Tonåringar iFokus

Tonåringar

Etikettsex-och-samlevnad
Läst 1879 ggr
saranil
2014-07-19 00:42
0

oskuld

okey så jag är en 17 årig tjej som fyller 18 nu i December. Saken är den att jag aldrig har haft pojkvän då jag är extremt kräsen och har en tendens att hålla folk (speciellt) killar på avstånd. Eftersom jag aldrig har haft kille har jag aldrig haft sex. Jupp jag är oskuld och innan brydde jag mig inte riktigt men nu har liksom alla mina kompisar haft sex och dem flesta har skaffat pojkvän. Känner nästan att jag snart också vill göra det för man vill ju inte helt plötsligt vakna upp 27 år gammal och fortfarande oskuld? eller asså tycker redan folk blir enormt chockade när jag berättar att jag är oskuld och är liksom bara 17… lite panik även om jag vet att man inte ska stressa sånt här och att det ska va speciellt.

CupcakeGod
2014-07-19 00:49
25

Förr i tiden blev man av med oskulden efter bröllopet. I dagens samhälle är det norm att väldigt unga flickor börjar ha sex för tidigt. 

Du färgar ju inte håret blont, eller börjar hålla på med bilar bara för att dina vänner gör det. Så stressa inte nånting. Det ska hända när det ska hända.

wheelie87
2014-07-19 00:50
6

Det är inte så konstigt att vara 17 och oskuld. 
Nackdelen med att vara kräsen är att det tar längre tid tills man får sitt första förhållande. 

Fördelen däremot med att vara kräsen är att man inte varit tillsammans med lika många personer (eller någon alls?) som var fel när man väl hittar personen som är rätt.

[rumelle]
2014-07-19 00:59
15

Jag var 25 när jag blev av med oskulden. No big deal. Om andra har åsikter om det får de gärna hålla dem för sig själva för jag kunde ändå inte bry mig mindre om vad de kan tänkas tycka om mitt sexliv. Det är ju ändå inget de kommer att få ta del av någonsin i alla fall. Jag är nöjd och min partner är nöjd och det är det enda som spelar någon roll. Jag var även hans första och vi är lika gamla. 
Gör det du själv tycker känns bäst för dig. Om du nu vill hoppa i säng med någon bara för att bli av med oskulden så gör det om du tror att det skulle kännas bättre. Men om du vill vänta på "den rätta" istället och dela upplevelsen med någon du verkligen bryr dig om så sluta tänk på när han kan tänkas dyka upp. Det spelar ingen roll om du så är över 50 första gången, bara du gör det som känns bäst för dig själv. Strunta i vad andra tycker, de har som sagt ändå ingen del i ditt sexliv. 
Första gången måste inte heller vara så speciell. För de flesta är det oftast lite bökigt och klumpigt och inte alls så romantiskt som på film, så bygg inte upp för höga förväntningar. Ta det som det kommer och när du väl är där så tänk på att inte vara blyg för att kommunicera med killen, så att han vet vad som känns bra för dig och så att du gör det så bra du kan för honom också.

Cotast
2014-07-19 01:08
9

Jag va 19 när jag blev av med oskulden, så det är inget konstigt alls. 

Sex & pojk/flickvän är inte man ska skaffa bara "för att ha", utan det är något man gör när det känns helt rätt. 
Jag förstår hur det känns när man är ensam & alla ens vänner har någon, när man själv har ingen. Det blir så ibland. 
Jag tycker inte du ska känna dig stressad över att bli av med oskulden(inte bara för att första gången är den sämsta), utan för att det ska kännas helt rätt för dig. 

Jag var tillsammans med min pojkvän i 1 år innan vi hade sex(och det va sämsta sexet ever😂)
Ta det lungt, njut av singellivet & stressa inte fram att hitta någon att hoppa i säng med/bli tillsammans med. Sånna saker måste kännas helt rätt. 

It's not about finding someone you want to sleep with, it's about finding someone you want to wake up with.

Hahahahahahahahahaha- FUCK YOU 

Calcifer
2014-07-19 01:09
5

Åldern spelar noll roll, så länge man inte är ett barn. Är väl bättre att du förlorar oskulden när du är 25 med någon du älskar eller att du oroar dig så mycket över det att du ligger med första bästa? Jag var 19, har en vän som är 26 och oskuld. No big deal.

"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

Facie
2014-07-19 01:21
10

Tycker man ska vara så kräsen de bara går, inte ta första bästa bara för att få det "gjort". Det är verkligen ingen stor grej alls utan bara en del av allt annat. 
De du ska längta efter är inte sex utan att hitta någon du verkligen tycker om :)

Pretty wise //

I want to belive
2014-07-19 01:54
2

Tare lungt tjejen ! Du är fortfarande ung , du har hela livet på dig o utforska det sexuella och killarna . jag förlorade min när jag bar 14, (Är 23 idag) och idag ångrar jag det grovt .flyg inte iväg med grupptryck när de gäller sex , du måste känna dig mogen och redo om man så säger .

I want to belive, And I do belive, dosent matter what you others think, we already know the truthMåne

Calcifer
2014-07-19 02:02
2

Jag kan dock tillägga att jag förlorade oskulden bara för att få det gjort, på fyllan, med en vän, och ångrar det inte alls. För en del är det där med oskulden viktigt, för mig var den inte det. Jag var 19 och less på att vara oskuld, men jag var också redo för det då. Är du inte redo spelar det ingen roll om du är 15 eller 35.

"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

Scorpio97
2014-07-19 09:50
8

Jag är sexton, snart sjutton och har inte haft sex (ogillar ordet oskuld). Jag tycker dock inte första gången är jätteviktig, och anser inte att det måste vara "den rätte" man gör det med, men det är ju olika vad man tycker. Jag har bara inte hittat något kille som jag trivs med, litar på och är intresserad av.

Dom flesta i min klass har pojk/flickvän och har haft sex. Man har hela livet på sig att ha sex och hitta trevliga killar/tjejer, så jag tycker det är onödigt att stressa. Strunta i vad dom andra tycker, eller om dom blir förvånade när du säger att du inte haft sex.

//Jessie

[VampireGirlElvira]1
2014-07-19 16:32
4

Jag var 15 1/2 år när jag blev av med min oskuld. Och jag ångrar verkligen att jag blev av med oskulden till en kille som jag trodde älskade mig. Men det visade sig att han var en "kvinnojägare" som bara ville ha sex. Så känn dig inte pressad till att förlora oskulden bara.

saranil
2014-07-19 19:13
0

Tack för alla svar! Hjälpte mycket :D

[oroligkaninägare]
2014-07-19 20:30
2

Jag var 17 när oskulden försvann med helt fel person med :/ Bra att du är kräsen :)

LuLeLo
2014-07-19 22:28
2

Jag har för mig att en statiskt för ett tag sen visade att hälften av alla 17åringar var oskulder.

Tass Josephine

[Raubtier]
2014-07-21 11:30
0

Det sker när det sker, någon dag när det känns rätt för dig. Jag förlorade den när jag var 14, ångrar mig absolut inte. Kände en stor press, men jag väntade tills jag var redo. (då är det dessutom mer underbart😎)

pinocchio96
2014-07-28 12:20
0

Både jag och två av mina bästa vänner förlorade den när vi var 17 :)
no big deal! Vi kunde prata öppet om det i hela klassen, ingen tyckte det var konstigt och de flesta hade inte heller haft sex :)

Jag förlorade oskulden med rätt person! han var värd att vänta på :) även om vi inte blev tillsammans eller något så känns det bra :)