Jag är så jävla helvetes dum :(
Hej!
Det här kommer bli ganska långt eftersom jag behöver förklara hela situationen. Jag flyttade och började på en ny skola i början av 8:an. Jag var ganska ensam och hade svårigheter att skaffa vänner och prata med någon. Efter ett par veckor började jag märka att en kille i klassen såg ut som om han var intresserad i mig. Han var en av då få i klassen som pratade med mig, men till skillnad från de andra så var han den som började konversationen hela tiden. När tiden gick så var det ganska uppenbart att han gillade mig. Han rörde vid mina händer på flera tillfällen, försökte sitta på den närmsta bänken, och en gång på Halloween så knackade han även på i hemma dörren och frågade efter mig, men jag var för blyg och såg förfärlig ut för att komma ut. :(
Han var så väldigt uppenbar med sina försök när vi började 9:an att hela klassen märkte, och jag insåg att jag tänkte på honom hela tiden och var kär, men jag var för blyg för att ens titta på honom. Inte bara ögonkontakt, men även att bara titta på honom var väldigt svårt för mig då jag varit blyg i hela mitt liv!
I slutet av 9:an på sista veckorna av skolan så insåg jag äntligen att jag snart kanske inte får se honom längre (vi bara såg varandra i skolan), och kämpade med att få mig själv att bestämma att berätta för honom det jag känner. Jag var helt bestämd när den sista veckan kom, men han var inte där. Ingen visste om han varit sjuk eller inte, men hans pappa var med på sista dagen för att ta emot hans betyg. Jag var helt deprimerad och fortfarande är om det. Jag har kämpat med att få tag på han eller hans nummer, men fick bara reda på att han faktiskt bor i min gård. Jag har tankar om att knacka på eller stoppa ett brev i brevhålet, men själva tanken får mig att rodna. Hur ska jag göra för att få tag på honom? Vad tycker ni att jag ska göra? Jag måste verkligen göra det! Jag har inga nära vänner att be om hjälp!
''You never know what you have until it's gone'' fan va sant :(
Om du har facebook och kan hela hans namn så kan du söka på honom och skicka ett sms via facebook🙂
Knacka på och fråga hur det är med honom och varför han inte var med sista veckan. Han blir säkert glad över att du bryr dig. :)
// Anka
~ It's interesting to watch devils cry when angels want to stab you in the back. ~
Jag har redan försökt med Facebook och har sökt men hittade inte honom. :(
Och jag funderar fortfarande om att knacka på, men fråga om varför han inte var med på avslutningen kan inte jag göra då avslutningsveckan var över flera veckor sen. Det skulle vara väldigt konstigt och pinsamt. :(
Äsch, släng in ett brev i brevinkastet! Och be honom höra av sig om han är intresserad av att träffas. Om han inte hör av sig så vet du. Men chansen finns ju att han är din framtida livskamrat, och sånt vill man ju bara inte slarva bort för att man är lite blyg!
Jag var i en liknande situation för 10 år sedan. Tog modet till mig och sade hur jag kände. Nu är vi gifta. :)
Om jag var dig hade jag gått dit, knackat på… Vad som händer efter det kan man inte planera..
Men tänk om det är en av föräldrarna som öppnar dörren/öppnar brevet? Om det inte var för det så skulle jag faktiskt gå och knacka på
#6 Om de öppnar dörren, fråga om honom. Skriv på brevet "Till (Namn)" så vet alla att det är till honom
People wants happiness, nobody wants pain, but you cant make a rainbow without any rain
om du har adressen så kan du söka på den då brukar hemtelefon komma upp:)
Gud vad bra jag stavar…
Ett tips om du knackar på är att inte fråga för mycket om varför han inte var/är i skolan om han inte verkar vilja prata om det själv. Det är en sådan grej som skulle kunna få mig att brista i gråt om någon nämnde det vid fel tillfälle.
Knacka på bara säg Hej läget? Lust att hitta på något, typ vad som helst! och sen kommer eran dag säkert flyta på bra efter det :) Föreslå picknick och handla lite gott tillsammans :)
Knacka på du! :)
/ Medarbetare på Hermelinkanin iFokus och Lejonkaniner iFokus.