Miljöpartiet
Har någon annan sett videoklippet som cirkulerar på Facebook där en i miljöpartiet pratar om att kvinnor är bättre än män när det gäller klimatpolitik? FÖR att männen åker mer bil, dom flyger mer och äter mer kött. Alla hennes argument om att världen ser ut som den gör idag är ju helt sjuka. Ni som sett den, vad tycker ni? (Är avstängd på politik iFokus, så jag tog upp det här)
Bacon, svaret är bacon.
Tycker det är helt sjukt att hon ens kan stå där framme och påstå såna saker. Jag tror inte att det stämmer att män flyger mer och äter mer kött, däremot kan det nog stämma att man kör mer bil. Nej sjukt
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Saken är ju att hon har lagt undan alla manliga studenter? Som om att det bara är viktigt att kvinnliga studenter ska få någonstans att bo, men inte männen? Och vad har den syrianska kvinnans skörd att göra med mannen som får sitta och äta kött? Alla kvinnor som äter kött då?
Bacon, svaret är bacon.
Finns det någon länk till detta klipp?
Det är inte alls orimligt att det stämmer om hon säger som 1 skriver, rent statistiskt, frågan är vilken relevans det har i diskussionen.
Jag tror inte heller det statistiskt är omöjligt.
Jag tror snarare det handlar om inkomst/yrke och inte om kön hurvida man flyger mycket eller kör mycket bil.
Jag hade nog snarare trott på det med flyg. Majoriteten av män (fick statistisk på 98% när jag gick på gymnasiet) är högt satta chefer och chefer för stora företag flyger runt till olika länder på möten och grejer. Sambons pappa är utomlands i princip varje vecka. Så visst tror jag att de kan flyga mer än kvinnor, generellt sett…. Men det var nog den sämsta anledningen jag har hört. 😛