Underbara ni
Jag ville skriva av mig om mina 3 senaste år..
Allt började för tre år sedan då en kille kallade mig tjock, och massor av annat skit. Jag är en person som tar åt mig väldigt lätt och detta fick mig att sluta äta i skolan och äta mycket mindre hemma.
Jag gick ner i vikt och jag mådde skit dåligt, tänk att bara en sådan kommentar fick mig att må dåligt?
Jag kallade mig själv ful, tjock och brukade tänka för mig själv varför lever du ens? Du är inte värd att leva! Fick så klart självmordstankar..
Det jag inte visste var att jag hade depressions problem, och jag hade väl inte riktigt tänkt så långt heller..
Ett år senare så byter jag klass och hamnar i en väldigt bra klass med underbara människor. Dock så åt jag fortfarande inte mat i skolan och mådde fortfarande inte riktigt bra.
Under tiden blev jag bättre, allt dämpade sig. Det gick bra i skolan och jag hade det väldigt bra faktiskt.
Sedan så när höstterminen börjar så börjar jag att äta i skolan igen, allt var underbart. Tills det kom en kommentar…
"Flytta på dig fula jävel"
Jo det är inget speciell och verkligen inget jag borde ha tagit åt mig, men det gjorde jag.
Och återigen så blev jag dålig..
Nu har det gått flera månader sedan denna kommentaren kom men jag tänker fortfarande tillbaka på den, jag hade till och med börjat skada mig själv..som tur var så var det ett bandsom fick mig att sluta.
Helt otroligt eller hur?
Fick även reda på att jag hade depression fr ca 1-2 månader sedan vilket jag tog ganska bra..
Men med detta vill jag bara säga
Vi alla kan ta oss igenom svåra tider, för man kommer ur det någon gång! Det kanske tar tid, men jag lovar allt kommer att ordna sig!
Fortsätt kämpa, för ni alla är underbara människor ❤️
Med vänliga hälsningar
Gratulerar, skitkul att du mår bra!
Folk som säger elaka saker mår oftast dåligt själva och får en liten kick av att såra andra. Sluta bry dig om vad vissa tokskallar säger,du duger som du är. Man kan aldrig vara alla till lags,inte heller se ut som alla tycker ,för de tycker garanterat olika. Bra att du hittar egna sätt att må bra på.
Djäknens Cornish Rex,German Rex och Turkisk Angora
Ja det är skönt att äntligen hålla på att bli bättre!
Det vet jag om själv, men det som är så jobbigt är att jag tar åt mig för lätt..alldeles för lätt. Jag menar ful är väl inte så speciellt egentligen? Det är bara en liten grej som jag gör större..
Tack så mycket för dina visa ord❤️
Med vänliga hälsningar
Härligt att du har kommit över din tuffa period! 🌺 Jag fann också styrka i ett band när jag gick igenom något jobbigt i tonåren. Musik kan göra under :)
Hoppas du tar åt dig lika lätt åt andra hållet, för du är fin precis som du är, dom som säger annat har fel! 🌺 Många ggr är det även som #2 säger, samt att det kan hoppa grodor om nån är stressad eller själv har det jobbigt precis då
En idé kanske kan vara att jobba på ditt självförtroende/självkänsla så du inte tar åt dig lika lätt, då många tyvärr lätt släpper ur sig saker
Det är inte lätt, jag vet, men det kan ju vara värt ett försök! :)
Sen kan man ju rikta sin ilska dit den hör hemma också istället mot sej själv, man kan svara; - Och du tror att du är snygg eller??
#4 musik kan verkligen göra under ja! Tack så mycket ❤️
#5 Tack så mycket! Det ska jag försöka göra, det tar lång tid men som du säger det är värt ett försök! :-)
#6 haha ja det kan man, kommer nog inte våga säga något sånt men alltid bra att veta ;-)
Med vänliga hälsningar