Tonåringar iFokus

Tonåringar

Etikett: mode-och-skönhet
Läst 3053 ggr
[oroligkaninägare]
1

Sminkar ni er på sommaren?

Jag sminkar mej inte under varma dagar på sommaren känner då att sminket är i vägen lika söt utan med. Kanske ser yngre ut men vad gör det :) Mascaran finns ju ändå kvar ;) hemma in för gymnasiet Sminkar ni er på sommaren ?

[rumelle]
1

Jag går aldrig ut osminkad.

Scorpio97
2

Sminkar mig varken på sommaren eller på vintern.

//Jessie

[Tuulikki]
0

Nja, jag använder mascara då & då. Väldigt sällan nu på sommaren när jag duschar och badar mycket :) Sen träffar jag i princip bara min pojkvän + att jag bor på landet, och då "lider" ingen av att se mig osminkad :P

[AnimalLover1]
0

Nepp, orkar inte haha och är ändå bara hemma.

panini
0

Sminkar mig aldrig, så nej :P

[oroligkaninägare]
9

Sen vågar jag stå upp för vem jag är och då behöver inte sminket åka på :)

*~HamsterHamster~*
0

Högst mascara, har ingen lust att ha uttorkad puderhud xD brukar gå utan över sommaren

mvh, HamsterHamster

Hela mitt liv går ut på djurskydd.

[oroligkaninägare]
0

Sen i Göteborg åker smink skiten på ;) Då vill jag inte visa mej utan fy nä aldrig

Portie
0

Använder i princip aldrig smink under sommaren, bara vid speciella tillfällen.

NordicSunset
3

#8 Varför?

Be the best version of you.

• Zoella
[oroligkaninägare]
0

Ja i jag känner mej inte bekväm där gäller knappt inte Jönköping heller känner mej typ 14 i mitt utseende i stor städer. Där det alltid finns folk runt mej så skäms jag !

[EmmiieErixon]
0

Fast Jönköping är ju fett litet 😂 

Ne jag går sällan helt sminkad på sommaren! Jag får så fin och solkysst hud så det vore ju skam att gömma den då bara maskara och lite fix på ögonbrynen och redo att gå. Fast annars bara maskara 😛

dermot
0

Lika lite som på vintern. Det vill säga inget alls :P

// Anka
~ It's interesting to watch devils cry when angels want to stab you in the back. ~ 

[MikaelaR]
0

Jag sminkar mig aldrig

[Tuulikki]
26

Jag stör mig rejält på att det är så skambelagt och "fel" att sminka sig. Varför säger vissa saker som att man inte vågar vara sig själv utan smink, använder det som en mask och typ gömmer sig bakom sin make up? Jag sminkar mig för att FRAMHÄVA mina ögon, och för att jag tycker det är KUL. Det har inte ett skit med min självkänsla eller mitt självförtroende att göra så snälla lägg ner. Man behöver absolut inte sminka sig om man inte vill, men sluta "se ner" på oss som sminkar oss.

Jag vet att det finns de som trivs bättre i smink och är mer självsäkra då, men det gäller ju inte alla, och jag tror knappast att de kommer känna sig mer bekväma utan smink bara för att man brer på om att man själv minsann inte "behöver" sminka sig.

[MikaelaR]
3

#15  Jag har aldrig skrivit att det är skambelagt eller fel att sminka sig? det är väl ok om folk tycker det är kul att sminka sig, själv sminkade jag mig i flera år när jag var yngre vilket gjorde att jag hade huden fylld med finnar slutade med smink och fick finare hud!  dessutom har jag känt lite tvärtom mot va du säger att folk tycker jag är konstig för att jag inte sminkar mig eftersom det är vanligt att folk sminkar sig.

Vad jag menade med mitt inlägg var att jag har hört folk säga och läst på detta forum folk som säger att dem inte vågar gå ut utan smink, vem sminkar man sig då för? då verkar det ju vara som man gör det för andra och inte för sig själv? eller? ja jag vet inte. Lämnar diskussionen nu, är ändå inte insatt i smink och vill inte diskutera mer ^^

Så hejdå…

Flöffo
2

#16 Det finns jätte många människor som tycker så och #15 behöver inte ha svarat på din kommentar. Hon kanske bara kom och tänka på det när hon läste ditt inlägg. Det behövde inte vara riktat till dig. Men men, vad vet jag. :))

//Flöffo

dermot
13

#15 Då kan ju folk som sminkar sig sluta se ner på de som inte gör det. Jag tycker absolut att man får sminka sig om man vill, men jag har fått höra hela mitt liv att jag är äcklig som inte sminkar mig.

// Anka
~ It's interesting to watch devils cry when angels want to stab you in the back. ~ 

[Tilde]
0

Beror väl på vad jag ska göra. Ska jag på stan eller sitta på café/restaurant så sminkar jag mig lite. Ska jag bara gå på promenad eller vara i trädgården/träffa kompis så nej då sminkar jag mig inte.

[Tuulikki]
1

#16 Det var inte ditt inlägg jag svarade på, men precis som #17 säger kom jag att tänka på det när du nämnde "masken".

#18 Absolut, tycker jag skrev ganska tydligt i mitt inlägg "Man behöver absolut inte sminka sig om man inte vill".

Det jag ville poängtera är att man får göra precis hur man vill, och att vi inte ska klanka ner på varann oavsett hur vi väljer att göra.

Sugar Mist
2

Nej. Vet dom som fått missfärgningar i huden av foundation när dom varit i solen med smink så nu går jag helt osminkad ute under sommaren.

-

[Budgies]
0

Om jag ska ta kort på mig kan jag ta lite mascara för att visa ögonen  men om  jag bara känner för att sminka mig för att det är kul och för att jag vill slösa så gör jag det. Jag gillar att slösa mitt smink haha. 

Jag har absolut inte smink i stan eller något sånt för det tycker jag är pinigt. När jag skojsminkar tar jag läppglans en svart vanligt penna som ögonbryns penna och eyeliner och en mascara, men det är lite olika. Dock smickar jag mig några halva dussin i året sammanlagt.

Nelly12
1

Jag sminkar mig aldrig! Jag har knappt ALDRIG ens testat smink. Tycker inte heller om när smink är djurtestat och sånt. (Det finns sånt som är det, men också sånt som inte är det) tycker också att vissa användare av smink ser ner på oss som inte använder, ville bara ta upp det eftersom att ni sagt det motsatta också. ;) så inget bråk nu då.

⠀
⠀instagram @drawing_ella

Fridaaaa
0

Enbart när jag ska till jobbet eller iväg men inte när jag är hemma.
Men använder enbart mascara och kajal.

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Gaiezza
0

När jag känner för det

Bacon, svaret är bacon. 

[Tilde]
6

Tror endast det är lagom omogna tonåringar som skulle se ner på sminkanvändare/de som inte använder smink.. 🤔 Makes no sense! haha

panini
7

#23 Samma här ;) Även mina kompisar säger att jag borde använda smink för att jag blir "jättesöt då", och mamma säger att jag ska använda det för att jag ska "börja se ut som en tjej". Alla vet att jag hatar smink, enormt tråkigt och tycker att man är finare utan smink :) Så när någon säger till mig "du borde använda smink för du blir sötare då" så svarar jag bara "och du borde sluta använda smink för att du är sötare då" och då är konversionen slut. :)

VilmaKristina
0

Sminkar mig alltid, vare sig jag bara är hemma eller ska ut. 😉

• Once you see it, you can never forget. Once it sees you, you can never escape.

Miniland
0

Sminkar mig på sommaren, men inte lika ofta som annars. Bara om jag ska göra något särskilt  :)

~I am quiet because if I would speak I would tell the truth and hurt people ~

00eme05
2

Sminkar mig aldrig, tycker sminket kliar så jag smetar alltid ut det. Mascaran är tung och det känns som sten, sån kräm förhuden kliar och kliar och blir varm… Hör från massa folk Oh Sminka dig! Oh den här tjejen med smink vill jag se i skolan! Jobbigt kan man säga haha

People wants happiness, nobody wants pain, but you cant make a rainbow without any rainHjärta

Pinglan00
0

Använder bara mascara och läppglans när vi ska iväg och träffa människor för att inte se "Död" ut.

simskakan.blogg.se

En blogg om TS4

[MikaelaR]
4

#26 Tyvärr så finns det mobbning av allt nästan och det är inte bara omogna tonåringar som lägger elaka kommentarer

nadilda
0

Inte vanliga dagar (85% av alla dagar), bara om jag ska göra något speciellt eller om jag är utomlands.

[oroligkaninägare]
0

Idag har jag mascara men testar bara min nya ;)

Rumblebee
1

Skulle gärna slippa sminket men tänker inte gå ut osminkad innan min rosacea försvunnit,

rosvia
0

Ska jag göra något speciellt kan jag sminka mig och/eller om jag bara har lite att göra. Jag blir inte en annan människa bara för att jag sminkar mig och jag står för den jag är oavsett sminkad eller osminkad. Ser bra ut vilket som och kan bli lika arg och otrevlig osminkad om det skulle finnas en anledning. Jag blir inte "tuffare" med smink , är mig själv dygnet runt och att stå för den man är, är inte precis utseende och jag ser inte ner på de som inte sminkar sig! Vad andra människor gör och inte gör har jag inte det minska intresse av ;)

Retrieversaga
0

Jag sminkar mig inprincip varje dag, oavsett om det är helg osv. Trivs bäst i det! :) fast på sommaren brukar jag inte ha fonduation överhela ansiktet utan bara på de små ställen jag har några finnar :) men har nästan alltid eyeliner, maskara o bronzer

Tessan01
0

Jag använder aldrig smink, så nej =)

Nelly12
0

#26 ja, oftast men så behöver det inte vara. :) och varför skulle det isåfall vara vanligare att dom som inte använder smink ser ner på de som använder? 27# ja precis! Tycker också att man är finare utan smink. Det är något naturligt fint över det. Jag ser absolut inte ner på de som använder smink, jag är bara undrar hur de ser ut utan, som andra undrar hur jag ser ut med.

⠀
⠀instagram @drawing_ella

[Tilde]
0

#32 Fast på vilket sätt är det inte omoget att se ner på någon på grund av smink? Liksom herregud, vem bryr sig! xD Aldrig varit med om en vuxen människa som klankat ner på något som inte använder eller använder smink. 

… Förutom då mammor som tycker att dottern sminkar sig för mycket eller liknande. Men det är inte samma sak.

MsSofieG
0

Jag använder nästan bara smink på sommaren när man kommer ut mer. Också får jag mer energi att faktiskt orka "piffa" till mig på sommaren. På vintern har jag ingen ork så då blir det sminklöst och jag trivs bra med mitt upplägg :)

[MikaelaR]
1

#40 Jag har blivit retad för att jag inte använder smink av både vuxna och av ungdomar jag har även blivit retad förut när jag sminkade mig av både vuxna och ungdomar, jag känner även andra som vart utsatt för liknande situationer du kanske bara inte har vetat om det, det finns allt möjligt som sker här i världen 

Vem som är omogen eller inte är svårt för mig att avgöra, jag har inte tyckt dem personerna som retat mig vart omogna i andra situationer bara när dem retat mig.

[Tilde]
1

#42 Hur gammal är du och exakt vad sa de om sminket? Det låter verkligen inte normalt.

Jetaime
0

Jag sminkar mig rätt sällan överhuvudtaget. Går lite i perioder och gör det när jag känner för det bara.

[oroligkaninägare]
0

Idag bär jag mascara helt fel väder rengn :)

Jessicahagstrom94
0

Jag kan inte lämna hemmet utan iallafall mascara.

[MikaelaR]
1

#43 Jag vill inte återupprepa vad dem sagt till mig.

jag är 19 år nu men jag var ej 19 år när dem var negativa mot mig vänner jag har haft förut har vart med om liknande situationer som sagt. 

Vad är normalt egentligen? inte mycket 😐

Larissa
0

Jag har inte smink alls nu på sommaren :)

Om jag ska till stan typ så har jag ögonbrynsskugga och mascara men annars har jag inget smink alls! Bara jobbigt nu på sommaren.

[MikeW]
3

Alltid. Måste se fab ut ju ;)

[Raubtier]
0

Ja! Drar på en cc-creme och vattenfast puder och det känns inte täckande plus att det är SPF i båda :-)