Tonåringar iFokus

Tonåringar

Etikettövrigt
Läst 3025 ggr
[kovis]
2014-06-19 22:25
0

blöder näsblod

gjorde nyss illa näsan väldigt hårt, så det började rinna näsblod. men jag blev lite förvånad över att det inte bara rann ner från näsan utan det kändes som det rann ner i halsen också? kan det ha varit så? :S

[VGN]
2014-06-19 22:29
0

Jag tror att det är något som kan hända. Har för mig att något liknande hände mig fast då var det bara lite blod. Hur är det nu, blöder det fortfarande?

00eme05
2014-06-19 22:30
0

Menar du att det kom för mycket blod? Har själv en överkänslig näsa och en gång fyllde jag en kopp när jag blev träffad av en gunga :-S men om jag uppfattat dig rätt så tror jag det ska vara så om du antingen fått en ordentlig smäll eller är överkänslig för smällar på näsan :)

People wants happiness, nobody wants pain, but you cant make a rainbow without any rainHjärta

Mysan_
2014-06-19 22:30
0

Ja, vad jag vet är det normalt. :) Händer så för mig ibland. :)

Gur4m1
2014-06-19 22:32
0

Det blir lätt så om man får mycket näsblod, det är ingenting farligt, bara att svälja och hosta upp om det rinner "fel". Fullkomligt normalt.

Man brukar säga åt folk som blöder att luta huvudet bakåt men det ska man nog inte göra om det börjar blöda så pass mycket, just för att det inte ska åka in i luftvägarna.

Kolla gärna förbi mina bloggar.
dvärghamsterblogg: http://sleepyforestdwarf.blogspot.se
Akvarieblogg: http://sallskapsakvarium.blogspot.com

RobinEH
2014-06-19 22:32
0

Du ser varför här. Öppning från mun och näsa möts varvid luft vidaretransporteras i luftstrupe medan annat vidaretransporteras i matstrupe.

Jag tror, jag tror på vintertid och ishalka.
Sajtvärd på Träning och Hälsa

[VGN]
2014-06-19 22:33
1

Jag ryser när jag hör om andra som gjort illa sig och speciellt när det är blod inblandat 😮Fast inte alls om jag själv har gjort illa mig.

Saffran0Spice
2014-06-19 22:33
0

Näshålan är kopplad till svaljet och halsen så att du kan andas in luft i lungorna via näsan, så det är helt naturligt att näsblod rinner ''bakvägen'' ibland och inte bara ut genom näsan =)

[kovis]
2014-06-19 22:41
0

tack så mycket för alla svar! :) #1 inte så mycket, fast det är liksom blod om man stoppar in pappret :S #2 ja, min lillebror sprang runt med sin cykelhjälm på huvudet och råkade springa in i mig:/ och jag är lite känslig så det kom en del blod, men sedan när det rann ner i halsen var det så äckligt att jag spydde/hostade upp det :S #3 jaha :) #4 okej :) #5 jaha, tack :) #7 okej tack :)

00eme05
2014-06-19 22:52
0

#6 det kändes knappt, eller jo när jag slog i gungan men när de rann så var de ingen fara =) det kom lixom ut genom näsan för jag lutade mig framåt, så inget hamnade i halsen, tycker det är obehagligt när de kommer till halsen #8 usch då!

People wants happiness, nobody wants pain, but you cant make a rainbow without any rainHjärta