Betyg - vad fick ni?
Vad var era betyg och vilken årskurs? Blev ni nöjda? Jag själv blev rätt nöjd faktiskt. Jag går i sjuan och fick: A: 2 st B: 9 st C: 3 st D: 1 st E: 2 st
Oj va bra betyg! Du har mer än dubbelt så många poäng än mig, och jag har precis gått ut 9an.
Matte: A Biologi: A Bild: A Geografi: A Samhällskunskap: A Religion: A Historia: A Engelska: A Spanska: A (var den enda i alla klasser som fick det!) Svenska: B (förtjänade utan tvekan A) Hemkunskap: B Kemi: B (förtjänade A) Fysik: B Slöjd: C (förtjänade B) Idrott: C Musik: C Teknik: C 310 poäng sammanlagt, fick ett "pris" av skolan för att jag fick över 300 poäng. I alla tre klasser i nian var det bara tre till som fick över 300 poäng. Och jag har ju då gått ut nian nu.
#2 nu vill jag inte vara taskig eller så.. men.. jag förstår inte varför du skriver tex "Svenska: B (förtjänade utan tvekan A) ". Ifall du hade förtjänat ett A skulle du ha fått ett A från läraren, eller? Nu har jag ju gått ur skolan innan det nya systemet sattes i bruk men jag gissar på att man fortfarande får det betyget man förtjänar. Nu fick du ett B i svenska och jag tror att du förtjänar att få ett B också.. Jag förstår inte personer som skriver på sådant vis, jag menar, lärare är väl inte inkompetenta när det kommer till betyg och dem ger rättvisa betyg och bara för att du tycker att du förtjänar ett A betyder det inte att du egentligen förtjänar det enligt betygskraven osv.
Fast det nya betygsystemet är asjobbigt. Du kan få typ A, A, A, B, E, så får du ett C. Sjukt störande.
Jag fick B i bild, slöjd och geografi.
Sen fick jag D i spanska och E i musik, matte och idrott. C i resten.
Går i 7an och är missnöjd….
Be the best version of you.
- Zoella
Engelska 5: A Hälsopedagogik: D Matematik 1a: E Naturkunskap 1a1: E Psykologi 1: A Psykiatri 1: A Svenska 1: B Vård- och omsorgsarbete 1: C Idrott: D Medicin 1: C Jag gick ut första året på gymnasiet. Jag är ganska nöjd med betygen:)
4 A i Musik, svenska, engelska, franska 8 B i teknik, historia, religion, slöjd, hemkunskap, bild, biologi, idrott 4 C Kemi, samhällskunskap, fysik, geografi, 1 E i matte.
biologi: C
naturbruk: A
hundkunskap: A
sällskapsdjur: A
Går 1an på gymnasiet (har gått om 1 år då jag bytte linje)
Så förra året när jag gick 1an för första gången hade jag
B i engelska
C i matte
C i svenska
D i historia
Jag hade ju fler linjeämnen men kommer inte ihåg betygen.. fick A i bild och grafisk illustration är jag nästan 100 på :)
Konstinstagram: @toxiccetacean
Peta inte på salamandern. Den sover.
#3 Ja, det är så det borde vara, absolut, men den här läraren gick bara efter nationella provet, och tog ingen hänsyn till tidigare uppgifter, vilka jag alltid fått A på. Läraren är dessutom högst inkompetent och har inte lärt oss något under hela tiden i högstadiet. Jo, jag är seriös. I kemi hade vi bara haft den läraren i en termin, så det blev svårt för henne att sätta rättvisa betyg. Så jo, ibland får man inte de betyg man förtjänar! systemet är ju även så som #4 sa, du kan få A A A E inom ett ämne och då får du D.
Gick ut 8:an: 2a 11b 4c Rätt nöjd :)
A: 15 st
B: 2 st.
Fick B i bild och Idrott.
Väldigt nöjd med mina betyg, tycker att de allra flesta var rättvisa med. Förutom matte där jag borde ha fått ett B.
Gick ut 9an.
Tass Josephine
Jag gick ut 7:an. A: 5st B:9 st C:2st (teknik och musik) Jag är väldigt nöjd! :) de ämnena där jag fick A har jag kämpat med mycket och lagt tid på så det kändes bra! Tror nog inte att jag någonsin kommer få högre i teknik för jag tycker det är jättetråkigt (nordicsunset- det är inte tråkigt så länge vi har Stefan xD)
om man har ett e så är det högsta man kan få d
Gud vad bra jag stavar…
Samhällskunskap A
Design A
Foto A
Engelska B
Bild B
Historia B
Sve B
Estetisk kommunikation B
Idrott D
Ma E
Väldigt missnöjd men får utveckla nästa år. Finns inte så mycket att göra åt betygen nu direkt. 😐
Hade 1 C, 1 F och resten blandat i D och E.
Är jättenöjd. 🙂
- Once you see it, you can never forget. Once it sees you, you can never escape.
Bild: B
Biologi: B
Engelska: A
Fysik: B
Geografi: C
HKK: C
Historia: A
Idrott: C
Kemi: B
Matte: B
Spanska: B
Musik: C
Religion: B
Samhällskunskap: B
Slöjd: B
Svenska: B
Teknik: C
Jag gick ut åttan och är väldigt nöjd :)
Fick inte världens bästa betyg kanske men är sjukt stolt över mig själv. Jag är nu godkänd i alla ämnen och höjde mig i typ allt samt fick mina första B:n ska börja nian nu och ska verkligen ge allt! Det är så skönt att jag nu själv kan känna att om jag försöker och faktiskt lägger lite kraft i det jag gör så blir det skillnad:)
A: 3 st
B: 8 st tror jag
C: 4st
D: 1st
E: 0st
simskakan.blogg.se
En blogg om TS4
Bild: C
Biologi (knappt haft): D
Engelska: C
Fysik(I stort sett inte jobbat med alls): E
Geografi: D
Historia: D
Idrott: D
Kemi: (Knappt jobbat med): E
Matte: D
Musik: D
Religion: D
Samhäll: D
Slöjd: E
Svenska: C
Teknik(Knappt jobbat med):E
Gick ut sexan, ganska nöjd då mina betyg försämras en del p.g.a min blyghet, plus att jag inte direkt är nån plugghäst precis…. 😇
Ett B, typ 4 eller 5 C, 3 E(troor jag) & resten D. Hade många D denna gången i alla fall. Är rätt nöjd! Jag har mått rätt dåligt, inte riktigt haft orken till att plugga & gick kanske inte bäst på de nationella. Men huvudsaken är att jag kom in på gymnasiet jag ville! Till hösten ska jag verkligen börja jobba upp mina betyg, och verkligen jobba på min blyghet då den förstör väldigt mycket… :/
- Bring Me the Horizon, Guns N Roses & AD/DC är bäst -
#19 upptäckte att jag skrivit fel betyg i Musik, Ska vara C :)
Jag går i 6:an (börjat 7:an alltså) och fick 3 A, 8 B och 5 C tror jag. Jag är nöjd med mina betyg, men fattar inte hur jag fick A i samhällskunskap och även A i samhällskunskap på nationella. Tyckte inte det gick så bra, men är väl glad att det blev A ändå! :D