Tonåringar iFokus

Tonåringar

Etikettstudier-och-utbildning
Läst 472 ggr
emma071
2014-07-08 22:51
0

Körkort

hej på er! 

Jag tänkte höra mig för lite, jag har övningskört hemma i ca 1-2 år nu har jag skrivit in mig på körskolan och har böcker som jag läser i och svarar på frågor på datorn. 

jag har bokat mig första körlektion igenom körskolan , i augusti pga bokningar och semester osv. 

men sen då ? jag menar vad ska man börja ?? känner att jag inte har någon koll alls faktiskt!

Stå på dig,annars gör någon annan det

www.nouw.se/fuckingfuckface

MsSofieG
2014-07-09 00:16
0

Dom hjälper dig på körskolan :) Efter första lektionen kommer du veta vad du måste öva mer på ^^

emma071
2014-07-09 02:52
0

okej ! ja tänkte fråga massa då också så jag har koll, men tänkte att jag kan likaväl kolla här med ! :)

Stå på dig,annars gör någon annan det

www.nouw.se/fuckingfuckface

[rumelle]
2014-07-09 08:22
0

De brukar ha vissa lektioner som man måste gå igenom så att de får se vad du kan. Om det är något du behöver träna extra på så säger de till.

Inaarah
2014-07-09 12:33
0

Det finns olika körövningar man jobbar med. Övning 1 är t.ex att ställa in körställning, 2 att starta och stanna vid vägkant, 3 växling osv. Så man jobbar utifrån dem helt enkelt! Läraren kollar av var du befinner dig, vad du kan, vad du behöver träna mer på och så. Om du skriver in dig borde du få köpa böcker. I mina böcker finns alla övningar med, vilket gör att jag kan öva på dem hemma. :)