Kan inte säga nej
Jag har svårt att säga ifrån till folk som jag inte känner så jättebra. Med familj och nära vänner är det inga problem. Just nu är det en kille som jag har träffat ihop med andra kompisar. Han tafsar på mig när vi ses och håller på röra min rumpa och så. Det här kanske låter lite konstigt.. Men han bär mig också, haha. Han har pratat om att "skaffa" en kk och han kallar mig för myskompis. Jag vet inte hur jag ska säga nej till honom när han tafsar på mig. Jag vill inte låta elak men ändå få honom att förstå att jag inte är intresserad av honom.
Sweet as sugar, cold as ice, break me once i'll break you twice.
Du måste ta dig i kragen och säga som det är!
Det kan du göra snällt. Om han sedan blir arg, ledsen eller upprörd eller något annat är inte ditt problem!
Du kan säga snällt att "Du är en kul och trevlig kille, men jag är inte intresserad av att mysa med dig och jag vill att du slutar ta på mig.
Klart, tydligt och enkelt!
Respekterar han inte det får du säga tydligare ändå:
"Jag vill inte att du tar på min kropp, rör inte min rumpa, låt bli mina bröst, sluta krama och försöka bära mig och sådana saker! Jag vill inte mysa med dig!"
Det kan kännas svårt men det är vad du måste göra för din egen skull. Du kommer växa själv också om du gör det! Du är värd bättre än att bli tafsad på av någon du inte vill ska ta i dig! Stå upp för dig själv nu! ☀️
Lycka till!
Medarbetare på Fågelmatning, Djurparker, Vilda djur och Politik i fokus.
#1 Ska försöka berätta det för honom nästa gång vi ses. Får så lätt dåligt samvete bara men jag mår dåligt att att ha det såhär. Känns som jag är värd mer än att bli behandlad som ett objekt. Tack för tipsen! :)
Jag brukar tänka, vad är det värsta som kan hända?
Jag menar det kommer nog bara bli pinsamt för han om du säger '' NEJ! Jag vill inte att du ska ta mig där. ''
Låt dig inte bli utnyttjad, för vill du inte så måste han helt enkelt acceptera det. Det är ingen annan än du som väljer!
#3 Tack för lite peppning! Känns som att jag kommer klara av att säga det till honom, vill ju att han slutar så då måste jag säga till. :)
Ja precis! Han kanske tror du vill annars ju, jag tror säkert han förstår! :)
Ja precis! Han kanske tror du vill annars ju, jag tror säkert han förstår! :)
#6 Ja, och det blir ju mest pinsamt för honom och inte för mig! :)