Tonåringar iFokus

Tonåringar

Etikettkänsliga-rummet
Läst 1500 ggr
E love S
2014-04-15 11:40
0

Deppig, ledsen..

Jag har varit rätt så ledsen nu för tiden, deprimerad typ. Förr grät jag faktiskt rätt ofta, vet inte varför, känns om att det är som om min bästa vän inte tycker om mig längre, då har hag inga andra vänner som går på min skola, jag är liksom en tönt. Jag tycker bara inte om att vara i stora grupper så jag är aldrig med dem andra i klassen. Vi är tre i min kompisgrupp, en som vart min bästis nästan hela livet, 10 år, jag är 13 och en som som jag inte är så bästa vän med, det var hon som förstörde min och min bästis vänskap för två år sen, vi båda liksom ""bråkar"" om hon jag vart bästis med i 10 år. Men vi är ändå vänner. Så typ varje gång de är med varann och jag inte är inbjuden blir jag ledsen. För nån vecka sen åkte de två tillsammans till stan och de ljög för mig om det ända till den dagen, då de skickade en bild till mog om att de var på väla, min bästis skickade en bild till mig på hon andra när hon höll upp hennes nya parfym, bara för o göra mig ledsen och jag fick inte ens vara med D': hag grät nästa hela den dagen. Som jag skulle säga, när de har varit och jag inte vart med är min bästis typ så otrevlig (som om hon inte längre tycker om mig) via sms, som om de har snackat skit om mig. Jag vill fortfarande va vän med min bästis men hon andra som är med i kompisgänget sanbar typ vår vänskap hela tiden :'( Men den senaste veckan har de väl vart snälla men bästisen är fortfarande så otrevlig via sms och det stör mig. Förr skickade hon två pussar och två hjärtan, nu skickar hon antingen en puss och en hjärta och en smiley som gör en fett komstig min och räcker tunga, eller bara en smiley som gör en konstig min och räcker tunga. Vet inte vad jag ska göra, hjälp!

Tjeja
2014-04-15 11:56
0

Kram vännen!

Vet du? man växer och utvecklas hela tiden, vänner kommer och går genom hela livet.

Kanske det egentligen är så att din bästis och du håller på att växa ifrån varandra? Vänner kommer ni säkerligen alltid kunna vara, men tjejer brukar ha svårt att umgås tillsammans i ojämna par. Tre eller fem tjejer brukar nästan alltid sluta med att en tjej är utanför. Tråkigt, men vanligt.

Jag tycker att du ska försöka skaffa dig nya intressen och där kan du hitta nya kompisar och kanske någon ny bästis ett tag.

Dels kommer det vara roligare för dig och du mår bättre, och samtidigt kommer du nog att bli mer intressant igen att umgås med för din nuvarande/fd bästis.

Livet är fullt med massor av intressanta saker! Vad är du nyfiken på att lära dig mer om och prova på som du inte tittat närmare på än? Vet du att det finns en massa kul saker som du inte ens kommit på finns än t o m!?

Kanske något djur du tycker är extra intressant? någon annorlunda sport? något du tycker är snyggt att göra eller pyssla med? 

Fundera lite och sök på nätet vad som finns om det. Kolla runt på din skola vad det finns för olika aktiviteter att göra på fritiden i din kommun/din skola. Kanske något nytt för dig som du kan upptäcka?!

Bamsekramar!!!

Medarbetare på FågelmatningDjurparkerVilda djur och Politik i fokus.

fladdy
2014-04-15 17:13
0

Va tråkig!:( Som sagt så  brukar man växa ifrån varandra..

Men kan du inte hänga med killarna i klassen? Enligt mig tycker jag det är mycket lättare och roligare att vara med dom.

aaaaaaaaaaaangelina

Galopptjejen_98
2014-06-19 13:43
0

Kram vännen!

Känner exakt igen mig i vad du skriver och hur du känner 😕
Har en gammal vän som stod mig nära. Vi pratade och var jämt efter skolan. Men hon började umgås med en annan som börja snacka skit om mig och typ "övertyga" min vän om att jag var en dålig vän, men det var jag inte. Det var hennes nya kompis som var en dålig kompis. Tjejen, hon ja, förändrade min kompis helt. Kände inte igen min bästa vän, hennes personlighet var förändrad..skit tråkigt. Min bästa vän fick mig till och med att få mig att börja gråta för den andra tjejen var sååå mycket viktigare.

Jag bryr mig inte längre, bara att inse att folk förändras, man växer ifrån varandra. Finns andra människor där ute man kan lära känna och bli vän med 🙂

Det du gör idag kommer du vara tacksam för i framtiden