Men ååååååååååå
Men fy ska till stan med en kompis och kollade toan och har fått mens asså fy.. Dag 1 är jobbigt för mig är tvungen att äta 4 tabletter för att lugna ner mig. Gaaaaaahh ska nog köpa choklad med polka eller mink 😮
Mata mig med choklad nu.
You can not judge me unless you know me.
Fyra tabletter av vad?
Alvedon.
Det är verkligen inte bra att överdosera alvedon. Och alvedon har ingen lugnande effekt.
Varför inte? 🤔
Det förstör levern.
Man ska inte ta överdos, det är inte bra för kroppen. Ta endast så mycket som är rekommenderat, bara för att man tar fler så hjälper det inte bättre. :) De är dessutom inte lugnande, som #3 skrev. Tycker inte du ska ta alvedon om du inte har mensvärk. :/
- Bring Me the Horizon, Guns N Roses & AD/DC är bäst -
Menade liksom att jag har ju ont nu men är inte lugn då och när jag inte har ont då är jag lugn om ni förstår vad jag menar.
Ta inte 4tabletter på en gång, verkligen inte bra.
Max 2 st, sedan vänta några timmar.
Om du har så ont, kontaktat UMO och rådfrågat?
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
7 Så du fick ont så fort du såg att du hade mens? Och blev genast chokladsugen när du såg mens?
Som sagt, överdosera aldrig medicin. Just värkmedicin kan skada levern allvarligt.
Det hjälper inte med fler alvedon mot smärtan, ta högst två isåfall och det är beror ju på dosen också…
#7 Aha! Men som sagt, det är inte bra alls att överdosera. Ta endast en(eller så många det står som rekommenderat, tar inprincip aldrig alvedon men en brukar det nog vara), men försök att ta det lugnt. Att ta fler kommer inte hjälpa det bättre, det tar ett tag innan tabletter verkar. ^^
#11 Håller med om det.
stackars dig. men ta inte för mycket tabletter. min tog precis slut :)
gheeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeej
#13 Skönt att den är slut för dig.
Hoppas min kommer snart, så jag slipper min när skolan precis har börjat haha… :((
Nä jag hade mens så får jag så ont så jag spydde, det betydde att jag behövde vars sjukskriven de två första dagarna varje gång :( gick till um och fick p-piller så nu har jag inte ens mens längre och skulle jag få så gör det knapp ont alls! Så jäkla skönt! Dock kan jag inte skylla chokladsug på mensen och det suger ;)
Konstinstagram: @toxiccetacean
Peta inte på salamandern. Den sover.
Jag hade absolut köpt choklad med mink! Både något sött och något mjukt att gosa med, score liksom! ;)
Men ja, mens är ganska piss faktiskt. Jag använder p-ring och har nu börjat med att skjuta upp min mens varannan månad efter att min barnmorska rekommenderat det. Stor skillnad på att bara ha mens 6 gånger om året istället för 12.
#17 Så du har den inne 4 veckor då och sedan sätter in en ny direkt? Eller du tar ut den vid 3 veckor i alla fall?
#18 Jag byter ring efter tre veckor då det var vad barnmorskan rekommenderade.
#19 Okej 🙂 Undrade eftersom man får/kan ha den 4 veckor med.
Skönt att slippa mensen varannan månad, kanske med skulle testa det, vad det hade underlättat 😛
Jag slipper mens året runt wohoo! 😃
#20 Det är riktigt skönt faktiskt. Jag har fått någon liten mellanblödning vissa gånger när jag hoppat över mensen, men det har räckt med att använda trosskydd i ett par dagar.
#22 Perfekt ju 🙂
#21 Får man fråga vilken sort du äter? 😇
Eller hoppar du mensveckan bara? 😃
Aut viam inveniam aut faciam
#24 Zoley :) jag hoppar över mensveckan för det är onödigt x)
Hade samma som #16 Fick så sjukt ont i magen och Spydde nästan varje Dag x-x Mådde illa två veckor innan jag fick min mens xD
MEn nu kar jag käkat P-piller i två och en halv månad och min mens är nästan helt borta plus att UMO säger att om den nästan är borta nu, så kommer den försvinna helt om ett tag! om jag bara fortsätter käka P-Piller x3 Min magsmärta är helt borta och mår aldrig illa längre xD bara win win liksom =D
Men som övriga sagt överdosera INTE alvedon! Livsfarligt, det kan gå helt snett
~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~
*Medarbetare på Akvariefisk ifokus
Ska till Mallorca imorrn och mensen ska komma vilken dag som helst:(
Innan du går hemifrån, kolla både en och två gånger så att du är säker på att du har huvudet med dig!
En fråga, har undrat detta länge.. Men hjälper choklad mot mens? eller va xD
Be the best version of you.
- Zoella
#28 Det påverkar inte mensen nej.men många får ett sötsug vid mens.
#29 Jaha! Då fattar jag :) har alltid trott att choklad minskar mensen eller något!
Be the best version of you.
- Zoella
Chokladsug får jag med oftast vid mens eller läskskug xD Är hemskt ibland alltså haha
Jag får också chokladsug, under varenda mens! Det är ju inte jättenyttigt men jag tycker faktiskt vi är värda det med tanke på allt vi tjejer få stå ut med. ((;
#32 Håller med 😉
Köpte choklad med mint åh vad gott. Hmm men det är dag 1 och blödde inte mycket som det brukar.. Har mått illa som varje gång jag får mens. Är glad att får det nu för vill inte ha det när jag börjar skolan.
#28 Choklad gör så hjärnan släpper lös endorfiner, alltså ett ämne man blir glad av. Det kan behövas när man har mens och humörsvängningar eller mensvärk. 😛
Jag har aldrig kunnat ta alvedon mot mensvärk. För mig var det ipren eller starkare… Skulle aldrig ta alvedon nu på grund av hur dåligt och farligt det är för levern. :/
#35 Inte farligt/dåligt om man bara tar det någon gång/månad, använder man det ofta är det inte bra nej, men är många läkemedel som inte är så bra heller att använda ofta så..
#35 Tycker att alvedon och ipren är lika.
#36 Det innehåller skadliga ämnen. Man kanske inte får permanenta skador på levern om man tar en alvedon ibland, men jag skulle aldrig slänga i mig det ändå.
#37 Du kanske borde gå till vårdcentralen och få ett starkare piller utskrivet? Något som är gjort specifikt för mensvärk och liknande smärtor.
#38 Mycket som innehåller skadliga ämnen. Som är sämre än det som man får i sig via alvedon då och då 😉 Man utsätts för dåliga(farliga saker dagligen som inte går att undvika.
Jag tror inte ipren är helt fritt från sånt heller.
#38 Men det behöver jag inte nu 👍 Alvedon är bra enligt mig. Ipren med.
#40 men om du måste ta 4 tabletter så är det ju inte bra…. Eller då funkar det inte bra snarare
~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~
*Medarbetare på Akvariefisk ifokus
Tog en tablett idag vid stan och det fungerade bra denna gången
#40 Ta dock inte mer än max 2 st per gång och helst inte mer än kanske 2 omgångarpå en dag. (även fast man får ta fler gånger på en dag)
Nej behövs inte ta 4 längre #43