(X) Väldigt orolig
Hej! Jag behöver eran hjälp då jag är livrädd för att jag kanske är gravid. Hade sex senast i maj, och någon månad innan gick kondomen sönder men tog akut p piller. Har haft min mens precis som vanligt, men har läst så mycket om att folk har något som liknar mest trots att dom är gravida. Jag blir även yr väldigt ofta, vet inte om det kan bero på det men har blivit såhär mer och mer. Och idag fick jag bruna flytningar, och när jag googlar på det kommer det bara upp en massa om graviditet. Läste också att detta kan hända i samband med ägglossning (vilket borde ha hänt för några dagar sedan för mig). Men detta har aldrig hänt innan utan började idag. Jag vet att jag kan fixa grav test men om jag nu har vanlig mens och då inte är gravid, funkar det att testa sig nu ändå? Är så himla osäker på om det är mens eller inte nu..
Att du blir yr kan bero på värmen och/eller att du druckit för lite. Jag har fått bruna flytningar då och då, utan att det har varit något. (Har inte haft sex, så jag kan ju omöjligt vara gravid)
Men det går att testa även fast du har mens, om du vill kolla för säkerhetsskull.
//Jessie
Nu idag kom det väldigt mycket och nu är det mer mensrött. Känns så konstigt då min mens inte ska börja förrän om 12 dagar.. Och såhär brukar det inte vara när jag får mens
Om man är stressad eller orolig så kan mensen påverkas.
Men det skadar ju aldrig att kontakta ungdomsmottagningen om man är orolig över att något ska vara fel.
//Jessie
Har inte varit alls stressad eller nått sånt. Känns ändå inte som att detta är mens..
Rubriken på detta inlägg är "Väldigt orolig", så det borde väl betyda att du är orolig?
Känns det som att något är fel, kontakta ungdomsmottagningen och kolla. Det är bättre att kolla en gång för mycket.
//Jessie