Tonåringar iFokus

Tonåringar

Etikett: måste-skriva-av-mig
Läst 596 ggr
Weasley
1

Trött på "fröken/vikarieungar"

Jag menar inte att klaga, vill bara typ, få av mig denna ÅH dumma grej! Jag är sö trött på "vikarie/fökenungar", (jag kallar de det) alltså sådana i klassen/gruppen som är så "förälskad" i vikarien/ny lärare. Hon (brukar vara tjejer) hänger efter vikarien heeeela tiden som om vikarien vore hennes mamma :o Jag blir så irriterad! Och så ska HON vara BÄST på ALLT vikarien ber oss att göra. Och om hon ber någon att sudda ut tavlan så säger hon "Jag vill!" Och nästa dag frågar vikarien samma sak och hon säger "Jag vill!" Och Samma sak nästa dag och nästa dag och nästa dag. Tillslut får fröken säga till henne att det är någon annans tur. Jag vet inte varför jag skrev denna rätt onödiga tråd, men jag ville bara skriva av mig all denna ilska jag har xD Men jag hoppas ni försår ändå :o Ses.

Trololololololololololo

CupcakeGod
5

Hon fjäskar. Det är så man får bättre betyg. Lärare är inga robotar, de har känslor och favoriserar alltid elever. Du borde lära dig från din vän ;)

Lärare bryr sig inte riktigt om elever de inte gillar. Dessa personer får "whatever" betyg.

[postmortum91]
13

#1 Du får ursäkta mig, men jag antar att du själv inte är lärare.
Det är nämligen jag och jag favoriserar inga elever. Jag brukar vikariera rätt ofta i olika klasser också. Vikarien har ingenting att säga till om när det kommer till betyg då det är ordinarie läraren som sköter det. Det är inte fel att vara hjälpsam, fler elever och ungdomar borde lära sig från det. Är man vikarie uppskattar man om eleverna är ärliga och vill hjälpa till för att få lektionerna så bra som möjligt. 

Prata inte illa om den yrkesgruppen som redan får så mycket skit, även fast vi lägger ner vår själ i att hjälpa och lära ut. Jag har varit i två klasser väldigt mycket, lärt känna alla elever och jag kan säga att jag skulle kunna dö för varenda elev, så mycket bryr jag mig om eleverna jag har. Inklusive busfröna. Det här är jag inte ensam om.  Ha större respekt för lärarna, ni inser inte hur mycket vi faktiskt gör för er, och hur mycket vi faktiskt bryr oss.

silverfiisk
7

#2 Det finns många lärare som har ''favoritelever'' som alltid får högsta betyg oavsett hur bra eller dåligt arbetet är, medan resten får betyget som man förtjänar. Jag har själv haft en sådan lärare..

Sen finns det ju såklart många bra lärare som är rättvisa också, det ska vi inte glömma. Jag är väldigt tacksam över att det faktiskt finns människor som vill ''ägna sitt liv'' åt att hjälpa och lära människor saker, men jag skulle önska att alla lärare bedömde arbeten rättvist. 

Jag tycker att te.x uppsatser som elever skriver borde lämnas in anonymt, utan namn. På så sätt kan inte läraren bedöma uppgiften utifrån personen, utan måste bedöma själva arbetet.

Ber om ursäkt för att min kommentar blev lite OT :)

CupcakeGod
1

#2 Jag jobbar på ett dagis. Vissa barn tycker jag bättre om än andra.

Mitt inlägg kan uppfattas på många olika sätt. Läraryrken är den jag har mest respekt för, men lärare är ju som sagt inte hjärtlösa robotar. Jag försökte bara förklara för TS att vi är bara människor.

dermot
0

Hur gamla är ni?
I högstadiet hängde väääldigt många efter vikarierna (som oftast varit killar) inklusive mig själv. Hahaha, but they're so cute! 😍

// Anka
~ It's interesting to watch devils cry when angels want to stab you in the back. ~ 

[postmortum91]
2

#4 Men om du favoriserar ser jag det som att det är bättre att du söker dig till annat jobb

CupcakeGod
0

Jag gillar mitt jobb though :P

Weasley
0

Jag menar inte att hon/dom är dålig(a) för det, jag ville bara skriva av mig. Jag går inte i hennes klass nu #5 men det var i 3:an haha, men hon är så fortfarande -.-

Trololololololololololo