Vikt osv
Tycker det är sorgligt att det har börjat dyka upp så mycket trådar om vikt osv.
Som om dom står och skriker "är jag tjock?" "Är jag fet?" "Är jag överviktig?"
ÄR det verkligen så hemskt viktigt att vara supersmal och se ut som alla andra?
Klart man kan undra, men att de flesta är så jäkla oroliga över att dom kanske råkar väga ett kilo extra eller två.. Liksom jag 180 lång, väger 70 kilo och är inte ens i närheten av fet, Tänk liksom på att det är muskler som tar upp massa vikt, så tänk, du är kanske superkrallig om du har lagt på 2 kilo? 😉
Bacon, svaret är bacon.
Ja, jag tycker också det är synd att många är så fokuserade på vikten. Dom flesta verkar dessutom inte tro på en när man säger att det är en helt normal vikt. Så länge man mår bra, så spelar det väl ingen roll.
Dock ska väl jag egentligen inte säga så mycket, jag har själv gått ner ca 10 kg senaste året (från 72 kg till 63 kg, med målvikt 60 kg). Men det var mer för att jag mådde dåligt och jag inte trivdes med det, inte för att jag jämförde med andra (då skulle jag ha fått ta en mycket lägre målvikt).
//Jessie
#1 Ja asså om jag skulle jämföra med alla mina andra kompisar så skulle jag må extremt dåligt då alla mina kompisar ligger mellan 50-60.
Bacon, svaret är bacon.
Främst är det okunniga människor som stirrar sig blinda på siffror, skit i dom förbaskade siffrorna som bmi, vikt och allt vad det nu finns för INGEN är lik den andra.
Jag väger mig aldrig utan kollar hellre på kroppen under träningensgång, muskler väger mer en fett så jag väger hellre mer än "vardagliga" tjejer men på köpet fått bättre hälsa och uthållighet.
Hur hade ne värld sett ut om varenda kvinna kom med samma form ? Vikten spelar ingen roll.
People wants happiness, nobody wants pain, but you cant make a rainbow without any rain
Håller med TS att det är tråkigt att höra allt detta vikt-tjat. Tycker bara det är tråkigt när alla tror att man måste vara underviktig för att vara fin, eller nåt. Har aldrig fattat den grejjen men det verkar ju vara något sådant.
Till er tjejjer, en kille föredrar en tjej som kanske väger dessa 5kg extra och som är självsäker och framåt och positiv framför en tjej som inte tror på sig och klagar på att man väger för mycket. För varje tjej (eller kille..) så finns det en partner (tjej eller kille, vad man nu gillar) som antingen tycker att man är snygg i den kroppsformen smal/vanlig/tjock eller en som inte bryr sig, för att det inte är det viktiga för den personen.
Ni som tror att BMI funkar bör tänka om, framförallt innan man har växt klart, alla saker i kroppen, så skulle väl säga att ingen under 20 kan lite på det helt. Jag är enligt BMI rätt överviktig, hur ser det ut för mig i verkligheten? Är jag överviktig? ja. Så mycket som BMI "säger" att jag är det? Nej.
Om ni försöker gå ner i vikt för att en h*n ska gilla er, tänk då om. Vill ni vara tillsammans med en person som inte "accepterade" eller var intresserad av er bara för h*n tyckte ni vägde för mycket innan? Skulle inte tro det. Skulle det vara så för mig så hade det inte varit något snack om saken, jag vill inte vara tillsammans med någon som dömer ut mig pga min vikt. +/- 10kg tycker inte jag ska spela någon roll om ens partner går upp eller ner.
Jag själv har inga problem alls med olika kroppsstorlekar. Det ENDA jag har problem med är när som är smala "OMG, gick upp 1kg, måste banta", ni vet vad jag menar. Är det så att det är något man behöver se läkare för (kan inte alls detta med anorxia osv så bra) så tycker jag man ska göra det. För det finns ingen kroppstyp som är bättre än någon annan.
Något jag gillar se hos en tjej, det är en tjej som är bekväm med sin kropp. Typ "detta är jag, detta är min kropp. Passar det inte så fuck off! ;) ", detta oavsett kroppsform. Tjock,normal,knubbig,smal,whatever, den som kan utstråla snygghet ses ofta som snygga, sitter man och oroar sig över folk ska tycka så blir det svårare att se en person som snygg.
So girls 'n guys, let it all hang out!
För varje person, oavsett kroppsstorlek, så finns det någon som tycker ni är snygg/sexig/fin. Jag lovar. Jag har sett större mirakel än så i mitt liv! ;)
#5 +1 för din text ;)
#5 ♥♥♥
// Anka
~ It's interesting to watch devils cry when angels want to stab you in the back. ~
#5 👍
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
#5 Helt rätt!! 😃