Tonåringar iFokus

Tonåringar

Etikettmåste-skriva-av-mig
Läst 888 ggr
emma071
0

svartsjuka

tänkte få lite tips hur jag ska gå till väga ! 

situationen är så här: jag och min pojkvän har varit tillsammans i snart ett år, och vi har känt varandra i ca 4 år. men sen vi vart tillsammans så blir han bara mer och mer svartsjuk. så fort jag får ett sms så har jag ett huvud på axeln och får massa frågor " är det en kille? flörtar ni? " osv. grejen är den att jag har mest killkompisar , men sen är det inge mer jag skulle ALDRIG kunna vara med någon annan, jag har ju redan mannen i mitt liv!
 jag talar med mitt ex ibland för vi är vänner men då får jag frågor som " vill du ha han igen ? duger inte jag?" osv. 

vi bor inte ihop, men jag är hos honom ganska ofta, varje dag iallafall, och så fort vi inte är med varandra så får jag 100 sms…kommer du snart? vad gör du ? åså.
vilket är ganska drygt, jag får aldrig vara ifred för mig själv, även fast vi talat om detta flera gånger så händer inget. 

jag skulle vilja kunna vara för mig själv och inte känna att jag ska behöva redovisa allt jag gör, jag ska kunna bestämma saker med mina kompisar utan att fråga min kille? eller är det fel ?

Stå på dig,annars gör någon annan det

www.nouw.se/fuckingfuckface

Saffran0Spice
3

Tycker du ska sätta ner foten ordentligt. 
Du har rätt till att umgås med vem du vill, kille eller tjej. Du ska kunna göra saker utan att känna dig tvingad att redovisa detta för din kille.

Det han gör är att utnyttja ett kontrollbehov över dig för att veta att ''du är hans''. Så prata med honom och säg bestämt ifrån vad du tycker han gör som går för långt. Fortsätter du att låta detta fortgå så kan det bli värre med tiden.

emma071
0

#1 tack! jag har gjort det några gånger och han säger att han ska bättra sig, men det händer inget :/

Saffran0Spice
0

#2 Påminn honom då nr han gör så vad han lovat - att han ska bättra sig.

Om han inte slutar - så ge honom då ett ultimatum, lägg ner detta kontroll behov eller så får ni gå skilda vägar. Acceptera inte detta från honom, du förtjänar bättre än så.

emma071
0

#3 jag har sagt det till honom, eller ja inte direkt rakt ut men något i stil med att " ett förhållande bygger på tillit så han måste lita på mig, annars kan det förstöra allt" 
vill inte att vi ska gå skilda vägar så vill verkligen kunna lösa detta !

Saffran0Spice
1

#4 Ja det är klart - men kanske att du behöver säga det rakt ut så att han förstår allvaret?
Hoppas det löser sig iallafall =)

emma071
0

#5 ja, tack ! :)