Tonåringar iFokus

Tonåringar

Etikett: måste-skriva-av-mig
Läst 1798 ggr
[oroligkaninägare]
0

Hur ska man få pappa att sluta ringa ?

Jag vill inte byta numret då alla vet det vi har gjort allt både mamma och jag han ringer dolt. Nu mera vilket är as jobbigt för mej att min far ringer mej han tog på mina bröst och mamma har egen vårdnad om mej det sista åren som omyndig men nu när jag är myndig väljer jag ändå mamma. Med tanke på pappa gjort mot mej för några år sedan. Står mamma nära och hon är min bästa mamma

GråttNyttHår
13

Fattar inte hälften av ditt inlägg, din far tog dig på brösten och då fick din mamma vårdnaden eller vad? Men din pappa ringer med hemligt nummer? Om ingen du känner ringer med detta så spärra då på din mobil att folk med dolt nummer ska kunna ringa.

Eller skit i att svara. Eller ännu bättre: Säg att du inte vill ha med han att göra.

Den enda som kan ändra dig är du.

00eme05
1

Håller med #1 Spärra honom

People wants happiness, nobody wants pain, but you cant make a rainbow without any rainHjärta

[oroligkaninägare]
0

Hur spärrar man han ? Ja han tog på min byst och sen fick mamma kämpa mot egenvårnad men fick den till slut mina sista år som ungdom :)

MoaL
7

Vad är problemet? Det är ju som GråttNyttHår säger bara att strunta i att svara, eller svara och säga att du inte vill ha med honom att göra. Eller svara, och när du hör vem det är är det bara att lägga på. Det är inte alls svårt.

Är man tonåring så behöver ingen förälder kämpa för egen vårdnad om barnet själv endast vill vara hos den föräldern. Man väljer själv vem man vill bo hos.

Mvh,
Moa
Sajtvärd på Eremitkräftor och Snäckor

GråttNyttHår
7

#3 om detta hänt en gång så tycker jag att det låter konstigt att sista åren av din ungdom fick hon vårdnaden om det hände en gång. Men men, du skriver som sagt ganska luddigt alltid.

Kolla på din telefon så ska du finna, eller googla

Den enda som kan ändra dig är du.

Inkanyezi
2

Det går inte att spärra i alla telefoner, men i smartphones kan man göra det. Däremot finns ett hinder, och det är att man kan bara spärra enskilda nummar. Jag vet inte om det går att generellt spärra hemliga nummer, alltså telefoner som inte presenterar sig som nummer - det kan i så fall ocskå ha nackdelar. 

Så antagligen går det inte att spärra, utan man får titta på skärmen och se om det är ett hemligt nummer, dvs att personens namn inte visas eller att det inte finns något telefonnummer (okänt nummer), och då trycker man bara bort det. Då kan man så klart missa ett samtal man skulle vilja ha tagit emot, men det får man ta. 

Ett alternativ är att själv skaffa hemligt nummer, där det kanske smidigaste är att ha en kontantkortstelefon. I så fall kan bara de som numret lämnas ut till ringa.

[oroligkaninägare]
0

Rätt där jo hittade det på min iPhone men bara kontakter

jossan...
0

lägg till honom då!?

Gud vad bra jag stavar…

[oroligkaninägare]
0

Hur han ringer dolt!

jossan...
0

finns han inte på hitta.se

Gud vad bra jag stavar…

[oroligkaninägare]
0

Jo ;)

MoaL
2

Hemligt nummer syns inte på Hitta.se.

Mvh,
Moa
Sajtvärd på Eremitkräftor och Snäckor

Pinglan00
1

#12 Han kanske har bara knappat in att ringa dolt? Det går på min mobil. Sen kan jag ringa vanligt direkt efter.

simskakan.blogg.se

En blogg om TS4

ElinaS
1

Om det är han som ringer när du svarar på dolt nr så kan du lägga på direkt om du inte vill säga rakt på sak att du inte vill ha med honom att göra. Kanske kan det gå att få beviljat kontaktförbud om du pratar med polisen?

[Tilde]
4

Skaffa hemligt nummer! Jättebra om man inte vill bli uppringd av folk man inte känner eller inte vill höra från.