Känner du någon som är trans under 18 år?
Jag är bara lite nyfiken, jag har själv en ''vän'' eller rättare sagt jag känner en tjej som går i vår grannskola som är trans. Har träffat henne några gånger men inte riktigt ''umgåtts'' med henne. Hon (och jag) är 13 år. Jag blev väldigt förvånad när jag fick träffa en 13-årig tjej som såg ut som en kille till 99%. Hon (ska börja säga han istället) har kort uppvaxat hår och bär ''killkläder'' och är tillsammans med en tjej. Han har också ''bytt namn'' till ett killnamn. Jag accepterar honom som en kille helt enkelt. Egentligen tycker jag att det är rätt coolt av honom 😉
Så. Känner du någon som är trans under 18 år? I så fall, berätta! Jag är nyfiken på att höra vilka personer ni har träffat!
Aktiv på kanin.ifokus.se
Känner ingen under 18 som är trans och om någon där jag bodde var det skulle personen aldrig bli accepterad för den den är. Säger man bara att man som tjej är bi eller lebb så undviker alla tjejer en.
Jo, jag hade också en "vän" förut för typ 8 år sen, snarare sagt, min mammas väns dotter, jag minns inte så mycket av henne men jag brukade leka med henne när mamma och hennes mamma träffades och jag antar att hon bar tjejig då. Sen när jag började 3:an såg jag henne på min skola, hon gick då i 8:an tror jag, då såg hon ut som en kille.. Nu efter 3 år går hon på gymnasiet, och på samma hemspråk som jag. Så jag träffar henne varje vecka, hon har kort orange hår, stora kläder, och killröst. Men det är ju inget fel på det, man är ju som man vill :)
Jodå jag har gått i samma klass som en transexuell kille! Han var väldigt kort för sin ålder och hade en ljus röst som gjorde det omöjligt att veta att han var kille sålänge han inte sa det. Så ah, han är en kille egentligen men både ser ut och låter som en tjej (:
Tycker synd om honom nu bara, han har börjat komma in mer i puberteten vilket gör det svårare för han att vara den han vill :/
/Robin | Medarbetare på Tonåringar iFokus
No one is weird or "not normal", because what's weird to one person is normal to someone else.
Min kusin Leo är trans :) Han är typ 16? kanske.. Ingen aning. Han är FtM (female-to-male) han hette Leona innan, han har inte riktigt bytt namn till Leo än men alla kallar han för det och han gillar det =P kallar någon han för Leona så blir han bara arg
Nepp, känner ingen trans. Sen härhemma är det även rätt svårt att bli accepterad om man är "udda", så jag tror inte det är något dom flesta skulle gå ut med helt öppet. Tyvärr.
//Jessie
Känner 2 stycken! Hur underbara människor som helst 🙂
I slutet av sexan så fick vi en ny tjej i klassen. Tyvärr går skolan bara upp till sexan så jag fick aldrig lära känna henne, ärligt talad minns jag inte ens vad hon hette… I början trodde alla att hon var en kille eftersom hon både betedde och såg ut som en. Jag tror hon var trans men jag vet faktiskt inte säkert. Hon kanske bara gillade att ha mer "killiga" kläder på sig. 🙂
//Flöffo
Känner? Njä, inte vad jag vet. Kände? Absolut. Var upp över öronen förälskad i honom(henne från början) och allt gick inte som det ville och tja.. vi har inte skrivit som vänner på drygt 3-4 år. Nåja.
-
Det går en tjej i min paralellklass med kort hår och vad som klassas som "killkläder", typ jättestora t-shirtar, mjukiströjor och mjukisbyxor. Vet inte om hon är trans, men typ alla trodde att hon var en kille när vi nyss hade börjat sexan (vi bytte till en ny skola efter femman, så när vi började sexan kom det också nya elever från andra skolor). Hon är alltså 13 nu, gissar jag. Om hon fyllt än, dvs. Född 01 iallafall.
Är trans själv
#10 FtM eller MtF? ^^
FtM
Manga trans i den aldern kampar hart med att passa in och ar radd for folks asikter sa de ar oftast dolda i den aldern. Ar verkligen jattekul att de finns de som hittar sig sjalv och foljer sin vag i sa ung alder.
Och de som ar vilsna som laser detta, misstrosta inte. Massa karlek till dig! 🤗
Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning.
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur.
#12 Okej :) Har du kommit ut med det till andra?
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Inte känner, men vet en. Ryland Whittington.
"Att ha kul är snabbaste vägen till lycka"
Tja.. Det går en på min skola i 8:an som ibland är tjej och ibland kille. Tyvärr är hon (i alla fall jag ser henne som en tjej) ganska mobbad 😕 Supertrevlig dock, pratat med henne flera gånger.
/Christel & kaninerna! 
Har sett flera stycken och alla är under 18! Känner tre av dem. :)
Be the best version of you.
- Zoella
#14 Tänkte berätta det imorgon.
Vi får se hur det går.
Well har en tjejkompis som va kille från början 🙂 men tänker inte henne som en kille varken nu eller då så van vid att säga hon nu 🙂
#18 Lycka till! hoppas det går bra! :)
#20 Tack så mycket! 😃
Måste bara säga att bara för att någon ser ut eller beter sig som "fel kön" (dvs person med kvinnlig kropp som beter sig "som en kille" eller tvärtom) innebär det inte att dom identifierar sig som det könet…
För att hålla mig till ämnet, ja jag känner ett par transmänniskor under 18 år.
feral jesus