Tonåringar iFokus

Tonåringar

Etikettinternet-datorer-tv-spel
Läst 3532 ggr
linn8
1

Skumt mail från instagram

Hej, idag fick jag ett mail från instagram där det stod att jag ville byta mitt lösenord och skulle bekräfta så att det blev gjort. Men jag har aldrig ens loggat ut och inte ens tänkt på att byta lösenord. (Rätt mig om jag har fel) men borde inte det betyda att någon har försökt att logga in på mitt konto? I så fall är det väldigt obehagligt:S. (Vet inte riktigt vad jag vill med tråden, antar mest skriva av mig)

Innan du går hemifrån, kolla både en och två gånger så att du är säker på att du har huvudet med dig!

linn8
0

(Har lite svårt att slappna av pga detta:C)

Innan du går hemifrån, kolla både en och två gånger så att du är säker på att du har huvudet med dig!

NordicSunset
2

Ja jag antar attd et är någon som försökt hacka sig in i ditt konto. :/ Du kanske ska byta till ett väldigt krångligt lösenord om du inte redan har det! För säkerhetsskull alltså. :)

Be the best version of you.

• Zoella
Karmatarerskanise
0

Är det inte så att vem som helst kan be om lösenord om man kan antingen mejladressen eller nicket?  Inget annat händer än att det skickas till din mejl och du måste godkänna för att det ska ändras.

linn8
0

#1 om man inte känner mig är det nog rätt så krångligt:X #2 man kan inte be om lösenord bara be om att få byta och sedan acceptera att man vill byta via mail. Jag raderade mailet men det kom ett till typ efter 5 min?:/ kanske är något automatiskt eller vad vet jag:P?

[..$Dog$..]
2

nu har ju inte jag instagram men på nästan alla webbplatser som man har konto på kan man skriva någons nick och sedan vilja ha ett nytt lösenord. inget skumt med detta det är sådant som händer.  🌈