresserad, annars händer inget. :)

jossan...
0

börja kika med lite olika personer och låt honom bli en av dem och så säger du ba att du inte hade nåt bättre för dig eller nåt…

Gud vad bra jag stavar…

Amimej111
1

Tack för svar!

Ska försöka ta kontakt med honom *svälj*

Well, what do i know?

GiraffTunga
1

Hej! Jag är också lite små kär i en kille och jag längtar också till skolan lite bara för att kommer få ny klass och ny skola eftersom min gamla är bara till 6an. Och börjar 7an nu men aa det e svårt så vet hur det känns men adda honom på facebook eller kika honom! Börja med ett hej eller något sånt! Lycka till

You can not judge me unless you know me.

Jessiegirl1811
0

Din crush går iallafall kvar på din skola ;)

http://ask.fm/JessicaReips

valentiino
0

Har varit i exakt samma situation som dig. Jag gjorde dock ingenting förrän vi slutade nian, då berättade jag exakt hur det låg till och sedan fick jag honom ;) Men jag tycker ändå att du ska kontakta honom! Vad är det värsta som kan hända?

"Lyckas med mig och vi kommer alltid vara evigt tacksamma för våra tvivel är borta."

Amimej111
0

Drömde att jag berättade för honom i natt. Han typ ignorerade mig och puttade undan mig :'(

Well, what do i know?