Hur högt har ni med lurar ?
Jag byte mot mammas hörlurar funkar bättre i öronen men lika högt. Har så högt så det dånar ur hörlurarna om det hörs ut via dessa. Men hur högt brukar du ha?😄
Så jag hör
Det beror på vart jag är, men är jag ute så har jag bara så högt att det inte låter för dem runtomkring mig, tycker det är respektlöst med människor vars musik man kan höra om man står i närheten. Knappast så man vill höra deras bas, speciellt inte på bussar eller liknande.
Annars har jag högsta volym på, med undantag för några låtar.
Inte högt alls - tar hand om min hörsel :) Man hör nog inte om man sitter bredvid mig normalt.
Är konsert/festival skadad så har på högsta typ :)
Häst, Vardag & Hund
nouw.com/WallHund
Är jag bland folk så har jag så högt jag kan utan att det hörs för dom runt mig. Är jag själv så har jag lite högre, men fortfarande inte överdrivet högt. Tycker bara det är jobbigt att lyssna på jättehög musik.
Har jag väldigt ont i huvudet, så höjer jag dock lite till.
//Jessie
Dunka hörs ut ur mina lurar ;) Heligt galen i hög musik :3
På högsta. Tycker inte att jag hör så mycket annars, antingen är det dåliga lurar jag köper eller så är min hörsel dålig. Gissar på det sista, har alltid varit sån att jag helst lyssnar på högsta volym.
Har på allra högsta, är döv på ena örat och hör ganska dåligt på den jag hör med så vill gärna höra musiken 😛
Oftast högsta volym, för att slippa höra allt som pågår runt om mig.
/Robin | Medarbetare på Tonåringar iFokus
No one is weird or "not normal", because what's weird to one person is normal to someone else.
Aldrig så högt att det kan störa andra.
Har det högsta man kan ha.
You can not judge me unless you know me.
Jag har så högt jag kan utan att det hörs ut. Även om jag gillar att lyssna på hög musik, så känns det respektlöst mot de som är nära mig om de måste höra vad jag lyssnar på.
Lagom högt, i mina hörlurar så kanske i 4 av 10 "pluppen", om jag har på högsta kommer mina öron helt klart sprängas och sen bli jag döv.
Är jag ute så blir det aldrig högre ån att jag fortfarande kan uppfatta andra ljud. Lyssnar jag hemma genom lurarna så brukar jag ha lite högre men fortfarande inte så pass att andra kan höra. Har redan lite tinnitus då och då och vill inte förvärra det
Använder typ aldrig hörlurar eftersom jag tycker det är obehagligt, men när jag använder för att lyssna på typ ljudböcker (lyssnar inte på musik) har jag alltid på lägsta, men tycker fortfarande att det kan vara för högt ibland :p
Or yet in wise old Ravenclaw, if you've a ready mind, Where those of wit and learning, Will always find their kind
- J.K. Rowling
Högsta, fast om jag har in ears så blir diet lite lägre