Fritidsintressen
Hej allihopa! Vad har ni för intressen på fritiden behöver lite inspo då jag vill hitta något kul att göra. Jag är en vinnarskalle som inte är rädd för svett och träningsvärk, det ska gärna vara i grupp/lag men inte med några bollar. Tycker om att tävla med så kul om man kan det. Har lagt ridsport på hyllan så gärna nått annat än det. Kom igen lite idéer nu är ni rara!
På min fritid rider, spelar tennis och springer jag. Förr spelade jag volleyboll också. Älskar alla bollsporter men det verkar ju inte vara ett alternativ för dig, haha!
Sporter jag tycker verkar kul är boxning (speciellt kickboxning) och Rollerderby :)
Simsblogg: http://chesims.blogspot.se/
Tumblr: http://simaricia.tumblr.com/
Mina intressen är fotboll ( går inte på det men det är kul ), rider, spelar innebandy ( ibland ) och håller på med min hamster. Dock så dog hon för ett tag sedan. Men kommer nog senare skaffa en ny. Och ja, på min fritid älskar jag simma/bada. Det är typ de jag mest gör på min fritid.
Jag har provat en del olika men mina absoluta favoriter är helt klart dans och simning! Dansade i 10 år innan jag skadade fötterna rejält och var tvungen att lägga av.. :( Men i dansen hände jättemycket kul! Var på tävlingar och uppvisningar och sånt, och alla i gruppen var typ som systrar :D
Simningen gjorde jag utan klubb, men fick simma med dem ändå ibland för att utvecklas rent teknikmässigt och det var med superkul :)
Kickboxning rekommenderar jag starkt! Riktigt kul och bra träning. :)
Friidrott tycker jag verkar passa dina krav :)
♥ Fingal ♥ Silver ♥ Tay ♥ Urchin ♥ Ceder ♥ Juniper ♥Besök gärna min fotoblogg på rattien.weebly.com!
Jo jag tänkte på det med nått form av friidrott men kanske gymnastik? Eller vad det heter någon som har utövat det? :)
Parkour kanske? Dock inget lag men ändå ^^
Skidor är inte heller nån lagsport, men man tränar oftast i grupp iaf, dans som nån annan här nämnt..? finns mycket men har inte så bra fantasi själv haha xd
Det jag gör mest på min fritid är att fota, sen kommer löpning, fiske, djur, jakt och lite annat…
Haha ja parkour har jag faktiskt tänkt på men ser lite roligt ut när man hoppar runt på saker och klättrar haha :') det ska gärna gå att utöva året runt :) sen är jag inte så haj på skidor…eller jo det är jag men tycker inte det är så kul! Finns det cheerleading i Sverige tro? Annars undrar jag fortfarande om någon hållit på med gymnastik och hur det är?
Ja, jag har för mig att cheerleading finns här. Men det beror ju också på vart man bor. Tror det finns i Örebro iaf. Har inte utövat gymnastik själv, men två av mina kompisar gör det, och det tycker dem om! :)
♥ Fingal ♥ Silver ♥ Tay ♥ Urchin ♥ Ceder ♥ Juniper ♥Besök gärna min fotoblogg på rattien.weebly.com!
Friidrott?
Annars är hundsport en rolig hobby, agility och barmarksdrag är oerhört svettigt ;)
-
Kaniner i första hand ofc :) Piano (fast intresset har svalnat), rita, träna, jogga, styrketräning typ :P
Gymnastik tycker jag verkar jättehäftigt. (Alltså riktig gymnastik) Har tyvärr nte möjligheten att börja. Finns massa häftiga klipp på youtube ;)
Jag dansar och gillar att man lär sig kroppskontroll så bra :D
Tycker med gymnastik ser häftigt ut. Önskade det fanns ett cheerleding lag här där jag bor men tyvärr inte 😕
Gymnastik är otroligt roligt! Jag har tränat truppgymnastik i elva år innan jag drog sönder mitt knä för andra gången, nu är jag tränare istället. Man får fantastisk bra kroppskontroll och balans. Dessutom tränar man hela kroppen. Sedan är det otroligt häftigt att klara saker som man aldrig kunnat tro att man skulle fixa. Har du några frågor så svarar jag gärna, men nu kan jag inte skriva mer för jag har börjat gråta. :P
// Nadja
#15 varför gråta ? :o Åh gud va kul att höra att du med gillade det! Men kan man börja även fast man är 17 år, inte för att låta som värsta åldersnojjan men jag börjar ju bli gammal och stel hahaha :')
#16 Höhö, jag är väldigt känslig när det gäller gymnastik och varje gång jag pratar eller skriver om det så kommer jag på hur mycket jag saknar det. Grät varje kväll i ett halvår efter att jag slutat O:) Min förening här åtminstone gymnastik för lite äldre människor som vill börja, du får helt enkelt snoka runt lite i hur det är hos föreningar hos dig. Sedan finns det ju många olika sorters gymnastik så man har lite att välja mellan :)
// Nadja
#17 åh jag kan tänka mig det blir likadan med ridningen ibland även fast jag känner att jag vuxit ur det.
Ja jag får väl spana lite, hörde av mig till ett ställe nära men inte fått svar än. Kanske sommarstängt ? 🙂
Har knappt inga intressen ;) Fota ( med min mobil ) jag pressar mej hårt för bra bilder Min älskade hårtuss min kanin då Sedan lyssna på musik
#18 Är antagligen betydligt lägre aktivitet under sommaren :-)
// Nadja
#20 jo misstänkte det :)
Kom på en rätt så nackdel med gymnastik. Vill man tävla så får man träna MYCKET, jag låg på 11-13 timmar i veckan. Sedan så behöver man inte träna riktigt så mycket för att tävla på lite mindre tävlingar :)
// Nadja
Jo jag kan tänka mig att det är mycket jobb bakom det :) fast det är ju ändå lite kul :)
Hundsport är ju oslagbart! Fast det är mer en livsstil än en hobby :P. Man kan syssla med alla möjliga sporter och tränar tillsammans med sin bäste vän, som man får en otroligt härlig relation till! Det finns något för de flesta inom hundsport (sålänge du gillar hundar förstås ;)), rallylydnad för den som vill tävla snabbt i en lättare lydnad, freestyle för den som vill jobba utan regler och använda sin egen kreativitet och bruks för den som vill köra järnet och få riktiga utmaningar!
Och detta nämnda är dessutom bara några exempel!
Sen kan man sjunga i kör om man är sångintresserad.
Detta är i alla fall vad jag gör på fritiden :-)
Tass Josephine
Hundar ne…tycker hundar är äckliga haha :) gillar bara små hundar typ pommerian (stavning) och vavvor haha :) Men kör skulle nog va kul! Folk säga ofta jag sjunger bra och är man i kör så behöver man inte gå solo om man absolut inte vill :D
Åh, har också gått i gymnastik, verkligen det roligaste som finns! Gick i truppgymnastik i 6 år innan jag skadade mig ganska rejält och var tvungen att sluta. Var också otroligt ledsen efter det.
we're always chasing that paradise
Allting som har med naglar att göra, spelar piano. Musik är mitt liv. Kollar mycket film och tv-serier. När jag inte gör något av ovanstående (eller hänger med de gå kompisar jag har) så är jag oftast begravd i min säng och tänker på allt vilket 99%av gångerna gör att jag börjar gråta. En annan sak jag gör hela tiden är att kolla min mobil var 5e sekund för att kolla om en viss person skrivit något. Pretty much mitt liv. (är 16)