Tonåringar iFokus

Tonåringar

Etikettmode-och-skönhet
Läst 4135 ggr
GiraffTunga
1

Vad brukar du ha?

Vad brukar du ha för smink på dig i skolan? Nu börjar du en ny årkurs eller klass. Använder du smink? Jag använder mascara & eyeliner ( inte så tjocka linjer ) Tycker det är ganska normalt när man börjar 7an. Fast om jag är sjuk så använder jag ingenting och tar på mig mina sköna Adidas byxor….. Vad använder ni för smink / Kommer använda?

You can not judge me unless you know me.

[kovis]
5

jag använder nästan aldrig smink i skolan, några enstaka dagar mascara, nagellack eller läpp produkt :) nu när jag börjar 7 an blir det kanske liiite oftare ;P

GiraffTunga
1

Oki :)

Sugar Mist
0

På lazydays bara mascara. Om jag orkar göra något mer, eyeliner.

-

[AnimalLover1]
0

Använder endast mascara då och då, när jag känner för det helt enkelt, hemma använder jag inte, bara när jag ska till skolan, fester eller så, fast bara ibland till skolan, lägger bara för det är kul haha, och ibland orkar jag inte xD Också använder jag concealer när jag känner för det. Ska lära mig lägga eyeliner under sommaren och kanske använda det vardagligt i 7:an :) Men just failar jag bara xD

GiraffTunga
0

Nice :)

[Tuulikki]
0

Har rätt känslig hy i ansiktet så jag använder bara mascara de dagar jag sminkar mig. Är dock rätt petig med att böja fransarna fint. Och har alltid fixade, fräscha naglar🙂

GiraffTunga
0

Det är ju bra. Jag är jätte dålig på att måla naglar :S

Tokyo
0

När jag har på mig smink (vilket inte är alla dagar, brukar ofta skippa sminket på måndagar och fredagar då de är mina "lazy days", och då är jag extra trött) så varierar det väldigt mycket. Vissa dagar kanske jag känner för att bara ha på mig minimalt med smink, och andra dagar kanske jag kör med lite mer. 

Men för det mesta brukar jag använda concealer, puder för att sätta concealern samt en ögonbrynspenna eller ögonbrynspuder. Jag böjer dessutom ögonfransarna. Andra dagar kanske jag "lägger till" highlighter, bronzer, någon läppprodukt etc.

Smink är en av mina största hobbys, så jag använder inte smink "bara för att", utan för att jag faktiskt tycker att det är kul att sminka mig (och andra) och testa nya produkter osv. 🙂

[AnimalLover1]
0

#8 Samma här, älskar att testa nytt smink och sminka andra, ibland försöker jag till och med tjata till att sminka min brorsa (vilket är omöjligt), och ibland önskar jag att man kunde köpa hela Kicks, haha :D

Tokyo
0

#9 Åh, äntligen någon som förstår mig! Jag har typ ett beroende, haha. Även om jag nyss beställt ett paket med produkter som jag har velat ha jättelänge så vill jag bara ha mer hela tiden. Jag måste typ ha något problem 😇

Halcyon
0

Gått ut nian precis, använder på vanliga skoldagar mascara, bronzer, rouge, ögonbrynspenna. Och ibland puder/foundation.

we're always chasing that paradise

GiraffTunga
0

Ja jag älskar smink ! jätte kul att testa nya produkter

dermot
3

Aldrig använt smink :))

// Anka
~ It's interesting to watch devils cry when angels want to stab you in the back. ~ 

Jamie+Engla
2

Använder aldrig smink, inte ens på avslutningen. Precis gått ut 9an.

Välkommen till kennel Fashion Star
Medarbetare på Hundutställning

GiraffTunga
0

Aha okej.

Prickbarnet
3

har aldrig använt smink :D

dinamnam
1

Jag älskar att hålla på med smink! Det är som en liten hobby för mig, ibland kan jag gå runt med lösögonfransar medan andra dagar det bara kanske blir mascara..så det är väldigt olika faktiskt 😂

Med vänliga hälsningar 

[SophD]
0

Har precis gått ut 1an på gymnasiet. Vissa dagar går jag osminkad, vissa dagar bara mascara. Vissa dagar foundation, kajal, puder osv. Varierar en del :P

stinabest
0

En bas, rouge, mascara, ögonskygga och brynskugga. Ibland läppstift och läppglans :)

jossan...
0

rouge,mascara, kajal, kanske lite ögonskugga och läppstift/glans (gick i sjuan)

Gud vad bra jag stavar…

Jetaime
0

Jag började sminka mig lite då och då först när jag började på gymnasiet. Brukar vara foundation, maskara och kajal.

Juliaskaniner
0

Foundation, eyeliner, mascara och ögonbrynen fixas varje dag. Försöker alltid ha fixade naglar men lyckas alltid skava bort och riva bort nagellack o bryta naglar so yeah..

www.shadrins.weebly.com ~ uppfödning av hoppkaniner
-Medarbetare på Social Fobi Ifokus, Välkomna in! -

Scorpio97
2

Börjar andra året på gymnasiet, och använder aldrig smink. Tycker bara det är jobbigt och dyrt (;

//Jessie

Flöffo
0

Puder och läppbalsam. Orkar inte ha mascara eftersom man måste använda massa sminkborttagning då. Ibland använder jag kajal, mascara eller läppstift också, om jag orkar. 😛

Ska börja åttan sen.

//Flöffo

GiraffTunga
0

Jag använder bara vatten och fingrar för att ta bort mascaran. och tvål för att ta bort det svarta under ögonen. :)

01jmjm4
0

Jag använder mascara, ögonskugga, rouge och concealer. Jag ska börja sjuan och började sminka mig lite med bara mascara i mitten av sexan, men nu börjar jag tycka att det är kul att fixa mig och se snygg ut! Innan brydde jag nig inte om kläder, smink, naglar o.s.v..

[rumelle]
0

Primer, BB cream, ögonbrynspenna, ögonbrynsskugga, eyeliner eller kajal, svart ögonskugga, mascara, två sorters puder och rouge. 
Började använda smink första året på gymnasiet. Innan dess var det lite mascara på fester bara.

GiraffTunga
0

Jag passar inte i ögonskugga.. :/ Men passar i eyeliner!

Jessiegirl1811
0

Jag har alltid foundation, puder, mascara, concealer och ett ljusare läppstift.

http://ask.fm/JessicaReips

[Lillmatten]
0

Jag ska börja mitt sista år på gymnasium, jag använder concealer och mascara

Elsa250
0

Jag började använda smink när jag gick ut 5:an. Använder mascara varje dag, fast inte när jag bara är hemma. Puder också ibland, och oftast Baby Lips, eftersom jag tycker läppstift ger en för stark ton på läpparna, medan Baby Lips ger en mer ljusare ton:)

~Don´t judge me, i was born to be AWESOME, not perfect~

[RedHood]
0

Tog precis studenten och när jag är lat så tar jag mascara och foundation men annars så är det kajal, mascara och foundation :)

NordicSunset
0

Ska börja 8an och har aldrig haft smink. Om jag ska ha det blir det mascara på skolavslutningen, haha. Men brukar ha babylips och nagellack om det räknas.

Be the best version of you.

• Zoella
Denise.E
0

Puder , bronzer och mascara. Ibland en lättare foundation som jämnar ut hudtonen lite  , inte så täckande. Detta är på skoldagar men oftaste inte helger och lov om jag inte ska nånstans :)

[Smári-Alva]
0

Ska börja 8:an och har aldrig smink i skolan :p

Pinglan00
0

Jag ska börja 8:an.

Jag började sminka mig i 5:an. Men bara vissa dagar. En tjej skulle alltid klaga. Hade då Mascara, ögonskugga, rouge och läppglans. Lyckades oftast ta för mycket. 

Sedan i 6:an använda jag lite då och då. Mascara, rouge, ögonskugga och läpglans fast i mindre mängder och tjejn klagade bara första halvåret tills hon fattade att det var fler som använde smink i klassen. Sen började hon. Det roliga var att det var jag som lyckades använda det bäst då jag övat lite längre.

I 7:an använde jag bara mascara och läppglans. Folk fattar inte ens att jag har smink så när jag tog lite mera mascara så blev alla chockade och undrade om jag sminkat mig och jag bara

-Jag sminkar mig alltid…

I 8:an kommer jag nog ha som i 7:an

simskakan.blogg.se

En blogg om TS4

Sandrantolv
0

Mascara nån läppprodukt ibland inte när vi har jumpa och det har vi två gr per vecka och då har jag ingen smink för jag orkar inte stå och köa med 25 andra tjejer för en spegel och på helgerna och loven använder jag det inte om det inte är ett speciellt tillfälle.Och står mest och fixar håret och om det tar för lång tid då tar jag inte heller nån smink och jag ska börja i 8:an i höst.

[EmmiieErixon]
0

På lata dagar absolut inget men beroende på hur mycket tid det tar så lägger jag på det mesta. 😛

Purr
0

Använder bara svart smink runt ögonen, varken foundation, ögonskugga, ögonbrynspenna eller läppglans. Har ett gäng olika eyeliners för olika tillfällen beroende på var jag vill placera linjen, om den behöver vara vattenfast och så vidare… Utöver det har jag lite mascara och en ögonbrynsgel som bara formar ögonbrynen.😃

Banonym
0

I sexan använde jag bara mascara. Ska börja i sjuan nu och ska använda mascara och kanske ögonskugga ibland. Kan ha vit och eller svart kajal på vattenlinjen över och under ögat :) :D

Kadoor
0

Är rätt så lat, speciellt på morgonen, och tycker inte om att ha smink på mig heller, känner mig för "fin" och så.. Haha :p
Men när jag orkar sminka mig så har jag oftast mascara & fyller i ögonbrynen lite. Brukar inte vilja ha så mycket mer!

- Bring Me the Horizon, Guns N Roses & AD/DC är bäst -

LeeKnow
0

Börjar 7:an och har aldrig någonsin haft smink :)

Vill dock gärna ha men vet knappt vad nånting heter..

[Hallons]
1

Går i sjuan. Till en början hade jag smink sedan 6:an. Men nu kör jag för det mesta utan :)

ElinaS
0

Använder sällan smink, är för lat ;) Det vanliga är väl lite foundation för att täcka någon ev. finne. Ska jag vara lite extra fin typ på släktmiddag tar jag och fyller i ögonbrynen och tar lite mascara. Ska jag vara riktigt uppklädd typ vid skolavslutning så tar jag bort allt ojämt med foundation, skuggar och gör så att min näsa ser smalare ut med mörk matt ögonskugga, fyller i läpparnas kanter, målar i ögonbrynen, tar lite eyeliner vid utsidan ögat och tar på lösögonfransar :)

Larissa
0

Jag gick ut nian nu.

Har jämt mascara och ögonbrynspenna, oavsett hur trött jag är haha!

Använder en flytande eyeliner då och då, ca 50% av gångerna jag sminkar mig.

Förr hade jag foundation, puder och rouge nästan varje dag, men använder aldrig det längre (förutom på fester typ) för min hud är väldigt fin och "jämn", så är onödigt att använda massa smink som jag inte ens tkr jag behöver. Har ALDRIG en enda finne osv hehe och hade faktiskt någon/några finnar då och då förr när jag använde foundation osv så ofta!

nadilda
0

I sexan så sminkade jag mig väldigt, väldigt mycket 😛 Bodde i Norge ett år och då tyckte jag det var en rolig grej. Sedan när jag flyttade hem igen så började jag sminka mig minde och mindre och sedan en dag under åttan så bestämde jag mig för att inte sminka mig i skolan mer under hela högstadiet. Det gjorde jag inte heller.

Nu när jag börjar gymnasiet så tänkte jag börja sminka mig lite igen. Då blir det väl mascara, lite kajal, fixade ögonbryn, lite puder och något på läpparna. 🙂

love popcorn
0

Har aldrig sminkat mig mycket. Ska börja 9:an nu men kommer nog inte börja sminka mig mer för det. Jag går på en liten skola så det är inte några stora krav på att man ska vara "störst bäst och vackrast". Då och då använder jag lite mascara annars är jag helt utan smink. Jag är dessutom "känslig" mot vanligt smink runt ögonen så jag måste ha en speciell mascara. Det gör att det inte är lika roligt, man kan liksom inte ha det sminket som alla andra har eller det man ser på tv'n eller den bästa mascaran som ger "extra mycket volym".

hälsningar cornelia med kanin och hund

(har bara haft den i en dag)

http://corneliafashion.devote.se/

fridanordqvist
0

Använder nästan aldrig smink, förutom vid speciella tillfällen, dvs inte alls i skolan ;D
Börjar 3an på gymnasiet nu

ElsaN.01
0

Jag använder inte smink i skolan. Jag förstår inte för varför jag skulle göra det, jag kommer inte till skolan för att vara fin och dess utom så orkar jag inte sminka mig i en halvtimme för att jag är så trött att jag får mascara i halva ansikte och måste ta bort det och sminka nytt igen (eventuellt göra allt det nån gång till). Jag är för övrigt 12 (snart 13) år gammal. När jag kom till busshållplatsen första dagen i skolan (i 6:an) blev tjejerna helt förskräckta och utbrast i princip allihop -HAR DU INTE SMINK PÅ DIG!?! Jag svarade som ovan och fick till svar -SKA DU INTE ENS SMINKA DIG I ÅTTAN!?! Jag säger inte att det är något fel på att sminka sig, verkligen inte. Jag själv älskar att klä upp mig och sminkar mig gärna för tillställningar då jag vill vara extra fin. Detta kan dock ta lååång tid då jag inte är särskilt begåvad inom ämnet sminkning…

[oroligkaninägare]
0

Mascara i gymnasiet hemma naken utan den mysigast så hemma

[oroligkaninägare]
0

Mascara i gymnasiet hemma naken utan den mysigast så hemma

[Mathildaqdt]
0

Mascara, läppstift ibland (jag klär mig udda) ska börja i 7an

nottheonly
0

När jag gick i skolan så var det typ första dagen som jag orkade sminka mig, haha 😉 sen ibland om det var någonting speciellt som avslutning eller nått. 🙂

Sylwanin
1

Ibland har jag inget smink alls, men för det mesta lite concealer och ett färglöst puder för att sätta concealern, pyttelite mascara bara längst ut på topparna, rouge. Ibland duttar jag lite med något läppstift för att få en mjuk ton på läpparna, men oftast tar jag bara lypsyl. Ifall jag har lust så blir det även lite bronzer, men jag brukar egentligen inte tycka att det behövs.

Varma hälsningar

kokoskakan02
0

börjar 6:an på ny skola efter sommaren, kommer använda typ nagellack och läppglans men vet att vissa andra i min gamla klass använde typ mascara också.

Sylwanin
0

Javisst ja, glömde skriva att jag till hösten börjar 1:an på gymnasiet.

Varma hälsningar

Arinya
0

Jag ska börja på universitetet igen i höst, jag använder alltid Garniers BB-cream, E.lf. under eye concealer, elf blusher och maybelline eyeliner och mascara! 
Kramis!

www.josefinejonsson.for.me

[MARWAKE]
0

Det enda sminket jag använder är mascara. Fast jag brukar bara använda det på skolavslutningar annars på vanliga skoldagar använder jag inte något smink alls ;)

Niniz
1

Brukar inte sminka mig.  Om jag har mycket finnar så kan jag försöka dölja dem lite, men oftast inte :P Smink är så dyrt och min mamma hatar allt med smink så man riskerar en lång moralpredikan om "hurmktvackrarareallaärutansmink och sminkinbjudertilltrubbel" Eller ngt sånt om man bara böjer ögonfransarna! :o

Men ja det är svaret! Oftast inget, böjer dock ögonfransar ibland och Foundation/cover stick i undantagsfall ;)

Skulle dock vilja använda maskara och eyeliner ibland, men är kanske skönt att vara utan smink i det stora hela :P (går 1:a ring)

Zacinca
0

Har precis gått ut nian och bara gillar inte smink. Använder bara ögonfransböjare, fixar till ögonbrynen lite grann, concealer och läppstift (älskar läppstift) fast det är bara när jag ska lämna huset, hemma undeviker jag smink så mkt det går för pallar helt enkelt inte.

[..$Dog$..]
0

Foundation, concealer, puder, mascara, nagellack

Turast
0

Alltid i skolan är det hundtränardagar blir det oftast bara mascara :)

Konstinstagram: @toxiccetacean

Peta inte på salamandern. Den sover.

hahael
0

Om jag ska gå ut och det är annat än att typ gå ut med hunden, gå ut o jogga u get my point använder jag: Foundation, Concealer, Puder, vit kajal, ibland eyeliner, mascara, ögonbrynspenna och lite läppbalsam bara för att läpparna ska vara mjuka

Klart att laxen ska ha en jolle

molam
0

Har aldrig nånsin smink ^^ förutom på Tex Avslutningsbalen så hade jag mascara från HM Ögonskugga från HM och det var allt xD

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus