Gjorde jag fel?
Jag är en tjej på 13 vårar som känner mig vilsen i en labyrint. För ett halvår sen insåg jag att jag var bi. Jag har alltid gillat en kille men började få känslor för en tjej.
För 3 veckor sen berättade jag för min bästis om att jag var bi. Hon sa inte så mycket. Sedan nästa dag i skolan ville hon inte vara med mig. Hon har kallat mig taffsare när jag ramlade på en tjej. Jag ville bara springa iväg och gråta. Jag fattar inte vad jag gjorde för fel… Vi hade båda bestämt oss för att bli i japansk stil. Nu säger hon att den stilen är det fulaste som finns.
Vad ska jag göra? Det kan vara försent nu då vi har sommarlov och hon inte har en hemtelefon, hemlig adress och ingen mobil. Jag berättade för tjejen jag har känslor för. Hon förstod precis och tycker det var hennes fel att hon är sån här mot mig. Jag tror hon börjar förstå att det är henne jag gillar.
Jag har även pratat med mina föräldrar och dom tycker att det verkar som att det är hennes mamma som har fått henne att berätta allt.
Jag tycker inte det låter som du har gjort något fel. Det skulle väl vara att du slösat bort din tid på en dålig vän isf…. Men jag tror du kommer att hitta många fler mycket bättre inom en snar framtid! :)
Strunta i henne. Det finns så många mer människor som bryr sig om dig för den du är och accepterar dig.
Dom som inte accepterar dig ska du slänga iväg. Dom är inte värd din tid. Även om det är lite svårt att släppa taget om en vän så är det för det bästa. Kan inte hon acceptera dig då tycker jag att hon inte är en riktig vän.
Lycka till med tjejen ^^
#1 #2 tack!
Du har inte gjort ett dugg fel skulle nog bara vilja säga att du "doged a bullet" när den där s.k. vännen försvann ur ditt liv!
Hitta riktiga vänner som accepterar dig för den du är och skit i henne.
Med vänliga hälsningar, Joanna - medarbetare på Anhöriga
“The future belongs to those of us still
willing to get our hands dirty”
†
#4 Ursäkta men dodged* :)
#5 Oh sweet Jesus! Missade en bokstav! Tänkte inte ens på det eftersom att allt jag skriver på engelska får röda streck under sig eftersom att min dator är inställd på Svenska…
Doged doged… Voff
Med vänliga hälsningar, Joanna - medarbetare på Anhöriga
“The future belongs to those of us still
willing to get our hands dirty”
†