Ullared shopping tips?
Behöver tips på vad jag kan shoppa på Ullared?
Ska dit den 25 juli, tror ni det är mycket folk där då?
Hästsaker? Smådjurstillbehör? Övrigt behöver jag tips på.
Visa gärna också vad ni köpt där och hur mycket det kostade :)
http://emmaskaninselar.blogg.se/
Det går inte att säga hur mycket det kostar, eftersom deras sortiment bytes ut dagligen och de flesta varor tar dem inte in igen, priserna förändras också. Grundtanken med att inte visa pris är att konkurrenterna inte ska härma deras priser.
Men använt sunt förnuft, är det verkligen billigare än andra affärer? Schampoo osv brukar ligga på normalpris och då är det oehört onödigt att inköpa det just på Ullared, då kan du lika väl köpa det hemma så får du inte så mycket att dra hem. Använd en shoppinglista så du har koll på vad du vill handla, och hittar du någonting i affären så lägg det i kundvagnen, sedan kan du gå igenom vagnen vid kassan och plocka bort varorna du inte vill ha. Det är riktigt jobbigt att försöka hitta allting en gång till. ;) Smink brukar vara väldigt billigt!
Det finns förövrigt inte mycket smådjurstillbehör, däremot en hästavdelning där de har rätt mycket prisvärda saker. Åtminstone alla gånger jag varit där. :)
Det är alltid fullt på Gekås och speciellt på sommaren runt juli så var beredd på att trängas.
Plus att den 25 och 27 får de flesta lön så då är det ännu fler.
Lär vara vääldigt mycket folk. Vi som bor nära håller oss långt därifrån under högsäsongen ;) Finns mycket grejer till häst, en del till hund, ungefär lika mycket till katt men smådjur har jag ingen koll på alls :P Smink är hyfsat billigt, men låt dig inte "luras" och dras med bara för att det är Gekås liksom.
Tänker du köpa kläder så PROVA, storlekarna är ofta "ojämna". Vissa grejer är kanonbilliga, köpte en handspritspenna för typ 5 kr. Kostar 50 kr på Kicks :P BabyLips för typ 30 spänn när det kostar 40 på de flesta andra ställena. Så ja, man kan fynda en hel del, men man får väl försöka att inte dras med och köpa 1 miljon grejer bara för att det är "billigt"
Det som är värt att kolla extra på är djurtillbehören, smink, kläder (hittar dock sällan passande storlekar så köper sällan kläder där), baktillbehör och inredning. Som andra skrivit så kan man likaväl strunta i schampo och tvål för det är ingen större skillnad på pris där, köper sånt billigare på Ö&B isåfall.
Jag brukar köpa på mig ett lager med hundgodis, någon leksak, baktillbehör såsom bullformar och mascara. Den billigaste mascaran jag köpte kostade 25 kr och den var faktiskt bra så det var väl värt. Sammanlagt brukar jag shoppa för mellan 1-2000 kr och då får man med sig en hel del beroende på vad man köper.
Var där i fredags, shoppade för över 4000 tusen, men tyckte dom hade jättebra sortiment fick med mig en hel del ändå! :) Dom hade inte bara skräp som vissa säger att dom bara har skräp.
http://emmaskaninselar.blogg.se/
Älskar Ullared! Eller kanske inte älskarälskar, men jag gillar det!
När jag var där lyckades jag handla för endast 900 kr, det är nog rekord för brukar gå loss på en massa saker när jag har råd hahahah, blir inte bättre när man är på Ullared ;) däremot kom jag hem med en del onödigt, inte så ovanligt när det gäller mig heheheh
- Bring Me the Horizon, Guns N Roses & AD/DC är bäst -