(X) Mens
Jag har flytningar och har haft det ett långt tag men jag undrar att när jag vaknar så har jag en stor fläck på trosorna typ när man kissar på sig jag undrar om det är flytningarna eller kissar jag på mig När jag går på toa så kissar jag och när jag torkar mig är det väldigt kletigt Kommer jag få min mens snart?
Flytningar kan man ha i flera år innan mensen kommer, det är antagligen flytningar som du vaknar med. Flytningar visar att kroppem mår bra om den inte är missfärgade eller luktar illa, eller är i en konstig konsistens. Det låter som du har mycket flytningar och det är helt normalt :)
Precis som #1 säger så är det antagligen flytningar, och det kan man ha i flera år innan mensen kommer. Det du kan göra är att börja använda trosskydd, så slipper du få fläckar i trosorna.
Om du tänker börja med trosskydd så tänk på att det är skillnad på trosskydd och bindor. Och personligen så är det inget jag skulle använda för ofta med tanke på risken att det blir instängt där nere. Så alltså inget som man bör springa runt med 24/7 året runt.
Att det är kletigt när du torkar dig är för att det är flytningar. Alla har dom och det är så slidan gör rent sig själv och det är helt naturligt. Vissa dagar har man mer, andra dagar bara pyttelite men man har det alltid varje dag, alla kvinnor. Ibland kan det kännas som att det blir mindre av att sova utan trosor! Mensen kommer säkert snart ska du se, men det är svårt att säga när..
.: Dance like there is no tomorrow :.
[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]
Du har fått svar från alla men vill bara tillägga. Jag kom ihåg att jag var så spänd och längtade efter min mens. Vissa kompisar som redan hade fått den sa. -"Va glad, du är fri! Du slipper skiten" Jag tänkte inte på det utan var bara fokuserad på att få den. Men idag tycker jag att jag kanske borde lyssnat mer. Vissa har stor problem med mensen andra har små… Men vem som helst har någon gång önskar att man bara kunde skippa mensen. Hoppa över den för alltid. Så jag säger det själv. Va glad, du är fri! P.s vill inte få mensen att se ut som en hemsk sak, den är ju positiv. Den bevisar att allt är som det ska och att du börjar bli en riktigt kvinna! ;) Ta hand om dig! Kram :)
//Med vänliga hälsningar Ida
Va dig själv, alla andra är redan upptagna. 😎
Som de andra har skrivit så är det förmodligen flytningar, just bindor behöver du inte använda då, men lätta trosskydd kan hjälpa så du inte får fläckar i trosorna :-)
Jag fick min mens bara dagen efter jag skrev inlägget haha
Nu är du lite mer vuxen då :)