(X) Skar mig igen
Lovade att inte skära mig igen men fick panik. Folk hoppade på mig för skitsaker och jag klarade det inte. Allt jag vill är att ha vänner och folk som förstår mig. Jag känner mig så ensam. Det blöder inte tillräckligt…
Försök att tänka på att skada sig själv inte kommer att hjälpa ångesten speciellt länge. Den bra känslan håller i sig i några minuter men sedan försvinner den.
Finns det inget annat sätt du kan lugna ner dig på? Kolla på en film, ta en promenad (om du har möjlighet till det), ta ett glas vatten, lyssna på bra och peppande musik?
Värd för https://socialtarbete.fria.ifokus.se och medarbetare på Psykologi ifokus.
Nej skär dig inte 😭Mår du dåligt så kan du väl prata med någon? Men du har väl kompisar som du kan LITA på. Jag har inte många vänner kan jag säga (är inte så lätt att bli vän med heller) Men du ska inte ha vänner som du inte litar på, man ska bara ha bra vänner men testa att adda dem på snapchat / fb eller något, va social. Du behöver absolut inte vara ensam. Vi finns även om vi inte har träffats så är vi alla fall internetvänner! 😉 Är ju inte så lätt att bli vän med men du verkar ju vilja ha en bra vän så hejhopp mig kan man lita på fast om du vill ha utanför internet så som jag sa, social, testa att umgås med dom eller något.. Lycka till.
You can not judge me unless you know me.
Jag kanner otroligt manga som skams over sina arr i aldre alder. Forsok prata med nagon och fa hjalp, eventuellt medicin mot din angest.
Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning.
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur.
Vet hur det känns tro mig! Du måste bara hitta ett annat sätt att kanalisera frustrationen än att skära dig. Kanske springa av dig frustrationen kan funka? Jag sprang alltid när jag inte kunde hålla det inom mig och släppte ut all dålig energi och dåliga tankar! Kvar blev bara en feel good känsla. Men det funkar ju olika för alla med. Bästa är ett testa vad som funkar för dig :) ta hand om dig!
1. Gå ut 2. Hitta en hund 3. Gosa med hund 4. Done! Och du, snälla skada inte dig själv. Det blir bättre för stunden men efteråt så är det inget bra. Och du kommer få hemska ärr både på utsidan och insidan. Det finns alltid en annan väg. Hundar eller andra djur är en väldigt bra start. Kram
Har själv skurit mig, finns om du vill prata på kik eller något, emmaa999 Kan faktiskt hjälpa att prata med någon istället, jag känner mig också ganska lätt ensam, som att världen är vänd emot mig. Things get better, stay strong
Andas. Bara andas när du får panikångest.
Jag vet att det är jobbigt, och att tankarna finns där, men det bästa du kan göra för att lugna dig själv är att andas. Ända ifrån magen, det kan hjälpa om du lägger handen och känner inandningen.
Bamsekramar, det blir förhoppningsvis bättre. Du kan alltid nå mig via PM om du vill ha någon att prata med!
-
Jag fortsatte igår… Ångrar det men orkar inte bry mig
Ärr går inte bort, det hjälper dig inte häller… om du skulle vilja ha nån at chatta med skicka pm:)
Gud vad bra jag stavar…
finns också, har också skurit mig tyvärr så vet på ett ungefär hur man mår :/
Stå på dig,annars gör någon annan det
www.nouw.se/fuckingfuckface
Om folk hoppar på dig för skitsaket så är DOM skyldiga, du ska ju inte lägga skulden på dig. Gör något som lugnar dig och får dig på bättre humör istället för att skära dig, om själva tankten är att skada dig själv så slå dig själv, klipp håret eller något sånt istället, det ger bara blåmärken så slipper du leva med ärr resten av ditt liv, för det kommer du ångra i längden kan jag lova. Du vet om att djur är bra mot deppression? leta efter en hund att rasta på dagarna, eller köp en kanin om du gillar djur dvs. Du kan skicka pm till mig om du vill snacka.
Strong people don't put others down, they lift them up.