Split/spagat
Kan ni gå ner i split eller spagat? Hur länge tränade ni för det?
Jag tror jag ska lära mig split, tycker det är så häftigt! Om det går så ska jag lära mig spagat också… Men en sak i taget! 😂
Kan inte men har kompisar som kan, de ser sjukt läskigt ut haha =D
People wants happiness, nobody wants pain, but you cant make a rainbow without any rain
#1 Jag tycker det är så coolt! :D Undra hur länge dina kompisar tränade inför det… Vet att det är väldigt individuellt dock! :/
Har kunnat spagat ganska bra när jag var mindre, men nu kan jag det inte längre. Men ska försöka lära mig att gå ner i split, för det är så coolt :P Min mamma har kunnat (vet inte om hon kan längre) så då kan jag ju ta hjälp från henne ;D
Har kunde det medan jag tränade gymnastik, men sedan har det under två år sakta men säkert försvunnit. Nu håller jag dock på och stretchar lite mer igen 😃 Lärde mig det genom att stretcha, stretcha och stretcha ännu mer 😛
// Nadja
#4 Ja precis, det är ju så man lär sig det! :D Ska nog börja stretcha lite ikväll så får vi se om jag lyckas eller om jag tröttnar innan. 😂
Jag kan gå ner i spagat (nästan, typ 2 mm kvar😃). Jag brukar försöka gå ner så långt jag kan efter jag har vart ute och sprungit/gått på långpromenad med hunden och sen stretchat lite. Det är mycket lättare då:)
Medarbetare på Sheltie Ifokus.
Har kunnat men nu, nejdå det går inte! xD
Mamma har kunnat gå ner i spagat, men jag kan då inte! Jag har aldrig kunnat nån sån konst, varken hjula, stå på händer eller göra en brygga. Knappt ens kullebyttor! Bekommer mig inte det minsta, som tur är 🤪
Tass Josephine
Haha när jag dansade och höll igång som mest kunde jag hoppa och gå ner i split🤪 Inte nu längre😃 Är dock rätt vig även om jag inte "hållt igång det" så jag är nääästan nere i en spagat.
Kul att några är så nära! :D Alla kan ju i princip lära sig, men det kan ta väldigt lång tid för vissa… Hoppas jag inte är en av dem, det vore lite surt 🤪
Tänk om man var så smidig, så hade man vart lite glad
teammanberger.se <3REVINA<3
Kom ner i spagat några gånger när jag gick på gymnasiet och hade mycket dans. Men skulle inte kunna göra det nu. Måste börja stretcha mera igen. :)
Kunde det förut när jag gick i trean typ. Min kompis var intresserad av gymnastik och då hängde jag på lite. Kunde gå ner i både spagat och split.
//Flöffo
Jag kan gå ned i spagat men inte i split… Gäller bara att strecha och strecha tills man ser ett resultat 🙂
/Christel & kaninerna! 
Men jag kan iaf stå utan att hålla i mig, med foten/början av vaden bakom nacken:D (plus ha huvvet rakt upp)
Medarbetare på Sheltie Ifokus.
Jag kunde det när jag gick i konståkning, då tränade man mycket och stretchade väldigt mycket. Så uppvärm och stretcha är ett bra sätt. Vet dock inte hur lång tid det tog, kan inte gå ner i det längre iallafall :)