Tonåringar iFokus

Tonåringar

Etikettövrigt
Läst 453 ggr
Bodin99
0

Lätt MC körkort (A1)

Hej, är det någon här som har tagit/ska ta A1 kort som har någon aning om hur pass svårt det är? Det jag fattat som det svåraste är bromsa i 90 km/h på uppkörningen.. ;) 

Vad kostade körkortet för er?

Vad för MC köpte du? kostnad?

Övrig utrustning? kostnad?

[cookies]
0

Tjena!

Jag har inte tagit det, men kan gissa lite. Har du kört mycket moppe och tagit EU-kort så borde det inte vara allt för svårt, är du intresserad av trafik (regler och körning) så borde det gå ganska bra med :) Gissar att det är ungefär som att ta ett bil-körkort, så lite plugg får du lägga in, men har man bara vilja/entusiasm är det säkert inga problem! :)

Bodin99
0

#1 Låter ju bra! Är ungefär så jag resonerar också, AM kort fast högre hastighet och uppkörning typ..

fulifuli
0

Hej. Jag tog tung mc när jag var 21 (3 år sedan) och kan säga att bromsa i 90 kanske låter svårare än vad det är, är väldigt enkelt så länge du håller blicken framåt, sitter rätt och håller i styret. Inget att oroa sig för, det jag upplevde värst var krypkörningen runt koner men man tränar ju för att lära sig behärska det. Så jag tror inte du kommer ha några problem alls, vill man så kan man :D lycka till.