Självmordstankar.
Självmordstankar. Det har jag. Jag vill inte leva längre. Jag orkar inte leva längre. Jag förtjänar inte att leva längre. När man har tappat livsgnistan, vad gör man då? Mina vänner kommer åka bort hela sommaren och det vi gör är att prata om det som händer med alla i klassen. De pratar alltid om chattar jag inte är med i. Ingen chattar med mig. Det sårar mig, att de inte tänker på att jag inte vill höra hur roligt de har i chatten. Ingen frågar om jag vill vara med. Men jag är också otroligt irriterande. Jag fattar ingenting. Säger fel saker. Allt jag gör klassas som konstigt. Mina föräldrar verkar vilja att jag ska vara precis som min syster. Smal. Söt. Rolig. Smart. Jag är inget av det. Jag vill så gärna vara som alla andra. Jag blir arg på mig själv när jag gör fel. Jag blir så arg att jag slår mig själv. Inte hårt, jag är för feg. När jag var åtta eller så började jag skära mig. Sedan dess har jag mått dåligt, men det har gått upp och ner. Ibland har jag mått okej och kunnat strunta i allt dåligt. Ibland har jag stått vid mitt öppna fönster och tänkt "nu gör jag det, jag hoppar". Men jag har naturligtvis inte vågat. Men jag menar det, jag orkar inte längre. Det finns ingen mening för mig att leva längre. Vad ska jag göra? //Cloudy
Jag skickar pm istället. 🌺
Kontakta ungdomsmottagningen eller vårdcentralen. Du ska inte behöva känna som du gör och det finns hjälp att få.
Försök att se att du är bra som du är,de som inte vill umgås med dig missar något.
Prata med någon du känner du litar på, tänk på att det finns många som älskar dig tex dina föräldrar fast dom uttrycker sig klantigt. Straffa inte dig själv du är unik som du är!!! Livet är mycket upp och ner fast du inte ser det nu så kommer du se ljuset. Umgås med såna som vill umgås med dig dom som inte vill dem missar något. Ta inte ditt liv dom människor som är elaka är inte värda det.Försök att kämpa jag hejar på dig fast jag inte känner. dig.
Såklart det finns en mening för dig att leva, allt du inte sett och kommer få se. Dagen när du träffar någon du verkligen tycker om och kanske bildar en familj. Alla småsaker som du kanske inte tycker är något märkvärdigt nu men som sedan visar sig vara något stort. Du har mycket att leva för.
Är bara tvungen att länka denna video, så ge inte upp, du har massor att leva för. Never give up 🌺