Tonåringar iFokus

Tonåringar

Etikettmåste-skriva-av-mig
Läst 1361 ggr
[oroligkaninägare]
0

Ert måto i livet!

Skriv tre meningar om era måton i livet Mitt moto är lev som det vore min sista dag ! Ha alltid kul även om det inte är det! Lee och se ut som du har kul!

Saffran0Spice
5

Mina är följande:
 - Sköt dig själv och skit i andra (för det mesta)
- Vill man få något gjort så får man göra det själv.

[oroligkaninägare]
0

Bra måto :) #1

nlinds
1

"It's not about how hard you can hit. It's about how hard you can GET hit, and keep moving forward"

"After every storm, comes a rainbow"

"You don't get the dog that you want, you get the dog you deserve"

"After every storm, comes a rainbow" Regnbåge

Min blogg, titta gärna in ! http://www.nattstad.se/mikomi

[peter54]
4

Varje dag du får är en ynnest, använd den, slösa den inte så att du ångrar den.

Var mot andra som du vill att andra ska vara mot dig.

#1 Så om de ser en gammal tant som inte vågar gå över gatan så resonerar du så? Det är inte ett måtto att leva sitt liv efter, då kommer man att dö ensam när man är gammal själv.

Saffran0Spice
3

#4 du kanske missade texten inom ()?
Sen har jag inget emot att vara ensam, och dör jag ensam så är de en smäll jag får ta =P

[peter54]
0

#4 Om man måste lägga till "för det mesta" är det väl inte ett måtto?

Det övriga du skriver tror jag inte för ett ögonblick på att du känner och tycker då. Ingen gammal människa vill dö i ensamhet.

Saffran0Spice
9

#6 jo, det är mitt motto.
Och mig spelar det ingen roll om du tror på det eller inte, för jag vet bäst själv hur det är på den biten =)

[peter54]
3

#7 Inget av det man "vet" när man är ung kommer att bestå när man blir gammal 🙂

nottheonly
0

"If you're going through hell, keep going"

[rumelle]
3

#1 Exakt vad jag hade tänkt skriva!

00eme05
3

Gör de du är rädd för att göra Räkna till tre. Sen gör du det.

People wants happiness, nobody wants pain, but you cant make a rainbow without any rainHjärta

[Pandette]1
0

#7 Skulle du verkligen vilja dö ensam?

Flöffo
3

Jag har en hel hög (bokstavligen) med olika citat som jag gillar men här är tre som jag alltid brukar tänka på i stort sett varje dag.

"Om du inte har något snällt att säga, säg ingenting alls."

"Behandla andra så som du vill bli behandlad själv."

”Never understimate the pain of a person. Because in all honesty, everyone hurts. Some people just hide it better than others.”

//Flöffo

Turast
15

"om din hund tycker du är bäst i världen, sök inte någon annans åsikt" 😉

Konstinstagram: @toxiccetacean

Peta inte på salamandern. Den sover.

[Tilde]
2

Live as if you would die tomorrow, dream as if you would live forever. - Handlar om att ta vara på den tid man har, planera stort inför framtiden men inte glömma bort att leva i nuet.

Failure is not falling down, it's refusing to get back up. - Man har inte misslyckats för att man har förlorat en gång eller inte klarade av något, utan man misslyckas när man vägrar att försöka igen. Tycker detta passar så bra på det mesta i livet! Ge aldrig upp!

Comparison is the theif of joy. - Att jämföra sig med andra gör en aldrig lycklig, vare sig det är utseende, livsstil eller rikedomar. Att däremot se upp till andra och inspireras är en annan sak och det är viktigt att veta skillnaden. :)

Prickbarnet
0

a short life and a merry one

00eme05
1

#12 vill hon det så låt henne göra det. Det är hennes liv =)

People wants happiness, nobody wants pain, but you cant make a rainbow without any rainHjärta

Gaiezza
1

Har jag lyckats ta mig igenom denna dag,  ska jag tamejfan ta mig igenom nästta också.

If you're going trough hell, keep going.

Bacon, svaret är bacon. 

[Tilde]
2

Gillar också Only speak if what you have to say is better/more beautiful than the silence :) Bra att tänka på innan man yttrar en negativ kommentar om en medmänniska!

Saffran.
1

"Hakuna matata"

"Lev"

"Life is not about waiting for the storm to pass, it is about learning to dance in the rain"

[Tuulikki]
1

Just keep swimming

*~HamsterHamster~*
1

bara en liten kommentar eller rättare sagt fråga x) 

"Har man inget snällt att säga, säg ingenting alls" Kan man klassa konstruktiv kritik som något snällt?

mvh, HamsterHamster

Hela mitt liv går ut på djurskydd.

Turast
1

#22 med konstruktiv kritik vill man ju hjälpa att förbättra ex Tex att nån ritat en teckning "Den är superfin men Om Du skulle plugga mer anatomi och öva Mer På skuggning skulle det bli bättre" Det är ju inte elakt utan för att hjälpa, även om vissa ändå inte kan ta kritik

*~HamsterHamster~*
0

#23 jag har alltid klassat det som hjälpsam, men jag tänkte på att vissa reagerar ytterst agressiva på kritik…

mvh, HamsterHamster

Turast
0

#24 ja som när folk frågar "vad tycker du om min nya tröja, svara ärligt!!" Och så svarar man ärligt att den kanske är lite för genomskinlig tex och då är man jätteelak ;)

VT4ever
3

“If you are depressed you are living in the past. If you are anxious you are living in the future. If you are at peace you are living in the present.” Väldigt viktigt att påminna sig om :) Själv älskar jag det mottot

*~HamsterHamster~*
2

Don't dream your life, Live your Dream

Det är det jag riktar mig efter, det är bara tt jobba på och inte att ge upp. Inte allt du drömmer kommer gå, men du jobbar för att leva dina drömamr så bra man kan. Det är värt att jobba :D

mvh, HamsterHamster

Dvärgis1234
1

Lär dig av dina misstag,jag ramlade med cykeln i helgen, ingen hjälm hade jag och hela mitt ansikte är ett sår. Måste alla hacka på varandra om en har en sådan åsikt låt den ha det bara för att du inte tycker eller känner så så är det inte fel det räd eras åsikt respektera :)

Niniz
0

Love can be like magic, but sometimes magic is just an illusion

Liste to your brain, your heart i stupid.

Finns många o en del var tagna så tog dessa

Elsa250
0

Mina är:

~Don´t judge me, i was born to be awesome, not perfect~

~Ska man få nåt gjort får man göra det själv~

~Var dig själv~

~Don´t judge me, i was born to be AWESOME, not perfect~

Saaara
0

Hakuna matata😃

Sara

Nattglimskaniner.webbnode.se

jossan...
0

har inte läst andras men hakuna matata? nr:1 det låter bra nr: 2 dissa inte lejonkungen nr :3 man är lycklig var dag;)

Gud vad bra jag stavar…

[Yllhilda]
0

"Om du inte kan hjälpa andra, gör dem åtminstone inte illa."

*~HamsterHamster~*
0

Har en till som jag brukar rikta mig åt , Ha aldrig för stora förhoppningar, Du blir inte så ledsen om du har otur och du blir dubbelt så glad om du har tur! :P Älskar detta måtto så mycket

mvh, HamsterHamster

Kadoor
1

"Be yourself, everyone else is already taken"

"I may not be there yet, but I'm closer now than I was yesterday"

"Remember yesterday, live for today, hope for tomorrow"

- Bring Me the Horizon, Guns N Roses & AD/DC är bäst -

[mitzylinnea]
1

"Love Life" 

"Never look down on someone unless You're helping them up" 

"Don't grow up, it's a trap!" 

Kunde inte välja mellan sista och denhär så de bli en bonus… 

"Don't just be another brick in the wall"