Tonåringar iFokus

Tonåringar

Etikett: kropp-och-själ
Läst 1332 ggr
IdaKw
1

sola med finnar/acne

Är det "farligt"? Jag har hört att om man har djupare acneärr så ska man inte sola. Men om man har mer ytliga så är det bra för finnarna. Men.. jag vet inte? Jag har blandat tror jag. Vet inte vad som räknas till djupa och ytliga. Använder solskydd 20 tror jag (som jag såklart får ännu mer finnar av). Men tror ni det blir värre av solen?

Scorpio97
0

Det är olika. För mig så blir finnarna lite bättre, och ärren lite blekare när jag solar. Vissa blir värre när dom solar. 

(Nu äter jag dock acnemedicin, och då får jag inte sola)

//Jessie

[rumelle]
1

Jag har hört att det ska vara bra att sola om man har problem med finnar. Solskyddsfaktor ska man alltid ha när man solar, men det kanske går att hitta en som inte är så fet att den påverkar hyn så mycket. Du kan alltid fråga personalen på apoteket om det finns någon de kan rekommendera.

Cederin
0

Sol och bad var det som hjälpte mina finnar bäst när jag hade problem med det :)

Medarbetare på Naglar och Hår

Karmatarerskanise
0

Så länge du skyddar dig och solar med måtta är det ingen fara.

IdaKw
0

Jag har frågat efter ett solskydd till min hy, det är den jag har. Den känns bra men finnarna ploppat upp efter någon dag.

Idakarrlsson
0

Ganska säker på att det finns solskyddsfaktor är gjord till ansiktet. En vanlig blir så fet till ansiktet. :)

//Med vänliga hälsningar Ida

Va dig själv, alla andra är redan upptagna. 😎

Karmatarerskanise
0

6 Verkar ju som ts här det?

nlinds
0

Det hjälper att sola, iaf för mig. Min mamma köpte ett solarie till mig när jag hade acne som värst. Det hjälpte ! Men glöm inte använda solskydd.

Nu använder jag Knottyboys dreadlock tvål, och jag kan säga att det är rena miraklet, aldrig har jag blivit av med finnar så fort förut ! :)

"After every storm, comes a rainbow" Regnbåge

Min blogg, titta gärna in ! http://www.nattstad.se/mikomi

Tova.O
0

Min storebror hade acne och mycket finnar innan och det blev alltid mycket bättre på sommaren för honom. :)

“Fear doesn't shut you down; it wakes you up” - Veronica Roth

Idakarrlsson
0

#8 Ursäkta för jag missade det! :)

//Med vänliga hälsningar Ida

Va dig själv, alla andra är redan upptagna. 😎

[Raubtier]
0

För mig blir det bättre om jag håller min hy fuktad, med hjälp av en bra dagcreme och nattcreme. Eftersom att solexponering torkar ut huden så är det viktigt att hålla igång den med vatten och cremer, också spf som de andra skrivit :-)

Officielle
0

Vet inte hur det är med det där men kan tipsa om en solkräm som inte ger mig mer finnar. Har testat typ 10 olika solkrämer men alla ger mig finnar. Den enda som funkar är DEN HÄR 🙂

Sweet as sugar, cold as ice, break me once i'll break you twice.