Tonåringar iFokus

Tonåringar

Etiketthobby-och-fritid
Läst 1169 ggr
Tessan01
0

Tjäna pengar?

Hejsan på er!

Jag hade tänkt att samla / tjäna pengar till en systemkamera. Mitt syfte skulle vara att få ihop 3000-5000kr på 4 1/2 månad. Då jag kan börja i Augusti och skulle vara bra att kunna köpa den lite innan jul. Jag bor inte i ett så stort samhälle men kan ju hitta på nåt. 🙂 Så har ni några tips så kommentera gärna!

Mvh. Tessan

Rumblebee
0

Trädgårdsarbete , barnvakt , djurpassning, gå ut med hundar, dela ut reklam, om du har en kreativ hobby kanske du kan skapa och sälja lite. Är det enda jag kan komma på nu

Tessan01
0

Tack #1! Nu fick jag en idée 😂 Holler på med hamstrar på min fri-tid och pysslar görna med. Kan tex göra några hus av glass pinnar och limpistol lim eller nåt liknande. Kanske 50kr för ett hus? Tror ni det är ett rimligt pris? Annars kostar hus oftast 60-250 kr styckk från affär.

Rumblebee
0

Ja du kan ju alltid försöka :) tänk bara på att kolla upp vilka material du behöver och sedan se var du kan köpa det någorlunda billigt så att du fortfarande får ut en liten vinst i alla fall på byggena.

[Nelley]
0

Ja och limmet får ju självklart inte vara giftigt om hamstern skulle få för sej att äta det, såå… du måste hitta ett lim man kan äta xD

[Mathildaqdt]
0

Läste nån gång att panduro hobby lim inte är giftigt :)

Tessan01
0

Jag har hemma ett lim som är giftftorr för hamstrar. Men skall nog köpa på limpistol lim då det är giftfritt för hamstrar vad jag har hört. Skall se en gång till :)