Tonåringar iFokus

Tonåringar

Etikettkänsliga-rummet
Läst 1698 ggr
DiamondIce
0

Orolig för lillasyster

Tidigare idag kom min lillasyster in till mig och sa att "Nu är det något fel på internet igen, kan hjälpa mig ordna det?" Så jag satt mig med hennes laptop och försökte lista ut vad som var felet, och efter ett tag blev hon uttråkad och gick där ifrån. 

Efter nån timme så trodde jag att jag fixat problemet, och öppnade Chrome för att kolla om det funkade. Hon har startsidan mest besökta sidor (eller vad det nu heter), vilket jag inte visste, det var absolut inte min mening att snoka! Men när jag öppnade den så var det första jag såg att hennes mest besökta sida var bris?!

Jag blir ju så klart jätteorolig, tänk om min syster inte mår bra?? Och nu vet jag inte hur jag ska handskas med det här, om hon inte mår bra vill jag självklart hjälpa henne, men jag vet inte hur jag ska prata med henne om det?

Torparmor
7

Var lite mer tillsammans med henne, gör roliga saker och vanliga saker. Om du blir mer "närvarande" när du tillbringar mer tid med henne kan du uppmärksamma mer hur hon mår. Det blir då mer naturligt att ställa eventuella frågor.

Låt dagen idag bli din bästa hittills!

DiamondIce
0

#1 Jag är mycket tillsammans med henne, speciellt de senaste veckorna… Visst har jag märkt att hon bettet sig lite annorlunda än vad hon brukade göra, men har avfärdat det som att hon helt enkelt är i den åldern nu? Och hon har mest pendlat mellan att vara hyperaktiv och arg/irriterad, inte ledsen och orolig

KesoMonstret
0

Det skickar ju ut signaler ifall du ser att hon är inne på BRIS.

Men, du vet, alla skolböcker som vi har idag har BRIS hemsida och telefon nummer på sin baksida.

Förmodligen så kollade hon in det för att det faktiskt lockar med så mycket reklam?

Caf_Roy
2

Få henne att prata om livet, mål, drömmar och rädslor när ni hänger tillsammans. Försök få till en lite djupare diskussion om hur hon ser på livet. Då borde det komma fram om något är knas.

"Att ha kul är snabbaste vägen till lycka"