Tonåringar iFokus

Tonåringar

Etikettsex-och-samlevnad
Läst 1102 ggr
[Siffran2]
0

(X) könssjukdom?

Hej allihopa! Sitter här nu och är ganska så orolig! precis vid ljumsken har jag fått något som ser ut som flera myggbett som sitter ihop men det är flagigt och ser torrt ut. Märkte det igår morse och det ser ut att ha blivit lite större. Inget som gör ont eller irriterar. Och märkte också att jag fått en finnliknande sak på ena blygkäppen, ganska långt ner. Blir så orolig att det kan vara en könssjukdom men det ska vara omöjligt då jag har förlorat min oskuld till en kille som också var oskuld och vi båda var säkra på att vi inte hade någon. Nu har jag dock en ny kille men han har bara haft sex med en och där var det samma sak, han och hans ex tog oskulderna av varandra. han har heller inte haft någonting som skulle tyda på någon könssjukdom. 

Tacksam för hjälp.

petterssonP
3

Det där är ingen könssjukdom, den där finnliknande saken på blygdläppen har nog gandka många då och då. Min mamma hade en på insidan och efter ett tag blev den för stor och hon fick åka in och tömma den, var då något konstigt namn på det, kom ej ihåg vad…sen har jag själv en liten bula man kan flytta på kämns de som , tror det är en cysta på mig men den har varit där flera år och gör ingen skada vad jag vet och har fått höra. Men den där finnliknande hos dig, avvakta, den försvinner nog med tiden, eller så kan man ju ringa och frpga sjukhuset? För jag tror nog du får mest korrekta svaret om du ringer dit än att fråga på ett forum, här kan folk kanske tro att det är motsattsen till vad det är, alltså det kan ju vara en vanlig finne bara, eller så kan fantasin skena iväg, men ring sjukhuset och fråga dom vet nog mer än man tror :)

farvendal
0

herpes kan smitta från mun till underliv, så har någon haft munhepres så kan du blivit smittad den vägen. herpes kan även vara ärftligt (men det är sällsynt har jag för mig).

men troligtvis är det som #1 säger.

Medarbetare på

Kaninmagazinet.se

[Siffran2]
0

#1 Tack! Tänkte mest höra här ifall ni hade några funderingar om vad det kunde vara! :) Sen höra av mig till sjukhuset eller liknande ifall det blev värre. :)

#2 Ingen har haft herpes vad jag vet. :) 

Men vad skönt! Tack ni två! Jag ska hålla koll och kolla upp det!

[Tilde]
1

#3 Man kan ha herpes utan att själv veta om det då alla inte får symptom, men sjukdomen kan ligga latent. Håller tummarna att det inte är något dock :)