Börja Åttan, Sjukt Nervigt
Jo som sagt kommer jag börja i åttan nu och jag är sjukt nervös. Skolan har varit en lek tidigare. Eller typ ett ställe man går till sedan på alla prov fåe man se hur de blir bla bla bla. Nu börjar jag i åttan och diskuterade igår med min moster hur viktigt det egentligen var med betygen i nian, och åttan är ju en chans att jobba upp alla ämnen. Jag tänkte, jaja, jag klarar mig. Alla ämnen går bra men matten är jag kass på. När jag var liten så sa jag " i nian ska jag få A i matte." Man såg att alla mina kompisar och lärare nästan var redo att garva ihjäl sig. För jag hade F i sexan och E i sjuan. Men jag vill bevisa för alla att dem hade fel. Jag kämpade på de sista provet i sjuan då jag fick 19/26 på provet vilket var ett av dem bästa jag fått, men endå fick jag E på provet. Jag är redo att göra vad som krävs för at bevisa att folk har fel. Vad kan jag öva på för att kunna få mer än iallafall C. Vad finns det för hemsidor man kan öva på? Hur kan jag öva på sommaren? Förlåt för långt och luddigt inlägg :/
People wants happiness, nobody wants pain, but you cant make a rainbow without any rain
Häng med på lektionerna, ställ frågor om det är något du inte förstår och svara då läraren ställer frågor. Läs betygskriterierna för du kan klara alla frågor men lika förbaskat kan du få E. Du måste förstå vad det lärarna söker efter på ett prov
Okej tack,
Hänga med på lektionerna är inte så svårt, vår lärare försöker få "de som är mindre bra" på matte att svara på frågorna på lektionerna/ genomgångar så de sedan lär sig. Men dem andra med B/A skriker ut svaren innan man hinner svara 😡
Men jag ska börja läsa betygskriterierna mer.Tack 🙂
People wants happiness, nobody wants pain, but you cant make a rainbow without any rain
Du kan försöka att hålla upp handen, även fast du inte svarat så har du visat att du har ett svar att ge åtminstone ^^
Här är en hemsida med lite matteövningar: http://www.matteboken.se/ovningsuppgifter
Den är på svenska och du skrollar bara ner till den årskurs du vill öva på och så kommer de fram olika övningar du kan göra online. Sedan i menyn längst till höger så finns det information om hur du löser uppgifterna ifall du fastnar på någon av dem. :)
“Grief is like the ocean; it comes on waves ebbing and flowing. Sometimes the water is calm, and sometimes it is overwhelming. All we can do is learn to swim.” - Vicki Harrison
"At the touch of love everyone becomes a poet" - Platon
Bra sida som sist jag kollade bara hade grunder, men de verkar ha ändrat designen så innehållet kanske är ändrat också? http://www.matteboken.se/
#4 Vi skrev visst samtidigt😛
#6 Tydligen haha. Jag vet inte hur det är att studera själv, jag tycker du ska be din mattelärare om extrauppgifter så du får exakt det ni jobbar på :o
Det brukar hjälpa att prata med läraren om hur du kan få ett bättre betyg. Oftast så berättar läraren bara betygskriterierna MEN läraren börjar hela tiden se possetivare på dig och låter dig svara mer och sådant.
simskakan.blogg.se
En blogg om TS4
Jag är själv kass på matte och jobbar nu över sommarlovet. Jag har lånat matteböcker för årskurs 7 och 8 från biblioteket och jobbar i dom. Sen hjälper mina föräldrar mig också och förklarar och sånt.
//Flöffo
Tack jätte mycket för alla tipsen! Riktigt tacksam!!
börjar också 8:an… känns bra men är rädd för hur det ska gå med betygen
Gud vad bra jag stavar…
#11 samma här :(