Tonåringar iFokus

Tonåringar

Etikettövrigt
Läst 773 ggr
iithebreather
0

Nu blev det svårt..

Hej!

Jag har pratat med en del killar nu när jag är singel. För bara några dagar sedan skrev en att han ville träffas, blev såklart jätteglad eftersom jag jätte gärna vill träffa honom.

Finns en annan kille som jag också pratat med rätt mycket för ett tag sedan, men som började skriva med mig idag igen och förklarade allt om vad han ville och vad han kände för mig. Nu vill han träffas. Jag vet inte vad jag ska göra, kan ju inte direkt börja träffa båda samtidigt. Han första bor rätt nära och är ett år äldre, medans han andra bor långt bort men är ett par år åldre.

Jag vet inte riktigt hur jag ska göra, eller vem jag ska "välja", och vad ska jag säga till han jag inte "väljer" utan att låta bitchig..

[Nappiz]
0

Självklart ska du ju välja vem du tycker mest om :) annars kan du ju träffa båda två en gång och sen se om det klickar med någon av dom. Den du inte "väljer" (eller kanske båda två) är det bara att säga det va trevligt att träffas och sen om han hör av sig är det bara säga att du är upptagen och skriv inte till honom utan svara endast om han skriver. Börja svara kort fattat(INTE otrevligt) han kommer fatta hinten ;)

iithebreather
0

Ja, men problemet är att den första känner jag mer då vi gick i samma skola ett tag, dock inte längre. Han andra har jag aldrig träffat innan så vet inte alls hur han är i verkliga livet..

[Nappiz]
0

Ärligt talat tycker jag att han du känner låter bättre i teorin men alltså.. Det handlar ju om dina känslor då spelar logik ingen roll :) Som sagt om du känner att han du inte träffat inte är någon skummis(som det tyvärr finns när man möts på internet etc) så tycker jag du ska träffa honom iallafall en gång och jag tror att du då kommer veta vem du tycker mest om :)

iithebreather
0

Ja, folk jag känner tycker också att han jag redan känner låter bättre då han bor i närheten, är mer i min ålder osv. Jag har tänkt träffa han andra och se, men vad ska jag säga till han andra (han jag känner) om han får reda på att jag träffar någon när jag redan sagt att jag vill träffa honom och sånt..

KaiPon
0

Jag tycker du borde träffa båda på olika dagar, och om du inte klickar med någon, så säg det, var ärlig. Säg 'Du, jag tyckte inte vi riktigt passar ihop', och om du ändå vill ha kontakt fast som kompis så lägg till det. Börja inte svara kortfattat på hans sms eller så, det kan bara göra så att han blir förvirrad och så.

Just a Block Party MonstAr with a Heart of Gold on this Blue Planet
http://vizualfreakkaipon.blogg.se/

[Nappiz]
0

Hur skulle han få reda på det om inte du berättar? dessutom så säger jag inte att du ska träffa honom och förklara din eviga kärlek och älska tills gryningen. Det är ba att mötas, ta en fika och bara helt enkelt lär känna varandra :) Bara för att du träffar honom betyder det inte att du ska ha något slags romantiskt förhållande med honom. Som sagt träffa honom bara och PRATA och sen se om det klickar och om det inte gör det. Om det inte gör det säg bara öppet och ärligt upp kontakten med honom. Och dessutom om du redan har någon du faktiskt tycker om och som tycker om dig tillbaka så ska du kanske inte ens försöka se om du gillar någon annan ;)

[Nappiz]
0

#5 Det var mer ett förslag om hon kanske tyckte det var jobbigt att säga rakt ut, såg nu att jag skrev lite otydligt. Men som du säger, kanske bättre att säga rakt ut :)

iithebreather
3

Jag tänkte igenom allt och kom fram till att det kanske är bäst om jag inte träffar har andra, äldre som bodde långt bort. Delvis pga av att jag har svårt att åka iväg så pga av alla mina djur, han är mycket äldre än mig, och igår skrev han på ett sätt som visade att han INTE var min typ av kille. Så igår förklarade jag detta för honom, han blev lite ledsen, om han inte bara skojade. Har fortfarande lite svårt att tro att han skulle vilja träffa MIG, flera år yngre och inte alls nått speciellt..

Han andra känner jag ju redan och vi snackade mycket igår och det känns bara väldigt bra med honom.