Tonåringar iFokus

Tonåringar

Etikettalkohol-och-droger
Läst 1608 ggr
[oroligkaninägare]
0

Sluta t röka !

Jag har börjat snusa har slagit vad med min kille ! Kommer bli hemskt men jag ska fan klara det !!!

[oroligkaninägare]
0

Heja gärna på mej ;)

Halcyon
24

Så du har slutat röka för att snusa…? Well, ditt val men förstår inte riktigt varför. Bättre att sluta helt istället, snus är inte bättre :)

we're always chasing that paradise

[AnimalLover1]
4

Hej :)

Prickbarnet
5

snus är väl ändå lite bättre äm att röka eftersom det inte skadar lungorna? det är ju bäst att sluta helt men men.

silverfiisk
14

#4 snus skadar andra organ, så det är inte bra för kroppen det heller. Sen tycker jag att det är bättre att snusa än att röka (om man måste) för att det drabbar inte omgivningen på samma sätt. Röker du så blir andra tvungna att andas in röken, men snuset påverkar inte folk omkring. Fast det bästa vore ju att varken röka eller snusa..

[AnimalLover1]
3

Förresten, varför har du slagit vad om att snusa?

[EmmiieErixon]
8

känns som en dålig vadslagning…kan ni inte slå vad om vem som får plats med mest pannkakor i munnen eller nått annat mer harmlöst som inte skadar din kropp så mycket…

[MARWAKE]
1

Såg en rubrik på Aftonbladet "snus räddar liv" haha verkar inte så troligt. Tekniskt sätt är ju snusa bättre än att röka. Men allra bästa är ju att inte göra något av dem ;)

[MikeW]
4

Bra att du ska försöka sluta röka. Synd bara att det kräver ett vad för att du ska sluta. Att sluta röka är något alla borde göra och veta att det är farligt för dig och ha tillräckligt bra sinne för att inse att hålla på med det är dumt.

Det borde vara självklart för dig att sluta röka. Borde inte krävas ett vad för att du ska sluta. Men men, bättre att du försöker sluta med ett vad än att inte sluta. Sen kan du sluta snusa också tycker jag. Sluta med allt.

Jag har själv hållt på med nästan allt. Har/hade rökt i flera år, drack alkohol, provade snusa men mådde så dåligt av det att jag spyr nu av bara lukten. Jag höll på med röka och dricka många år när jag var mindre. Men jag slutade helt, och känner mig mycket bättre nu. Du kommer också må mycket mycket bättre om du slutar med allt sånt.

Lycka till.

[oroligkaninägare]
0

Får se om jag lyckas :)

[oroligkaninägare]
0

[oroligkaninägare]
0

[oroligkaninägare]
0

[oroligkaninägare]
0

[oroligkaninägare]
0

CupcakeGod
19
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag har slutat äta choklad för att börja äta glass.

Fridaaaa
9

Du har sagt innan att du aldrig mer skulle snusa när du gjorde det innan. Känns mycket som undanflykter kring det.

Visst snus skadar inte lungorna och så men skadar bland annat tänderna. Ska du köra, är nicotinfritt bättre alternativ, men helst sluta med allt sånt skit

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

NordicSunset
9

ÅH!!! VARFÖR inte bara sluta med båda? När du ska sluta med att röka kan du väl ändå sluta med att snusa också?

Be the best version of you.

• Zoella
[oroligkaninägare]
2

Visa behöver nikotinet det är bara inte att sluta en känslig sak för mej blir rädd och feg utan mitt nikotin. Plus att det vill jag inte bli !

Klebold
11

#19 Jag kan lova dig att nikotin inte gör dig modigare eller mindre feg - det är bara du som inbillat din kropp att den blir modigare av det. 
Hitta något annat som gör dig modig! Kanske en speciell låt du kan nynna på, ett tecken eller liknande. Brukar själv alltid gå runt med ett kors runt halsen och blir jag orolig rör jag vid det för att finna lite styrka :)

Med vänliga hälsningar, Joanna - medarbetare på Anhöriga
“The future belongs to those of us still willing to get our hands dirty”

[EllenAlicia]
3

men brukar inte folk som vill sluta röka snusa så det blir enklare? och sen slutar de helt?

Juliaskaniner
9

Måste bara fråga, är du samma person som gladamarsvin o de kontona?

www.shadrins.weebly.com ~ uppfödning av hoppkaniner
-Medarbetare på Social Fobi Ifokus, Välkomna in! -

dermot
9

#22 I think u know the answer ;)

// Anka
~ It's interesting to watch devils cry when angels want to stab you in the back. ~ 

[rumelle]
2

Det är bättre att du försöker sluta helt än att övergå till snusning. Du har ju skrivit förut att du ångrat att du överhuvudtaget började snusa/röka, right?
Angående hälsorisker så är ju snusning bättre eftersom du inte utsätter andra för passiv rökning. Dock är det oftast svårare att sluta snusa än att sluta röka. Genom snusande får man i sig en större dos nikotin än vid rökning, vilket leder till att beroendet blir större = svårare att sluta. 
Vad jag minns så har du inte heller rökt/snusat någon längre tid, så att sluta nu vore en stor investering i din framtida hälsa och något du bara kan tacka dig själv för i framtiden.

[oroligkaninägare]
0

Jag är beroende över ett år nu exakt och lite mer !!

[AnimalLover1]
11

#25 Gillar du att vara beroende? Du verkar vara stolt över ditt nikotinberoende..?

Portie
0

Ett år.. Vet folk som varit beroende i flera år som slutat tvärt. Min farfar rökte väldigt mycket väldigt länge men han bestämde sig en dag för att sluta bara sådär. Han klarade det galant men det var redan tyvärr försent. Han fick iallafall leva rökfri i några år iallafall.

stinus
4

Låt henne röka eller snusa om hon vill människor

Regnbågehell is empty. All the demons are hereRegnbåge

GråttNyttHår
9

Varför har du behov av att starta exakt likadana trådar som på det kontot du hade innan? Använd dom trådarna och sluta spamma.

Den enda som kan ändra dig är du.

Fridaaaa
0

#28 Skapar man flera såna här trådar, så blir det såna här svar…

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

CupcakeGod
8

#23 Hahaha!! Är det typ inte hennes 10de konto?

[EmmiieErixon]
1

jag orkar inte ens…

solus
4

*Facepalm*

http://solus.blogg.se/